Local

Abonaments Camp Nou: Mesures de compensació, ajornada la renovació a l'agost, excedència temporal i opció al retorn de les quotes

Per als partits no assistits aquesta temporada es podrà demanar compensació amb cobrament en efectiu, amb descompte en abonament 20/21 o renunciar en favor del Club

Un cop confirmada la finalització de les competicions i amb la perspectiva d’un possible retorn limitat de públic a les graderies per les exigències generades per la Covid-19, el Club impulsa mesures de compensació per als abonats al Camp Nou pels partits als quals no han assistit aquesta temporada i modifica el calendari i les condicions de renovació dels abonaments de la pròxima temporada, amb la introducció d’una opció d’excedència i amb la previsió de retorn de part de les quotes per partits no assistits.

Abonaments temporada 2019/20 - Compensacions pels partits no assistits

El Club ofereix als socis abonats que ho sol·licitin escollir entre tres opcions. Els socis abonats hauran de fer una sol·licitud omplint un formulari d’inscripció que estarà obert al web del Club del 20 de juliol al 3 d'agost, on podran escollir la modalitat del rescabalament. El Club informarà en els propers dies els detalls del procediment dels formularis.

1) El cobrament en efectiu a finals de setembre de la part proporcional de la quota anual de l’abonament, que podria arribar al 25% en cas que no es pugui gaudir de cap partit. Podrà optar per l’ingrés en efectiu al seu compte corrent o bé escollir una altra modalitat, que és el pagament en producte, amb un val de descompte que s’incrementaria amb un 50% del seu valor de bescanvi (per exemple, si el retorn tingués un valor de 100 euros, el val de compra seria de 150), per utilitzar en qualsevol de les botigues oficials del Club a partir de l’1 d’octubre.

La compensació es calcularà i es podrà cobrar al setembre, un cop finalitzades les competicions i coneguts els partits totals als quals ha assistit.

2) Rebre el descompte equivalent en l’anualitat de l’abonament de la propera temporada (2020/21). Si l’abonat opta perquè el Club li apliqui el descompte de l’import proporcional dels partits no gaudits aquesta temporada en la quota per l’abonament de la temporada 2020/21, l’import del descompte, més el saldo del Seient Lliure meritat, no podrà superar el 100% del cost de l’abonament de temporada.

3) Renunciar a aquest dret de compensació a favor del Club, entenent la situació excepcional que afronta el Club amb motiu de la pandèmia, que no ha permès complir amb el pressupost de l’exercici perquè no s’han pogut aconseguir els objectius econòmics fixats per l’explotació de les instal·lacions a causa del seu tancament i als partits sense públic. Aquesta serà opció que el Club aplicarà per defecte als abonats que no omplin el formulari d’inscripció o no hi ha comunicació per la seva part un cop exhaurida la data límit. 

Abonaments temporada 2020/21 - Novetats en terminis i condicions

1) En primer lloc, s’ha decidit posposar la renovació dels abonaments de Camp Nou fins a finals d’agost, un cop finalitzin les competicions en curs, en lloc de la tramitació tradicional prevista per al mes de juliol. Així, el Club procedirà a la renovació dels abonaments de manera completa, amb el cobrament de les anualitats vigents i aplicant el descompte corresponent per la bossa del Seient Lliure de la temporada anterior. 

La normativa i ús de l’abonament i del Seient Lliure s’haurà d’adaptar a les regulacions i limitacions de l’aforament disponible, així com de les disposicions de les autoritats sanitàries. En aquest sentit, cal destacar que el Club produirà i enviarà el carnet físic d’abonat, però aquest carnet de plàstic estarà desactivat fins que no pugui recuperar plenament la seva funcionalitat, que serà quan es pugui disposar del 100% de l’aforament de l’Estadi.

2) Possibilitat d’acollir-se a una excedència temporal: a causa que les condicions actuals no garanteixen que els abonats puguin gaudir de tots els partits que preveu el seu abonament si es mantenen les limitacions de l’aforament, i que en aquesta època tan excepcional sanitàriament, socialment i econòmicament, cal respectar i facilitar la decisió d’ús que decideixin fer els socis amb dret a seient. Per aquest motiu, el Club posarà a disposició dels socis abonats la possibilitat d’acollir-se a una excedència temporal.

Així, aquells abonats que no vulguin o no puguin pagar l’abonament de la propera temporada, podran demanat aquesta ‘excedència temporal’ que els donarà dret a mantenir la titularitat de l’abonament i el descompte del Seient Lliure la temporada següent, la 2021/22. A través d’un formulari al web que estarà obert del 20 de juliol al 3 d'agost, podran sol·licitar aquesta excedència, sense cap cost, cedint l’ús de la seva localitat al Club per tota la temporada. Aquets abonats posposaran el pagament de l’anualitat fins a la temporada següent, i amb ell el descompte del seient lliure de la 19/20 a la temporada 21/22.  

3) Retorn cost partits no assistits: per cada partit al qual no es pugui assistir per limitacions d’aforament, el Club retornarà la part proporcional del cost de l’abonament, que s’acumularà en una bossa de descompte a final de temporada.

Gestió de l’aforament limitat

Mentre el Club no disposi del 100% de l’aforament del Camp Nou, tant pel que fa als partits de la propera temporada 20/21, com en el cas que les autoritats permetin l’accés de públic als estadis i que hi pugui haver un aforament limitat en alguns partits de la present temporada 19/20, s’aplicarà el protocol d’Estadi Net i Segur, amb les següents condicions: 

1) Prioritat d’assistència per als abonats: als qual es destinarà el 85% de l’aforament permès, i el 15% restant a la venda a socis i públic en general.

2) Inscripció prèvia: per optar a alguna d’aquestes localitats, els abonats hauran d’inscriure’s prèviament a través d’un formulari al web del Club que generarà un llistat de peticionaris partit a partit.

3) Sorteig si la demanda supera l’oferta: en el cas que la demanda de localitats superi l’oferta, es procedirà a realitzar un sorteig, replicant el model que ja s’utilitza en el repartiment de les entrades de les finals, aprofitant l’experiència acumulada pel Club en els darrers anys.

4) Condicions especials d’accés: per accedir a l’Estadi caldrà complir les condicions que les limitacions i regulacions sanitàries permetin. Així, els abonats no podran mantenir el seu seient habitual. La distribució de les localitats serà el més propera possible a la ubicació o zona de preu de l’abonat i que la localitat és d’ús obligatori, amb possibilitat de cessió, però no es disposarà del Seient Lliure. El Club treballarà per tal de fer possible que es puguin fer peticions i assignacions de localitats agrupades i per afavorir els agrupaments familiars.

L’accés no es farà amb el carnet d’abonament sinó que rebran una entrada electrònica específica per a cada partit, assignada a l’àrea que correspongui al seu abonament. Quan es torni a recuperar tot l’aforament, els abonats podran disposar de l’abonament físic i de la seva localitat habitual. 

Tractament personalitzat

El Club a través de l’Àrea Social i l’Oficina d’Atenció Especialitzada (OAE) donarà un servei especial d’atenció i ajuda als abonats que per la seva condició o edat ho necessitin, com per exemple la recollida presencial de les entrades a la Seu Social o a les taquilles, o la disponibilitat del servei T’Acompanyem per arribar a la localitat assignada. 

Declaracions Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona:

“Hem de ser curosos amb la situació del Club, però sobretot dels nostres socis i sòcies que han passat i estan passant moments difícils econòmicament després de les conseqüències de la Covid-19. I ho hem de fer compatible amb el reagrupament familiar, ja que el futbol es gaudeix en família i amb amics. Aquest ha estat un dels imperatius que ens hem plantejat a l’hora de prendre les decisions que hem pres.”

“La temporada vinent i per desena temporada consecutiva es mantindran els preus dels abonaments, tan sols s’apujarà l’IPC. Això va ser una promesa electoral que vam fixar el 2010 i que hem mantingut durant aquest període i, en aquest cas, a causa de la Covid-19, creiem important ressaltar-ho. De cara als pagaments dels abonaments que es passaran a partir del mes d’agost serem molt curosos per poder presentar un pla d’ajuda per a aquells socis i sòcies que per les seves circumstàncies particulars no puguin afrontar el pagament i ho hagin de fer ajornadament. Volem transmetre la certesa i la seguretat que els nostres abonats no perdran la seva condició d’abonat per una situació econòmica adversa, sinó que tindran el reforç del Club i la possibilitat de trobar una solució en el temps que els sigui favorable”.

Més notícies aquí