Barça Studios impulsa la sèrie d'animació 'Talent Explorers'
Barça Studios treballa en la que serà la primera sèrie d’animació de la factoria de continguts audiovisuals del FC Barcelona, Talent Explorers, un ambiciós projecte de dibuixos animats que està produint en col·laboració amb Sony Music Latin Iberia, amb el qual el Club va signar a l’estiu passat una aliança estratègica per a la creació d’experiències úniques d’entreteniment i promoure iniciatives que connecten la música i l’esport per a fans de tot el món. El teaser de presentació d’aquesta sèrie d’animació, que s’ha fet públic avui, compta amb la banda sonora dels Estopa i presenta els protagonistes de les aventures de Talent Explorers, el Max, el Roc i la Lynda, uns scouters molt especials, que viatgen per tot el món a la recerca de talent per crear un equip que representarà el Barça en un torneig, i el troben, entre d’altres, en el Marc, el Hao, l’Aisha i la Lyli, uns nens i nenes amb habilitats úniques i de diferents procedències.
Aquesta producció s’emmarca en l’estratègia del FC Barcelona i de Barça Studios, l’ens que centralitza la creació, producció i distribució de tots els continguts audiovisuals del Club, per oferir als seus fans productes originals i de qualitat Premium, que també tenen com a objectiu la projecció de la marca Barça i l’obtenció de nous ingressos per al Club. Després de l’èxit internacional de la primera temporada de Matchday, la sèrie documental que va seguir el dia a dia del primer equip la temporada 2018/19 que s’acaba d’estrenar a Llatinoamèrica de la mà de Netflix, i l’anunci de fa poc de la primera sèrie de ficció inspirada i ambientada en la Masia que que té com a guionista l’Albert Espinosa, Barça Studios presenta ara el seu primer projecte d’animació.
La sèrie de dibuixos animats Talent Explorers permet fer un nou pas i oferir un contingut específic destinat a un públic familiar i especialment infantil, pensat per a nens i nenes d’entre 5 i 9 anys, que comencen a endinsar-se en el món de l’esport i en l’univers Barça i que es troben també en una etapa important de la seva formació com a persones. És per això que aquesta sèrie d’animació concedeix gran importància a la transmissió de valors i té com a objectiu mostrar de manera divertida i entretinguda el que l’esport pot aconseguir des d’un punt de vista social, alhora que projecta com la humilitat, l’esforç, l’ambició, el respecte i el treball en equip són eines per aconseguir resultats més enllà del camp.
Companys de viatge de prestigi i experiència
En l’aventura dels Talent Explorers, Barça Studios s’ha envoltat d’uns companys de viatge de gran prestigi i experiència en el món de les sèries d’animació per garantir la màxima qualitat d’aquesta producció audiovisual, la qual comptarà amb una banda sonora amb cançons d’alguns dels millors artistes internacionals de Sony Music Latin Iberia, entre ells els germans Muñoz, Estopa, que han adaptat un dels seus temes per al ‘teaser’ de la sèrie. Al capdavant del projecte es troben Paco Latorre (director de Barça Studios) i Sergi Reitg (Media Content Director a Sony Music Iberia) com a productors executius, que per al desenvolupament inicial i la producció d’aquest primer ‘teaser’ han comptat amb dos estudis amb molta experiència en la indústria de l’animació: Tomavisión, una productora catalana, i Maga Animation Studio, una empresa italiana especialista en l’animació computeritzada. Tots dos garanteixen una producció en 3D de la màxima qualitat per poder competir en l’exigent mercat de l’entreteniment global.
El director creatiu de la sèrie és Jorge Blanco, que ha dirigit llargmetratges com Planet 51, la producció cinematogràfica més gran que s’ha realitzat a l’estat espanyol fins a l’actualitat, i la pel·lícula espanyola més taquillera el 2009 a nivell mundial, o Mortadel·lo i Filemó contra Jimmy el divertit, premi Goya a la millor pel·lícula d’animació el 2014. Com a guionista s’ha comptat amb el reconegut Tab Murphy, que ha treballat per a la Paramount Pictures i The Walt Disney Company, ha estat nominat a un Oscar i és guionista, entre d’altres, de pel·lícules d’animació com Tarzan Germà Os i El Geperut de Notre-Dame, de Disney, juntament amb sèries com Teen Titans o de films convencionals com Goril·les en la boira o la Família Adams.
La primera temporada de Talent Explorers constarà de dos formats, amb episodis d’onze minuts cadascun que s’emetran a través de les plataformes i broadcasters convencionals, i també episodis de dos minuts per distribuir en canals digitals com YouTube. Atès que aquest tipus de produccions requereixen d’un procés que habitualment dura entre 18 i 24 mesos, l’estrena dels primers episodis està prevista abans de l’estiu del 2021.
El projecte ja ha culminat la primera fase, amb la definició de la bíblia (el document que inclou tota la informació per al desenvolupament de la trama d’aventures, que tindrà lligams com el futbol, el Barça i la formació) i la definició dels personatges, els quals a Talent Explorers tindran un protagonisme coral, en un món semblant al nostre actual però on hi conviuen persones i animals.
L’univers imaginari dels ‘Talent Explorers’
En Max (el capità), un noi de 15 anys; en Roc (un gran os amb un cor d’or) i la Lynda (una gateta fanàtica de la tecnologia) són els Talent Explorers i entrenadors del FC Barcelona, que tenen la missió de buscar nens i nenes d’arreu del món que tinguin habilitats úniques perquè puguin formar part de la propera generació d’estrelles del futbol. Quan un nen té la sort de ser triat pels Talent Explorers, rep una invitació per participar a un campament d’estiu de sis setmanes. Al campament s’entrenaran junts per intentar formar part de l’equip que representarà el Barça a la Copa Juvenil.
En Marc (un nen català de 10 anys), en Hao (un nen xinès de 8 anys), l’Aisha (nascuda a Etiòpia, de 9 anys) i la Lyli (la petita americana de només 6 anys), seran descoberts gràcies a les eines tecnològiques i de metodologia de les quals disposen els especials ‘scouters’ del Barça i, a través de l’esport, aprendran els valors més importants (treball en equip, esperit esportiu...) mentre desenvolupen les seves habilitats en el futbol d’una manera divertida, creativa i entretinguda. Guanyin o perdin, els nens i nenes tornaran als seus països d’origen. L’univers Talent Explorers també inclourà altres personatges i comptarà amb atractius ‘gadgets’.
Declaracions de Dídac Lee, directiu responsable de l’Àrea Digital
“Barça Studios continua consolidant el seu catàleg de continguts obrint-los a terrenys fins ara inexplorats com la ficció i ara l’animació, amb aquest projecte de Talent Explorers, que consolida l’aposta del Club per crear continguts Premium dins la seva nova estratègia digital. En aquesta estratègia, el fan està en el centre de tot, i amb aquest contingut audiovisual podem arribar també als fans més petits. Aquest objectiu també respon a l’anàlisi que fa el Club del món del futbol i la seva indústria quant a continguts d’entreteniment, que no estan focalitzats en aquest públic infantil però als quals també cal tenir en compte perquè seran els fans del futur”.
“Per a Barça Studios és una satisfacció poder treballar amb Sony Music Latin Iberia, una de les grans companyies d’entreteniment del món, i aquest projecte és fruit de l’aliança que vam signar a l’estiu passat per treballar conjuntament a promoure iniciatives que uneixin l’esport i la música. La banda sonora de Talent Explorers també serà, sens dubte, un dels atractius de la sèrie. Per al Club era molt important anar de la mà de professionals que compten amb una gran experiència en les sèries d’animació”.
“Aquest projecte també ajuda Barça Studios a créixer com a factoria de continguts audiovisuals, explorant un terreny com els dibuixos animats. El Club d’aquesta manera crea una nova Propietat Intel·lectual (PI), dissociada dels jugadors o de les competicions reals, que moltes vegades limiten la capacitat d’explotació d’un contingut. Aquesta nova sèrie és propietat del FC Barcelona, i Barça Studios ha fet un màster en la matèria de les sèries d’animació per aconseguir un producte de gran qualitat, a l’altura de les millors productores de dibuixos animats del món”.
Declaracions d’Afo Verde, Chairman & CEO a Sony Music Latin Iberia
“A Sony Music Latin Iberia estem molt orgullosos de participar en el meravellós Talent Explorers. Aquest projecte ve a concretar l'aliança estratègica amb el FC Barcelona per al desenvolupament de continguts d'entreteniment vinculats a la música i l'esport, i es tracta del primer projecte que hem produït conjuntament. Ens encanta veure estrelles del nostre elenc il·lusionades amb el projecte i formant-ne part. Els nostres estimats Estopa participen en aquest teaser, i anirem incorporant grans artistes a la banda sonora original de la sèrie. Això tot just comença”.
Més notícies aquí