El FC Barcelona i OPPO llancen un ‘TikTok challenge’ amb Piqué, Sergi Roberto, De Jong, Pjanic i Ansu Fati
L’aposta per la innovació i per la cerca de nous canals i formats digitals que permetin connectar amb noves audiències i apropar el Club i els seus valors als fans de tot el món és una de les característiques que defineixen el FC Barcelona. Fidel a aquest objectiu el Club s’ha aliat amb el seu partner OPPO i amb TikTok, la principal destinació per a vídeos mòbils de curt format, per llançar un nou ‘challenge’ on els seus fans puguin decidir quines són les seves experiències i moments preferits relacionats amb el Barça. Un repte al qual també s’hi han volgut sumar els jugadors del primer equip Gerard Piqué, Sergi Roberto, Frenkie de Jong, Miralem Pjanic i Ansu Fati.
Dins aquest nou #GoForItChallenge, tant els aficionats culers com els homes de Ronald Koeman tenen 30 segons per respondre preguntes relacionades amb el Club i quines són les seves experiències preferides del passat i del futur. Per exemple, triar entre ser entrenador o jugador blaugrana; el Clàssic del 2-6 o la remuntada contra el PSG...
El usuaris de TikTok podran participar en el challenge fins al gener del 2021 pujant el seu vídeo amb les seves respostes. I ho podran fer escollint ‘un bàndol’, és a dir, movent-se a un costat o l’altre de la pantalla, o bé aixecant un braç o l’altre, en funció de la seva resposta.
El FC Barcelona és el club de futbol líder a TikTok, on en poc més d’un any ha aconseguit sumar 6 milions de seguidors, superant de manera destacada la resta d’equips internacionals que hi tenen presència. Una fita que ha estat possible gràcies a l’aposta del Club per crear continguts que s’adaptin a les diferents plataformes socials i a les seves audiències arreu del món. A més de ser el club de futbol amb més seguidors, també és el que genera més interaccions a la plataforma, com ho demostren els 6,37 milions assolits per exemple al mes de setembre, comptabilitzant els m’agrada, les comparticions i els comentaris.
Una estratègia que li ha permès, així mateix, consolidar la seva posició de lideratge en l’entorn digital, on compta amb més de 365 milions de seguidors en els seus principals comptes: més 136 milions a Facebook, 103 a Instagram, 63 milions a Twitter, 34 milions a Line, 3 milions a Viber i 8 milions a Weibo, entre d’altres.
Des de l’inici de la pandèmia, el Barça i OPPO han dut a terme diferents activacions digitals per estar a prop dels fans. Entre aquestes, una sèrie de VLOGS gravats en els dies de partit, així com imatges realitzades amb els mòbils OPPO i que s’han integrat setmanalment en el seu contingut digital. El mes d’agost, el Barça i OPPO van impulsar la campanya sota el claim #GoForIt, on animaven els fans a perseguir els seus propis somnis i ambicions, malgrat les barreres que puguin trobar. Amb la tornada a la competició, després de l’aturada per la Covid-19, OPPO també va llançar la campanya #CheerforBarça, amb què diferents missatges d’ànim dels aficionats es van mostrar en els LRD del Camp Nou.
Les imatges dels jugadors que es mostren en aquest nou challenge a TikTok s’han gravat amb l’OPPO Reno-4 Pro.
Declaracions de Dídac Lee, directiu responsable de l’Àrea Digital del FC Barcelona
“Des del FC Barcelona creiem que la millor manera de generar engagement amb la nostra audiència és creant experiències úniques que ens ajudin a connectar amb els nostres aficionats arreu del món i alhora donar a conèixer el Club a nous públics. La nostra aposta per l’adequació dels continguts al llenguatge de cada plataforma és el que ens ha permès ser un referent en l’àmbit digital i el cas de TikTok no és una excepció, com demostra el fet d’haver assolit 6 milions de seguidors a tot el món. Tenint això en compte, estem encantats de poder treballar amb un partner com OPPO amb el qual compartim aquesta visió i que ens ha permès posar en marxa una acció que alhora que ofereix contingut d’entreteniment, ens permet reforçar el coneixement que existeix sobre el Club. “
Més notícies aquí