Local

Convocatòria consulta i Calendari

CONVOCATÒRIA DE LA CONSULTA VINCULANT SOBRE EL FINANÇAMENT DE L’ESPAI BARÇA

DATA DE LA CONSULTA: 19 DE DESEMBRE DEL 2021
HORARI: DE 9 A 21 HORES
MODALITAT: TELEMÀTICA
INICI DE LA CAMPANYA INFORMATIVA: 27 DE NOVEMBRE DEL 2021
CONSULTA DEL CENS: DEL 3 AL 7 DE DESEMBRE

 

A l’empara del que disposa l’article 13è dels Estatuts del Club, la Junta Directiva, en sessió celebrada el dia 26 de novembre del 2021, i en virtut de la iniciativa i autorització aprovada per l’Assemblea de Socis i Sòcies Compromissaris del 23 d’octubre passat, ha acordat convocar els socis i sòcies per a la celebració de la consulta vinculant sobre el finançament de l’Espai Barça, que se celebrarà el dia 19 de desembre del 2021.

Aquesta consulta s’ajustarà a les normes següents:

1a.- Són condicions per exercir el dret de vot:

a) Ser major d’edat i no estar legalment incapacitat.

b) Tenir una antiguitat mínima de soci o sòcia d’un any.

c) No tenir suspesa la condició de soci.

d) Estar inclòs al cens electoral vigent d’acord amb l’article 47è dels Estatuts.

Aquests requisits s’han de complir el dia de la votació.

2a.- Per garantir la transparència del procés es constituirà una Junta de la Consulta que estarà integrada per cinc socis que figurin en el cens i que seran designats per sorteig, que se celebrarà al domicili del Club el dilluns 29 de novembre a les 10 hores. El sorteig s’ha de fer pel procediment informàtic que regula l’article 26.5 dels Estatuts, i s’han d’escollir cinc titulars i uns altres vint-i-cinc suplents. El càrrec de membre de la Junta de la Consulta és obligatori, honorífic i gratuït.

3a.- El dia 1 de desembre a les 19 hores es constituirà la Junta de la Consulta.

4a.- La Junta de la Consulta s’ha de reunir totes les vegades que calgui per dur a terme les seves funcions. El president de la Junta de la Consulta serà el soci amb més antiguitat i actuarà com a secretari, amb veu però sense vot, el secretari de la Junta Directiva del Club, que ha d’aixecar acta de totes les reunions i hi ha de reflectir els acords assolits. Les actes les ha de signar el secretari, amb el vistiplau del president. Les convocatòries de la Junta de la Consulta les ha de fer el secretari.

Les reunions de la Junta de la Consulta s’entenen vàlidament constituïdes si hi assisteixen, almenys, tres dels cinc membres. Els acords s’han d’adoptar per la majoria dels assistents i, en cas d’empat, el vot del president és decisori. El síndic dels socis podrà auxiliar la Junta de la Consulta en l’exercici de les seves funcions i té el dret d’assistir a les seves reunions, amb veu però sense vot.

5a.- Funcions de la Junta de la Consulta

  1. Conèixer i resoldre les reclamacions que presentin els socis respecte al cens.
  2. Interpretar el present reglament i les normes d’aplicació.
  3. Conèixer i resoldre les incidències i reclamacions que presentin els socis i sòcies.
  4. Designar els interventors del dia de la votació.
  5. Presidir i controlar l’acte de les votacions amb els objectius de facilitar l’exercici del dret de vot i vetllar per la màxima transparència del procés.
  6. Designar els empleats del Club i terceres persones que atenguin el procés de votació durant tota la jornada de la consulta i el posterior escrutini.
  7. Disposar l’inici de l’escrutini i el recompte global dels vots.
  8. Resoldre amb promptitud tots els incidents, consultes o reclamacions que sorgeixin el dia de les votacions.
  9. Estendre l’acta de les votacions i publicar el resultat de la votació.

6a.-Des del dia 3 fins al 7 de desembre, ambdós inclosos, els socis podran consultar el cens electoral a través del lloc web www.fcbarcelona.cat. Addicionalment, també es podrà fer la consulta de manera presencial a l’Oficina d’Atenció al Barcelonista en dies feiners i en horari de dilluns a divendres de 10 a 19.00 hores. Les reclamacions per omissions o inclusions indegudes o rectificació d’errades s’hauran de demanar per mitjà d’un escrit, el qual s’haurà de presentar a través del formulari web habilitat a tal efecte, i s’haurà d’adreçar a la Junta de la Consulta abans de les 21.00 hores del dia 7 de desembre. La Junta de la Consulta resoldrà les reclamacions que es presentin i el dia 10 de desembre s’aprovarà el cens electoral definitiu.

7a- Des del dia 27 de novembre fins al dia de la consulta es portarà a terme la campanya informativa a què fa referència l’article 13è b) punt primer dels Estatuts i es faran els actes d’informació, promoció o comunicació adients per donar a conèixer la proposta sotmesa a la consulta dels socis i sòcies.

8a.- El diumenge dia 19 de desembre se celebrarà l’acte de la votació, de manera telemàtica, des de les 9.00 hores fins a les 21.00 hores. La votació haurà de ser en sentit afirmatiu, negatiu o en blanc a la pregunta:

"RATIFICA LA DECISIÓ DE L’ASSEMBLEA DE COMPROMISSARIS D’AUTORITZAR LA JUNTA DIRECTIVA PERQUÈ REALITZI LES ACTUACIONS NECESSÀRIES PER A ACONSEGUIR FINANÇAMENT PER AL PROJECTE ESPAI BARÇA PER UN IMPORT QUE NO SUPERI ELS 1.500 MILIONS D’EUROS?

9a.- La votació serà telemàtica i es podrà dur a terme des del web www.fcbarcelona.cat. El FC Barcelona habilitarà, per a aquells socis i sòcies que tinguin dificultats per votar de manera telemàtica, o bé no disposin d’un dispositiu adequat per fer-ho, un espai a les instal·lacions del Club, concretament a l’Auditori 1899 (i/o altres d’addicionals), on s’hi instal·laran dispositius per tal que els socis puguin exercir el seu dret a vot, de manera telemàtica a les instal·lacions del Club. Addicionalment, s’instal·laran diferents Punts d’Informació per resoldre incidències o aclarir dubtes.

10a.- La votació telemàtica es portarà a terme de la manera següent:

Per tal d’exercir el dret a vot, els socis i sòcies hauran de figurar inscrits al cens electoral.

Els socis i sòcies hauran d’entrar al web del Club www.fcbarcelona.cat (o en les seves versions en castellà o anglès) i s’hauran d’identificar amb la seva clau de soci o sòcia, el seu codi personal (pin), i la seva data de naixement. Una vegada identificat, el soci o sòcia rebrà un SMS amb un codi únic al seu telèfon mòbil, que donarà accés a exercir el seu dret a vot.

El Club remetrà als socis amb la suficient antelació la informació necessària i adient per tal de completar satisfactòriament el procés de vot telemàtic. Per resoldre qualsevol dubte o aclariment respecte al procediment de vot telemàtic es podran dirigir a l’Oficina d’Atenció al Barcelonista, en dies feiners, de dilluns a divendres de 10 hores a 19 hores.

En el cas que els socis es desplacin fins a les instal·lacions del Club per exercir el seu dret a vot, caldrà que acreditin la seva personalitat amb l’exhibició del document d’identitat o equivalent en el supòsit de persones estrangeres, passaport o bé permís de conduir vigents. Una vegada identificats, el procediment de votació serà telemàtic en les mateixes condicions de seguretat que si la votació es dugués a terme des de qualsevol altre dispositiu privat fora de les instal·lacions del Club.

La Junta de la Consulta presidirà i controlarà l’acte de les votacions, assistida pel síndic dels socis. Per presentar reclamacions davant la Junta de la Consulta el dia de les votacions, els socis i sòcies hauran de dirigir un escrit a aquesta a través del correu electrònic juntadelaconsulta@fcbarcelona.cat.

11a.- Un cop finalitzat l’horari de les votacions, la Junta de la Consulta disposarà l’inici de l’escrutini del vot telemàtic.

12a.- Es considerarà aprovada la proposta si el nombre de vots afirmatius és superior al de vots negatius, sigui quin sigui el nombre total de vots emesos. La Junta de la Consulta informarà del resultat de l’escrutini i emetrà una acta en què es recollirà el nombre de vots a favor, en contra i en blanc.

Durant tota la jornada hi serà present un Notari per a donar fe de la correcció del procediment i aixecar acta del resultat.

13a.- S'aplicaran supletòriament a aquest reglament els articles de la Secció 4a del Capítol 4t dels Estatuts.

14a.- La campanya d’informació que es portarà a terme en els dies anteriors a la votació tindrà contingut adient i necessari per prendre la decisió sobre el finançament del qual es pretén obtenir la ratificació de l’autorització, que ja va ser aprovada per l’Assemblea de Compromissaris, en funció de la documentació i informació facilitada als socis i sòcies en aquella data. Així mateix, s’hi afegirà qualsevol altra informació o documentació que el Club vagi confirmant durant aquest període.

Als efectes d’aquesta ratificació:

  • S’entendrà per finançament qualsevol operació que (i) permeti l’obtenció de finançament per dur a terme el Projecte Espai Barça; i (ii) pugui garantir-se amb els ingressos relatius a l’explotació del Camp Nou, el Palau Blaugrana i el Campus Espai Barça, o pagar-se amb la cessió d’aquests ingressos en la quantia necessària per retornar el finançament i els seus costos.
  • El Projecte Espai Barça significarà tots o qualsevol projecte de remodelació del Camp Nou, la construcció d’un nou Palau polivalent (el Palau) i la construcció del Campus Espai Barça (àrees al voltant dels nous espais).

Aquest finançament NO ha de comportar:

  • Cap despesa obligatòria pels socis i sòcies.
  • Posar en risc la gestió esportiva del Club.
  • Hipotecar el patrimoni del Club.

El que es comunica per a coneixement de tots els socis i sòcies del Futbol Club Barcelona.

Barcelona, a 27 de novembre del 2021

Josep Cubells i Ribé
El secretari de la Junta Directiva

 

 

 

 

 

Més notícies aquí