El Financial Times destaca l’aposta del Barça per la innovació
El FC Barcelona és protagonista en una de les publicacions més prestigioses del món: el Financial Times. En un article publicat aquest divendres pel periodista i escriptor Simon Kuper, el diari destaca l’aposta del Club per la innovació en el món de l’esport. En ell s’elogia el lideratge del Club en la visió del futbol del futur, així com els projectes estratègics de l’Espai Barça, el Barça Innovation Hub i la Fundació.
L’article arrenca parlant del Barça Innovation Hub, un projecte iniciat el 2017, el qual el Financial Times descriu com una eina per "contribuir a inventar el futur del futbol" i en el qual s’estudia tot allò relacionat amb el futbol, “des d’un suc de remolatxa fins a la realitat virtual".
El president Josep Maria Bartomeu explica al Financial Times que el BIHUB és el projecte més important del Barça, i afegeix: "Els esportistes del futur ho faran molt millor que els d’ara". A més, el diari comenta la predisposició del Barça en compartir els fruits de la seva recerca, a diferència de molts altres clubs, i s’elogia la llibertat dels especialistes del projecte que hi treballen. Segons el president Bartomeu "comptem amb el millor laboratori del món: 2.500 homes i dones atletes de diferents esports d’entre 8 i 30 anys".
El desig d’aquest projecte innovador és difondre nous productes a tot el món de l'esport i, segons declaracions de la directiva responsable del BIHUB, Marta Plana, convertir el FC Barcelona en el "Silicon Valley de l’esport".
L’article també recull declaracions de l'entrenador del primer equip, Ernesto Valverde, que reflexiona sobre com el Barça es prepara per al dia en què l’anàlisi de dades tingui un impacte en el futbol més important i més gran que ara. Amb tot, reconeix que les dades que es poden recollir sobre un jugador, per exemple, mai poden explicar tots els components d’un jugador, com ara la seva psicologia.
Un altre projecte estratègic valorat a l’article del Financial Times és l'Espai Barça, definit com una "gran plaça sense portes" amb el renovat Camp Nou en el seu centre. S’explica com el FC Barcelona podrà utilitzar noves tecnologies -com la cobertura 5G dedicada- per ajudar a crear una experiència més personalitzada per als aficionats que arribin al nou complex.
Finalment, l'article analitza el compromís del FC Barcelona amb "l'impacte social", no només a través del BIHUB del Barça i de l'Espai Barça, sinó també a través de la Fundació Barça. En aquest sentit, es detalla el cas del Robot Pol, que fa unes setmanes va fer realitat el somni de la Joyce i el Jibryl, dos nens hospitalitzats que van poder seguir en directe l’arribada dels cracs del primer equip a l’estadi de l’Olympique de Lió.
Més notícies aquí