Local

El Barça se suma al projecte Amazing Barcelona de digitalització turística

Turisme de Barcelona lidera aquesta iniciativa que crearà un centre de gestió de dades per facilitar la presa de decisions de la indústria turística barcelonina

Aquest dimarts ha tingut lloc al Camp Nou l’acte de constitució del que serà el nou Hub de dades turístiques de la ciutat de Barcelona, Amazing Barcelona, una nova plataforma publicoprivada de gestió única d’informació, productes i serveis digitals turístics de Barcelona i Catalunya, a la qual s’hi suma també el FC Barcelona com a entitat clau en aquest sector. Aquest nou centre d’intel·ligència turística permetrà treballar amb les dades dels visitants i evitar la fuga de coneixement.


El president del FC Barcelona, Joan Laporta, ha participat en aquesta presentació a la qual també hi han assistit el president de Turisme de Barcelona -entitat que lidera la iniciativa-, Eduard Torres; el conseller d’economia i empresa de la Generalitat de Catalunya, Ramon Tremosa, i el primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, la presidenta de la Cambra de Comerç de Barcelona, Monica Roca;  el president i conseller delegat de Vueling, Marco Sansavini; el director general de Telefónica, Chema Casas, i Marian Muro, directora general de Turisme de Barcelona.

Amazing Barcelona serà el nou centre des d’on es gestionarà tota l’experiència turística de la ciutat mitjançant un equip que treballarà les dades procedents de diferents fonts en unes instal·lacions altament tecnificades. La iniciativa pretén regenerar el sector turístic -fortament afectat per la crisi de la Covid-19- fent-lo més  sostenible i facilitar la presa de decisions dels agents de la indústria turística barcelonina per tal de fidelitzar el visitants i, en definitiva, millorar la qualitat del turisme a la ciutat.

En l’acte d’aquest matí s’ha signat un protocol que preveu el pla de negoci del projecte, que realitzaran la Cambra de Comerç i Turisme de Barcelona, per tal de determinar les seves potencialitats, així com el finançament necessari per al seu desenvolupament. El projecte Amazing Barcelona optarà a l’assignació dels Fons Europeus de Reconstrucció Next Generation en el marc del Pla de reactivació econòmica i protecció social Turisme intel·ligent de la Generalitat de Catalunya.

El president Joan Laporta ha destacat que “el Barça fa costat a l’Amazing Barcelona” i que el Club està “molt orgullós d’ajudar la ciutat a promoure’s i ajudar en la mesura de les nostres possibilitats en tots els projectes que teniu, i que els fem nostres també”. El dirigent blaugrana ha recordat “el paper d’ambaixador que té el Barça, tant per a la ciutat com per al país, i quan diem això ens referim al Club, als jugadors i jugadores, als socis i sòcies, als èxits que hem aconseguit, a aquest estil singular que tenim, també als nostres valors, i tot això ajuda a fer conèixer la ciutat, Barcelona, i el país, Catalunya”.

“El Barça Femení és l’orgull del Club”

En aquest sentit, Joan Laporta creu que el Barça “ha generat un valor de marca que s’ha fet al llarg de moltes generacions de barcelonistes” i ha posat com a exemple el recent èxit del Barça Femení, que també ha estat un actiu per a la ciutat. “Hem guanyat la la Champions League i ha estat un èxit lligat al Club i també a Barcelona i al país. Ha estat una meravella el fet, no només guanyar un títol tan important, la Champions League, que és el màxim que es pot aconseguir en futbol, sinó també la forma com van jugar, respectant aquest estil que per nosaltres es innegociable, i que no només el tenim en el primer equip d’homes, sinó també en l’equip de dones. Va ser un plaer, veritablement un orgull, i avui per avui, tal com estan les coses són l’orgull del Club i estan mantenint esportivament la motivació i la il·lusió pel Barça. Tots plegats estem molt orgullosos d’aquest èxit”.

Joan Laporta també ha volgut posar en valor que la importància del Barça va més enllà de la institució esportiva i social: “També som un tractor de l’economia de la ciutat, un actiu per generar riquesa i benestar. Sabeu les dades que generava el Club abans de la pandèmia que ens ha canviat les vides, una activitat econòmica de 1.200 milions, que representa gairebé l’1,50 % del PIB de la ciutat, un pes específic del qual estem molt orgullosos”.

Més notícies aquí