Local

Els jugadors lluiran els seus noms en xinès a la prèvia de l’Alabès

El Barça celebra l’Any Nou Xinès, també conegut com la Festa de la Primavera, i cobrirà la graderia del Gol Nord amb una lona commemorativa que té un missatge per als fans xinesos

Els jugadors del primer equip del Barça saltaran avui al terreny de joc lluint la primera equipació blaugrana amb el seus noms estampats en xinès durant la prèvia del partit contra l’Alabès, amb motiu de la festa de  l’Any Nou Xinès. El Club estarà per vuitè any consecutiu al costat dels seus fans del país asiàtic en aquesta important data del seu calendari, també coneguda com la Festa de la Primavera. Així mateix, la grada del Gol Nord es cobrirà amb una lona amb Feliç Any Nou, escrit en xinès i en anglès, i el lema Tots els camins porten a casa,  que evoca el missatge del vídeo de felicitació enviat el passat dimecres pels jugadors del primer equip als aficionats xinesos.

En la lona s’han combinat, a més, il·lustracions de monuments i edificis emblemàtics xinesos com la Gran Muralla o de la Torre de la Perla Oriental de Xangai, amb altres escenaris coneguts de Barcelona com el Camp Nou o la Sagrada Família, entre d’altres.

A la foto de l’equip prèvia a l’inici del partit també es tindrà un gest de complicitat amb l’afició xinesa i inclourà un faldó que reproduirà el disseny de la lona i la felicitació per a aquest 2021, que, en el calendari xinès, commemora l’Any del Bou

El FC Barcelona manté una estreta relació esportiva, social i econòmica amb la Xina i, des del 2013, compta a Hong Kong amb una oficina permanent a l’exterior, la primera de la seva història. Per aquest motiu el Club s’ha abocat a la celebració de l’Any Nou Xinès amb diferents accions, que es van iniciar a principis del 2021 amb el llançament d’una col·lecció d’edició limitada de targetes de transport amb la imatge de Messi, Frenkie De Jong, Sergi Roberto, Gerard Piqué i Marc ter Stegen per acompanyar els culers del país asiàtic en els seus viatges a casa en aquestes dates.

Una iniciativa que ha tingut un gran èxit, ja que la versió de les cinc targetes amb la capsa de regal es va esgotar a les dues hores de posar-se a la venda. El Barça és el primer club de futbol europeu a col·laborar amb la Shanghai City Tour Card Development Co, Ltd, l'autoritat del transport local, per llançar una sèrie de l’Any Nou Xinès de targetes de transport amb què es pot viatjar per la Xina continental.

Així mateix, el Club ha volgut felicitar els seus fans xinesos amb un vídeo protagonitzat per Frenkie De Jong, Marc-André ter Stegen, Pedri i Phillippe Coutinho. Una peça audiovisual que es va presentar el dimecres 10 de febrer sota el títol Tots els viatges porten a casa, posant en relleu que aquest concepte de  casa va més enllà d’una simple destinació i que allà on es trobin els fans per la Festa de la Primavera, la família Barça sempre serà al seu costat.

El vídeo segueix un aficionat culer a través del seu recorregut per diferents punts emblemàtics de Xangai. Davant de cadascun d’ells, es veu com el jove juga al jianzi, un joc tradicional a la Xina en què el jugador ha de mantenir un volant a l’aire amb els peus o altres parts del cos, però mai amb les mans. Després d’haver visitat tots aquests punts, l’aficionat envia aquest jianzi als jugadors blaugrana convidant-los a provar el joc. I és aquí on cada un d’ells demostra les seves habilitats acceptant el repte abans de felicitar el nou any.

En el marc de les accions previstes per la Festa de la Primavera, el Barça també ha realitzat una col·laboració amb l’artista xinès Aisin Gioro Hengin, llançada a través dels canals oficials del Club i en què el reconegut pintor ha creat una peça que celebra els llaços existents entre la Xina i Barcelona. Es tracta d’una col·laboració que busca combinar l’estil de pintura tradicional de la cort imperial xinesa amb elements moderns vinculats a l’esport.

El Barça i la Xina

El FC Barcelona és una de les entitats esportives més conegudes i seguides a la Xina. El Club explora contínuament noves formes de servir la seva afició i connectar amb els aficionats a través dels seus canals digitals. Una aposta que li ha permès assolir una posició de lideratge en l’àmbit digital, amb més de 12 milions de seguidors en els seus canals socials i que li han valgut diferents reconeixements com el premi Red Card, concedit per l’agència Mailman, al millor Club online a la Xina o el Club de futbol més popular del 2020 a Douyin, la versió xinesa de TikTok.

Més notícies aquí