El Barça, la primera entitat esportiva en superar els 1.000 milions de visualitzacions d’Instagram Reels
El FC Barcelona és la primera entitat esportiva al món que supera els 1.000 milions de visualitzacions d’Instagram Reels, els vídeos curts en format vertical que la plataforma va llançar el mes d’agost del 2020, i que ha superat equips i competicions esportives de nivell global. Una fita que reforça el lideratge del Club en l’àmbit digital, tant pel que fa al nombre de seguidors, més de 375 milions, com pel que fa a la interacció que genera a les xarxes socials. Només el 2020, el compte d’Instagram del Club, que és a punt d’arribar als 96 milions de seguidors, va ser el líder de la indústria després de generar 1.282 milions de likes, comentaris i comparticions.
El Barça ha fet una clara aposta pels Instagram Reels en la seva estratègia de continguts, per la facilitat que ofereixen a l’hora de connectar amb les audiències més joves i pel seu potencial per generar clips virals entre els seus seguidors. Un potencial que es pot atribuir a la possibilitat que ofereix aquest format a l’hora de posar el focus en un moment concret amb un gran interès per als aficionats com poden ser behind the scenes, skills d’entrenament o curiositats d’altres aficionats del Barça repartits pel món. Es tracta de continguts més informals, on l’espontaneïtat, els challenges, les animacions i la integració de la música ofereixen unes experiències més adaptades als usos dels aficionats més joves.
El sostre dels 1.000 milions de reproduccions pren encara més valor si tenim en compte que el FC Barcelona no disposa dels drets audiovisuals de LaLiga, i, per tant, no pot usar imatges dels seus partits en els reels. Això contrasta amb el que sí poden fer clubs capdavanters, tant de la Premier, la Bundesliga o la Serie A, així com altres competicions globals com per exemple l’NBA.
Més enllà del fet simbòlic de superar la barrera dels 1.000 milions de visualitzacions, aquesta fita és una mostra clara del valor de la marca Barça i de l’estima i afinitat que genera entre el públic més jove, que conforma la principal base d’usuaris d’aquest format, i que també compta amb una gran acollida entre els culers de tot el món.
En aquest context, cal destacar que per sisè any consecutiu, el FC Barcelona va tancar l’any natural com l’entitat esportiva a nivell mundial amb més engagement, al generar 1.603 milions d’interaccions a les xarxes socials del Club durant tot el 2020.
Una fita que també ha estat possible gràcies a l’aposta del Club per posar l’aficionat del Barça al centre de tot, crear continguts que s’adaptin a les diferents plataformes socials, al seu llenguatge i a les seves audiències en els diferents mercats arreu del món.
Més notícies aquí