El Barça, reconegut com el club de futbol més popular a Douyin el 2020
El FC Barcelona aposta contínuament per la creació de nous continguts originals amb l’objectiu de connectar amb els seus fans arreu del món a través de diferents canals i formats innovadors que s’adaptin al llenguatge i al públic de les diferents plataformes i territoris. Com a resultat d’aquest esforç, el Club ha estat reconegut amb el premi The Most Popular Football Club 2020 (El club esportiu més popular 2020) a Douyin, la versió xinesa de TikTok, principal destinació per a vídeos mòbils de curt format, i que compta amb una gran acollida entre el públic del país asiàtic amb més de 400 milions d’usuaris actius diaris.
El FC Barcelona ha estat reconegut per la seva activitat en aquesta plataforma, on té 3,1 milions de seguidors i on ja registra més de 74 milions d’interaccions des que va oficialitzar la seva presència el gener del 2019. Aquí cal destacar que només el 2020, el Barça ha creat 180 vídeos de curt format generant més de 31 milions d’interaccions. Unes xifres que l’han consolidat com l’entitat de futbol líder en followers, situant-se per davant d’altres equips internacionals com el Reial Madrid, el Chelsea, la Juventus i el París Saint-Germain, que completen la llista de clubs de futbol amb més seguidors. I també en engagement per davant del Reial Madrid, el Chelsea, el PSG i el Borussia Dortmund.
El premi s’ha anunciat en la Conferència Anual ECOTIME x Douyin, celebrada el 23 de desembre a Pequín i que s’ha presentat sota el títol de Light (Llum), per destacar que malgrat les dificultats d’aquest 2020 a causa de la pandèmia de la Covid-19, la indústria de l’esport segueix endavant. Durant el certamen, organitzat per Douyin en col·laboració amb ECOTIME, un dels mitjans esportius líders a la Xina, s’ha distingit als creadors clau de contingut esportiu i la seva contribució a l’àmbit digital xinès durant aquest any.
Aquest reconeixement reforça el lideratge del FC Barcelona en l’ecosistema digital de les xarxes socials, alhora que evidencia el compromís del Club amb la creació de continguts adaptats per als seus diferents mercats. En aquesta línia, un dels objectius clau del Barça a la Xina és incrementar no només el nombre de seguidors, sinó també l’engagement amb els fans, amb la creació de continguts dissenyats especialment per a l’audiència del país asiàtic. Per aconseguir-ho, des de l’any passat el Club compta amb dues agències de comunicació i màrqueting amb base a Xangai, dedicades exclusivament a aquest mercat.
Entre les accions més destacades que s’han dut a terme pensades especialment per a l’audiència xinesa hi ha la creació d’un vídeo per celebrar l’Any Nou xinès en què es combinava la presència de jugadors blaugrana com Leo Messi i Lieke Martens, amb l’ús de motius i elements propis de la tradició del país o la creació de blogs en xinès en moments clau de la temporada. Una aposta en què el Club continua treballant per tal de seguir creant contingut adaptat als gustos dels culers xinesos, que combinin l’estil, la filosofia i els valors de l’Entitat amb elements propis de la cultura local.
Precisament a la Xina, el Club ja havia estat reconegut aquest any com el millor club digital al país asiàtic en els premis Red Card. Uns guardons que atorga la prestigiosa consultora especialitzada en els àmbits del màrqueting i l’esport Mailman, i que es va anunciar el gener del 2020.
Més notícies aquí