Més de 72.000 nens i nenes han assistit al Camp Nou de manera gratuïta amb els programes de l’Àrea Social
El vicepresident primer del FC Barcelona, Jordi Cardoner, ha fet balanç dels projectes que lidera l’Àrea Social del Club amb motiu de la finalització de la temporada 2018/19 i ha apuntat alguns dels reptes de futur. Cardoner ha fet un repàs dels serveis i beneficis socials, a través de les millores i accions que s’efectuen en tots aquells serveis adreçats als col·lectius socials del Barça i ha incidit d’una manera especial en aquella tasca que s’efectua des de l’Àrea Social per potenciar i enfortir la relació del Club amb les famílies i amb els socis més joves. En aquest sentit, el vicepresident Cardoner ha destacat tots aquells serveis que es posen a disposició dels socis per facilitar el fet de viure el Barça en família, com són les accions adreçades a afavorir la presència de nens i nenes al Camp Nou i al Palau Blaugrana.
En el balanç, Cardoner ha exposat que, gràcies als programes d’Invitacions Infantils i Passaport Infantil que ofereix el Club, aquesta temporada 72.252 nens o nenes han assistit de manera gratuïta als partits del Camp Nou, amb una mitjana de 3.500 a cadascun dels partits en què s’han activat aquests serveis. Aquestes xifres converteixen el Barça en el club amb més assistència de nens i nenes de manera gratuïta. Cal tenir en compte, a més, que la quantitat d’infants en els partits del Camp Nou és molt més alta en realitat, perquè en aquestes xifres oficials no es comptabilitzen aquells menors de 14 anys que entren amb un carnet d’abonat d’adult i no s’acullen als programes de l’Àrea Social.
En el marc del programa Fem Família, durant la temporada es van lliurar 23.867 Passaports Infantils i 48.385 invitacions infantils, i un total de 2.500 nens i nenes es van fer la fotografia amb els primers equips de futbol o de les seccions professionals.
Altres serveis que faciliten aquesta manera de viure el Barça en família és el de tenir gratuïtat a partir del tercer fill, quota gratuïta per als majors de 65 anys amb 40 anys d’antiguitat al Club, alta gratuïta per als socis alevins i programes lúdics i culturals per als membres de la Zona Jove.
Jordi Cardoner ha remarcat que “en tota la tasca de l’Àrea Social hi ha un fil conductor que és oferir servei a la família, perquè pensem que tots els sentiments i sensacions que ofereix el Barça s’han de compartir i poder viure en família. I especialment hem de posar èmfasi en l’atenció als més petits, que cal cuidar i mantenir la seva il·lusió perquè són el futur del Club”.
Respecte a les noves iniciatives en què ha estat treballant l’Àrea Social i que s’aplicaran a partir de la propera temporada 2019/20, destaca el significatiu augment del descompte que s’aplicarà als socis en els serveis de restauració situats al Camp Nou, que passa d’un 10% al 25%. Pel que fa a l’atenció telefònica, també entrarà en funcionament un nou telèfon intel·ligent i gratuït que permetrà identificar si les trucades corresponen a un soci a fi de poder accelerar i millorar el servei.
Radiografia social
La temporada 2018/19 es tanca amb 141.640 socis. La presència de dones entre els socis del Club augmenta lleugerament i se situa en un 27% (37.745). Un 19% dels socis són menors de 15 anys (26.798) i un 92,4% dels socis viuen a Catalunya (130.861), amb un 4% a la resta de l’Estat espanyol (5.645) i un 3,6% a la resta del món (5.134).
Més assistència al Camp Nou
Aquesta temporada han assistit als partits del Camp Nou un total de 2.232.332 espectadors, amb una mitjana d’assistència de 76.977 espectadors per partit, que significa un augment del 8% respecte a la temporada anterior. També s’ha constatat un augment d’un 7,5% pel que fa a l’assistència dels socis abonats, i al llarg de la temporada vuit partits han registrat una entrada superior als 90.000 espectadors.
Lluita contra el frau
La lluita contra el frau ha continuat aquesta temporada, amb l’objectiu de perseguir i acabar amb les xarxes organitzades i erradicar les conductes fraudulentes. Entre les accions efectuades cal destacar la rescissió dels acords amb tres turoperadors i un total de 6.000 expedients oberts des del 2010. A conseqüència de les sancions aplicades, aquesta temporada s’han pogut oferir més de 2.800 entrades gratuïtes per partit als socis no abonats.
Atenció al soci i connectivitat
L’atenció al soci pels canals ordinaris tendeix a disminuir i s’incrementa el tràfic en els canals on-line. Durant la temporada, des de l’Oficina d’Atenció al Barcelonista (OAB) s’han realitzat més de 325.000 interaccions, amb 40.169 tràmits presencials, s’han atès 164.231 trucades i s’han contestat 122.464 correus electrònics. Destaca també que l’impuls tecnològic ha contribuït a fer més fluida i fàcil la relació directa amb el soci gràcies a les tramitacions en línia, la nova app de socis, la nova versió de la Revista Barça Multimèdia i també la capacitat de connexió del wifi del Camp Nou, que ha rebut el premi a l’estadi millor connectat del món.
Servei ‘T’Acompanyem’
El programa T’Acompanyem, d’ajuda, assistència i transport a l’Estadi per a persones que per diferents motius de salut no ho poden fer pels seus propis mitjans. En els vuit anys de funcionament del projecte, els voluntaris han fet un total de 9.080 serveis, 7.558 serveis en el mateix estadi i 1.522 de transport adaptat. Aquest servei és fruit de la important aliança del Club amb la Creu Roja, que des de la temporada 2011/12 permet desplegar aquesta ajuda especial a l’Estadi, i que s’ha convertit en una referència a tot Europa per la seva singularitat i gran benefici social.
Rècord de la 8a Diada del Soci Solidari
La 8a Diada del Soci Solidari, celebrada com ja és habitual en la primera ronda de la Copa (FC Barcelona-Cultural Lleonesa), va registrar una assistència rècord de 76.398 assistents, amb entrades distribuïdes des de la Fundació, l’Àrea de Penyes i de Socis entre 1.600 entitats de caràcter social. Des de la seva posada en marxa, han gaudit d’aquesta experiència 483.160 beneficiaris d’entitats d’infantesa, hospitals, centres de persones grans, de diversitat funcional, etc.
Consolidació de FC Barcelona Desplaçaments
El servei que ofereix FC Barcelona Desplaçaments, a través del departament de viatges de l’Àrea Social, ha continuat consolidant-se al llarg d’aquesta temporada, amb 8.134 socis que s’han desplaçat a través d’aquest servei del Club. A la final de la Copa del Rei van viatjar 5.000 aficionats a Sevilla amb FC Barcelona Desplaçaments, en el que ha estat el rècord de seguidors des que funciona aquest servei. També aquesta temporada s’ha posat en funcionament l’App Desplaçaments, destinada als socis i penyistes que utilitzen el servei de viatges del Club.
Manteniment del preu abonaments
Els abonaments de l’Estadi són dels més econòmics entre els equips de l’elit del futbol europeu. Els preus dels abonaments s’han congelat per desena temporada consecutiva, d’acord amb el compromís assumit per la Junta Directiva el 2010 i únicament s’hi ha aplicat l’increment de l’IPC.
Beneficis en la compra de productes oficials
Una de les novetats aplicades aquesta temporada, gràcies a la recuperació del negoci del retail i el marxandatge amb la creació de BLM per part del Club, és l’augment dels beneficis per als socis en la compra de productes oficials a les Barça Store. S’han aplicat descomptes fins al 40% en campanyes determinades i promocions especials en venda de samarretes, s’ha creat una caixa exclusiva per als socis, atenció especial els dies de partit i compra en primícia mundial de la nova samarreta de la temporada 2019/20.
Més penyes al món
El moviment penyístic del Barça té actualment registrades un total de 1.247 penyes i 164.113 penyistes, amb 601 penyes als Països Catalans, 512 a la resta de l’Estat i 134 a la resta del món. En els darrers quatre anys s’han creat 89 penyes noves, 50 de les quals són penyes internacionals (56%), i en els últims tres anys les penyes han efectuat 900 actes amb un objectiu solidari.
De cara al futur, s’incidirà en el desenvolupament de les Federacions i del projecte Socis fem penya, encaminat a obrir les penyes a tots els socis. Actualment hi ha un col·lectiu de 15.500 socis que també tenen el carnet de penyista, i es treballa en la unificació del disseny i el funcionament de les seus de les penyes.