El Barça repeteix com a millor club online a la Xina
El FC Barcelona consolida el seu lideratge en l’entorn digital després d’haver estat reconegut per segon any consecutiu com el millor club online a la Xina en els premis Red Card 2021. Concedits per l’agència Mailman, la prestigiosa consultora especialitzada en els àmbits del màrqueting i l’esport, el Barça ha obtingut aquesta distinció gràcies al seu desenvolupament en les plataformes digitals xineses, entre les quals WeChat, Weibo, Douyin i Toutiao, on el Club suma 12 milions de seguidors.
En la seva desena edició, Mailman ha donat a conèixer aquest dijous els resultats del seu informe Red Card 2021: China Digital Performance Index i ha revelat els clubs europeus de futbol, les lligues i els jugadors més importants a nivell online a la Xina
Aquest premi permet reforçar el posicionament del Club com a entitat de referència en l’àmbit digital xinès i suposa un important reconeixement a la tasca duta a terme per l’entitat i la seva aposta per crear continguts específics que s’adaptin a aquest mercat i a las seves audiències. Per fer-ho, el FC Barcelona treballa amb dues agències de comunicació i màrqueting amb base a Xangai, dedicades exclusivament a la creació de formats per al país asiàtic. Així mateix, posa de relleu la consolidació de la marca Barça en aquest territori, com a resultat de la clara aposta realitzada en els últims anys per part del Club per la Xina com un dels seus mercats estratègics.
Alguns dels projectes més importants que es van realitzar la temporada passada són els vblogs en xinès en moments clau de la competició, així com la creació de continguts específics que combinen l’estil, la filosofia i els valors del Barça amb elements propis de la cultura i la societat xinesa. Així mateix, en les últimes setmanes els fans xinesos també han utilitzat les xarxes socials per publicar imatges de les seves targetes de transport customitzades Barça i amb imatges de jugadors com Leo Messi, Gerard Piqué, Frenkie de Jong, Sergi Roberto o Marc ter Stegen. Una campanya llançada pel Club a principis d’any amb motiu del pròxim Any Nou Xinès, amb què s’ha donat aquest toc blaugrana a les targetes de transport per viatjar pel territori xinès en una data tan assenyalada.
El Club també ha rebut un reconeixement en els premis Red Card en la categoria de Responsabilitat Social Corporativa, per l’acció Stronger Together, que va posar en marxa el febrer del 2020 en solidaritat amb el poble xinès quan aquest país es trobava a l’epicentre de la pandèmia. Així, en el partit de Lliga disputat contra el Getafe es va desplegar una lona al centre del Camp Nou amb el missatge de Stronger Together (‘Tots units fem força’), mentre que ambdós equips van saltar al terreny de joc acompanyats per nens xinesos de la penya Dracs Units que lluïen una samarreta on es llegia el mateix missatge i '中国加油 ' ("Ànims Xina").
Un referent en l’àmbit digital
El FC Barcelona va experimentar un creixement significatiu de la seva presència en les plataformes socials xineses al llarg de l’any passat. Així, va registrar uns importants resultats en especial a Douyin, versió xinesa de TikTok, on el Barça s’ha consolidat com el club de futbol amb més engagement al llarg del 2020. En concret, l’entitat blaugrana compta amb 3,2 milions de seguidors i ja registra més de 77 milions d’interaccions des que va oficialitzar la seva presència el gener del 2019. Aquí cal destacar que només el 2020, el Barça va crear 180 vídeos de curt format generant més de 31 milions d’interaccions. Unes xifres que l’han consolidat com l’entitat de futbol líder en followers i s’ha situat per davant de la resta d’equips internacionals.
El Barça també s’ha posicionat com el Club de futbol de la Liga amb més seguiment a Weibo, i això va permetre que el Club rebés el premi de “Club europeu més influent en els Nous Mitjans’, atorgat per la plataforma Sina Weibo i el mitjà especialitzat ScoreSports (Qiduoduo).
Més notícies aquí