Local

El FC Barcelona, primer club esportiu del món que supera els 10 milions de subscriptors a Youtube

En l’àmbit de l’esport, només l’NBA supera la xifra de seguidors del Barça, que aposta per un contingut d’entreteniment adreçat al públic jove i adaptat al llenguatge del canal

El FC Barcelona suma una nova fita en el seu lideratge digital i se situa com el primer club esportiu que supera els 10 milions de subscriptors a Youtube. El lideratge del Barça en la principal plataforma de vídeo a la xarxa s’ha consolidat gràcies a un creixement espectacular en els últims dos anys, tant pel que fa al nombre de seguidors com a les visualitzacions de vídeos. En l’àmbit esportiu, només l’NBA (14,7 milions) té més seguidors que el FC Barcelona a Youtube. Per reconèixer aquesta fita del Barça, en els pròxims dies Youtube farà lliurament del Diamond Creator Award, una peça de metall platejat i amb un botó de reproducció de vidre, que serveix per reconèixer els canals que sobrepassen la xifra dels 10 milions.

El Barça va tancar la temporada 2018/19 amb un total de 7,2 milions de subscriptors (2,6 milions més que en la temporada 2017/18), i, entre l’1 de juliol del 2019 i el 30 de juny del 2020, va arribar als 9.782.472 seguidors. Ara, en l’inici de la temporada 2020/21, s’ha enfilat per sobre dels 10 milions i s’ha refermat com la referència indiscutible de YouTube en l’àmbit dels clubs esportius en tot el món. El canal suma actualment més de 65 milions d’hores de vídeo al seu canal.

Més enllà de la xifra simbòlica dels 10 milions, destaca l’avantatge que el Barça manté amb la resta de competidors, que el situa lluny del segon classificat, el Reial Madrid, amb 5,92 milions. Per darrere dels dos equips de LaLiga, per completar els 10 primers classificats, se situen els equips de futbol següents:  Flamengo (5,55M), Liverpool (4,98M), Manchester United (3,21M), Juventus (2,88M), Manchester City (2,72M), PSG (2,56M), Chelsea FC (2,1M) i Arsenal (1,96M). Els països on el club blaugrana compta amb més seguidors són els Estats Units, Espanya, Brasil, Indonèsia i Mèxic.

El Barça va ser un dels pioners a tenir presència a Youtube, on va estrenar-se al febrer del 2006. Des d’aquell moment, l’augment de subscriptors ha estat imparable. Al juny del 2017, el club blaugrana va ser el primer a superar els tres milions de subscriptors, situant-se per davant de grans competicions esportives (NFL, Olympics, LaLiga i Bundesliga), amb l’única excepció de l’NBA, i també per damunt dels principals equips de futbol de tot el món. Al setembre del 2018, també va ser el primer a superar els 5 milions de subscriptors.

Líders també en visualitzacions

A banda de la xifra de subscriptors, l’altra mètrica que serveix per analitzar l’interès dels usuaris és la visualització de vídeos. En aquest apartat, el Barça també manté, temporada rere temporada, una posició de lideratge. En l’excercici 2019/20, el canal del Youtube del FC Barcelona va sumar 458 milions de views dels seus continguts, xifra que suposa un creixement del 30% respecte de la temporada anterior i que el situa per davant dels seus competidors: Liverpool (419M), Manchester United (258M), Flamengo (161M) i Reial Madrid (157M). Des de la publicació del primer vídeo, el 2006, el Barça acumula més de 1.700 milions de visualitzacions.

Cal destacar que les xifres del Barça i l’augment espectacular dels subscriptors encara tenen més valor si tenim en compte que els clubs de laLiga no poden publicar resums dels partits a Youtube, a diferència del que passa amb els equips de la Premier League o la Serie A italiana. L’estratègia de continguts, doncs, s’ha orientat a generar formats pensats exclusivament per a Youtube, on la durada i la tipologia dels vídeos tenen poc a veure amb altres plataformes com Instagram, Twitter i Facebook. És per això que s’han centrat els esforços a generar un contingut nadiu i enfocat al seguidor més jove, que pivota al voltant de l’entreteniment amb un llenguatge visual propi, en detriment de rodes de premsa o continguts més informatius. En aquest sentit, destaquen, a banda dels vídeos de behind the scenes, altres continguts d’èxit com els Barça Emojis, Most Likely to..., 90 Seconds Challenge o el 7 seconds challenge, així com la col·laboració amb creadors d’èxit a la plataforma.

Els vídeos sota demanda s’han vist complementats, des de fa dues temporades, amb l’emissió de contingut en directe al voltant dels partits del Barça. El programa Barça Live, produït a Barça Studios, barreja el contingut informatiu sobre el seguiment de la prèvia i del partit, amb col·laboracions externes i peces d’entreteniment, on la interacció i la participació dels fans tenen un paper destacat.

Segueix la pretemporada del primer equip a Barça TV+
No et perdis les evolucions del Barça de Koeman 2020/21 en els partits amistosos abans de l'inici de la temporada oficial
Registra't i gaudeix!

La consecució dels 10 milions de subscriptors a Youtube arriba en una temporada en què el FC Barcelona ha engegat diversos projectes clau en el seu ecosistema digital, com ara el llançament de Barça TV+, el programa CULERS Premium Membership i l’e-commerce propi de la Barça Store Camp Nou. En aquest nou context, les xarxes socials del Barça desenvolupen un paper fonamental per donar visibilitat a aquests nous productes online que han de permetre, en els pròxims cinc anys, que el negoci digital passi a convertir-se en una de les seves principals fonts d’ingressos ordinaris.

Declaracions de Dídac Lee, directiu responsable de l’Àrea Digital

“A Youtube hem apostat per acostar-nos als nostres aficionats amb continguts pensats i creats específicament en els interessos de l’audiència en aquesta plataforma, adaptant els formats a les especificitats del canal. És un èxit que reforça una estratègia consolidada i de llarg termini, que ens posiciona en una situació de lideratge i excel·lència que volem mantenir.”

“La recent posada en marxa de Barça Studios ens ha de permetre mantenir aquest lideratge i, al mateix temps, fer-la compatible amb productes audiovisuals propis com és el cas de la plataforma de continguts Barça TV+.”

Més notícies aquí