El FC Barcelona llança la seva pròpia plataforma d'e-commerce oficial per a la venda de productes de la Barça Store del Camp Nou
El FC Barcelona fa un nou pas endavant en la seva estratègia comercial i digital amb el llançament de l’e-commerce oficial de la Barça Store del Camp Nou, una plataforma pròpia de comerç electrònic que permetrà als aficionats culers adquirir els diferents productes de marxandatge, a més de les col·leccions exclusives 100% Barça que únicament estan disponibles en els punts de venda gestionats directament per l’Entitat. Aquest llançament forma part de l’aposta del Club per l’expansió del seu negoci retail.
En una primera fase, la nova botiga online estarà activa a partir d’avui 7 de maig per tot el territori de l’estat espanyol. Així mateix, està previst ampliar de forma progressiva el seu abast als diferents països de l’Espai Econòmic Europeu, així com el Regne Unit i Suïssa, en els propers mesos.
Els aficionats blaugrana tindran així l’oportunitat de sentir-se més a prop del Club, rebent al seu domicili tots els productes del Barça, sense importar on es trobin físicament, ja que a més de les equipacions oficials dels primer equips de futbol i dels esports professionals, també tindran a la seva disposició accessoris, col·lecions de roba i complements exclusius. Entre ells, per exemple, la col·lecció ‘Gallina de piel’, que ret homenatge a la figura de Johan Cruyff i que, fins ara, només es podia adquirir a la Barça Store física del Camp Nou, juntament amb un ampli ventall de propostes per a nen i dona, així com edicions limitades i exclusives, fins ara només disponibles a les Barça Store oficials.
Els compradors tindran, a més, l’oportunitat de personalitzar les seves samarretes amb elements exclusius com lletres amb la tipografia pròpia del Barça, la FC Barcelona Play, que utilitzen tots els esports professionals i que els jugadors del primer equip llueixen al seu dorsal en partits amistosos, de Copa del Rei i Lliga de Campions, així com una edició de la samarreta de la Champions League, disponible únicament en els punts de venta gestionats pel Club.
Un nou pas en la transformació digital del Club i la seva aposta pel control del ‘retail’
El llançament de l’e-commerce de la Barça Store del Camp Nou s’emmarca dins l’aposta estratègica Club, que el 2018 va recuperar l’explotació dels seus drets de marxandatge i retail, fins aleshores en mans de FCB–Merchandising, una empresa 100% propietat de Nike. Des d’aleshores, el FC Barcelona va assumir-ne directament la gestió i explotació del negoci creant la societat Barça Licensing & Merchandising (BLM), amb l’objectiu de poder controlar de forma directa les més de 7.000 referències de productes oficials llicenciats a nivell internacional amb les que compta i consolidar així la seva expansió global.
Una aposta estratègica que inclou, a més d’aquest llançament online, la creació d’una xarxa de punts de venda oficials gestionats completament pel FC Barcelona i que actualment compta amb sis establiments: les botigues del Camp Nou, Canaletes, Passeig de Gràcia, La Roca Village, la de la T2 de l’Aeroport de Barcelona, que es va inaugurar fa poc més d’un any, i la de la T1, de la qual el Barça es va adjudicar recentment l’explotació per als propers cinc anys.
Així mateix, el nou canal de venda online és un dels elements clau dins el nou ecosistema integrat de productes i serveis digitals Barça, posats en marxa en el marc de l’aposta del Club per un canvi de paradigma en la seva estratègia digital. Una nova estratègia amb un enfocament Fan-Centric, amb què l’entitat blaugrana busca apropar encara més el Club a tots els seus aficionats arreu del món, i que té en compte que dels 350 milions de seguidors que té el Barça actualment a les xarxes socials, tan sols 4 milions a l’any tenen l’oportunitat de visitar el Camp Nou, el Barça Experience i el Museu o les Barça Stores, mentre que la gran majoria no arribarà a visitar mai la ciutat de Barcelona.
Declaracions d’Oriol Tomàs, vicepresident de l’Àrea Comercial del FC Barcelona
“El llançament del nou e-commerce oficial de la Barça Store del Camp Nou és una fita molt important per al FC Barcelona, ja que li permet fer un nou pas endavant en el seu objectiu d’expansió i internacionalització del seu negoci de retail, que ja compta amb una xarxa d’establiments físics propis amb sis punts de venda.
L’entitat blaugrana va crear BLM amb l’objectiu de gestionar el seu negoci de retail, i a partir d’aquí es va poder començar a treballar el projecte d’un canal de venda online que ara es fa realitat. Un nou canal de venda directa que és clau per al Barça, ja que li permetrà fer arribar els seus productes al màxim nombre de culers possibles, obrint un nou canal d’ingressos i obtenint més rendibilitat, que l’ajudin a seguir sent un referent en un entorn cada cop més competitiu”.
Declaracions de Dídac Lee, directiu responsable de l’Àrea Digital del FC Barcelona
“La posada en marxa de l’e-commerce de la Barça Store del Camp Nou és una de les peces essencials en el nou ecosistema de serveis i projectes digitals que el FC Barcelona està desenvolupant dins la seva estratègia digital. És tracta d’un dels pilars d’aquest ecosistema únic que estem segurs que serà cada cop més important per al Club i en el marc de la qual el Barça treballa en una sèrie de projectes que, estem segurs, han arribat per quedar-se i tindran vigència en els propers anys, evolucionant-los i adaptant-los als diferents contextos de futur.
Així mateix, aquesta nova plataforma ens permet apropar el Club als seus fans sense importar on es troben físicament, ja que ara tindran accés a un ampli catàleg de productes 100% Barça. I, alhora, aquest canal de venda directa suposa també un nou canal de contacte amb els nostres fans que ens ajudarà a coneixe’ls millor i saber quins són els seus gustos i preferències”.
Més notícies aquí