Local

El Barça estrena tipografia pròpia, la FC Barcelona Play

El nou disseny de les lletres i números remarca la personalitat del Club i estarà present en diferents suports, des dels dorsals de les samarretes fins a les campanyes i el marxandatge

El Barça tindrà a partir d’aquesta temporada 2019/20 una tipografia pròpia (disseny de lletres i números), anomenada FC Barcelona Play, que destaca per ser més expressiva i que pretén convertir-se en un nou element identitari del Club, que remarqui la seva personalitat i singularitat. La nova tipografia, que ja està present en els dorsals de les samarretes de les noves incorporacions dels diferents equips professionals, és el resultat d’un procés creatiu que ha tingut en compte des de la història del Club fins al relat de marca i la necessitat de tenir un fort caràcter gràfic i alhora una expressivitat creativa pròpia que sigui recognoscible i que es pugui identificar amb el Barça.

La nova tipografia estarà present en diferents suports, des de campanyes de comunicació dels esdeveniments esportius i marxandatge fins als dorsals de les samarretes de tots els equips professionals dels Club per a la temporada 2019/20 quan la normativa ho permeti. Així, els jugadors del primer equip poden lluir la FC Barcelona Play en les seves samarretes durant els partits amistosos (gira d’estiu, Trofeu Joan Gamper), en la final de la Copa del Rei, i en la Champions League, però no podran utilitzar-la en les samarretes amb què disputaran els partits de LaLiga. El primer partit en què els jugadors del primer equip lluiran aquesta nova tipografia serà a Tòquio el proper dia 23 de juliol, en el transcurs del partit de la gira pel Japó que l’equip de Valverde disputarà contra el Chelsea.

També utilitzaran la nova tipografia en els seus partits amistosos i competicions oficials les jugadores del Barça Femení, el Barça B i els equips formatius de futbol, els equips professionals de bàsquet, handbol, hoquei patins i futbol sala, així com els equips formatius d’aquests esports.

A més dels dorsals de les equipacions quan la normativa ho permeti, la nova tipografia també s’aplicarà als titulars de campanyes esportives, així com en els productes de retail i marxandatge del Club.

Aquesta és la primera vegada que el Barça impulsa el disseny d’una nova tipografia pròpia, tot i que en anteriors temporades les samarretes ja havien lluït diferents dissenys específics de les lletres i els números desenvolupats per Nike. Quan el Club va recuperar els drets del negoci del retail i el marxandatge fa tot just un any, a través de l’empresa BLM (Barça Licensing and Merchandising), va considerar necessari impulsar iniciatives com la creació d’una tipografia pròpia per poder potenciar la marca Barça i afavorir la seva expansió global. A les Barça Store oficials, les samarretes es podran personalitzar amb aquesta nova tipografia.

El procés creatiu

Conceptualment, la FC Barcelona Play és una tipografia basada en els orígens i la història del Club i concretament en el vincle directe del Barça amb els corrents artístics i estètics presents a la ciutat de Barcelona i a Catalunya amb el Modernisme català de finals del segle XIX i inicis del XX, època en què es funda el Club l'any 1899. La intenció era que cada paraula escrita amb la tipografia tingués personalitat pròpia i capacitat de tenir variants.

Un cop definida la base tipogràfica, el procés creatiu va introduir elements propis que fan del Barça un club singular i diferent, com l’estil de joc. Així, la nova tipografia inclou traçades que suggereixen moviment i dinamisme, una picada d’ullet al moviment de la pilota.

Més notícies aquí