Local

El FC Barcelona celebra l’Any del Tigre amb un missatge especial als seus fans asiàtics

En una peça audiovisual amb Alves, Depay, Riqui Puig i Mingueza el Club destaca qualitats que el Barça comparteix amb l’animal del zodíac que inspira el nou any del calendari xinès, com la determinació i la força per afrontar els reptes

Un cop més, i per vuitè any consecutiu, el FC Barcelona vol felicitar els seus aficionats amb motiu de l’Any Nou Xinès, conegut també com Festa de la Primavera, que enguany commemora l’Any del Tigre. Inspirat en l'animal del zodíac que pertoca a aquest 2022, el Club dedica als seus seguidors un missatge especial en forma de peça audiovisual amb les aparicions de Dani Alves, Memphis Depay, Riqui Puig i Òscar Mingueza.

El Barça llança aquest vídeo per acompanyar els seus aficionats en una de les festivitats tradicionals més importants  d’Àsia, que tindrà lloc el proper 1 de febrer,  i que es commemora no només a la Xina, sinó també en altres països com Tailàndia, Singapur, Cambodja o Indonèsia. Així mateix, Corea del Sud i Vietnam també celebren aquest primer dia del primer mes lunar, amb les festivitats de Seollal i de Têt.  Per això, en un moment tan especial de l'any que abraça la idea de nous inicis, el Club mira al futur amb una força renovada, i ressalta la importància de combinar els talents veterans amb les noves generacions per superar els reptes del passat i donar la benvinguda a un any nou i una nova era, impulsats per la força i la passió de l’afició blaugrana.

El Club, en els últims mesos, ha experimentat una autèntica transformació. Tot i això, i per sobre de tot, la seva vocació i cerca de l'excel·lència es manté inalterada. En aquesta línia, el Barça posa en valor en aquesta peça audiovisual qualitats com la tenacitat i la força que comparteix amb el tigre, que fan que els culers siguin especials i únics, unint-los en una mateixa família blaugrana.

A més a més, com a part de les accions que s'estan organitzant amb motiu de la Festa de la Primavera, el Barça ha presentat una composició gràfica que unifica sota un mateix concepte les diferents activitats que es desenvoluparan. En aquesta composició es combina la silueta de la cara d’un tigre amb elements de l'art popular del tall de paper xinès, i imatges de llocs icònics de Barcelona, entre els quals el Camp Nou o la Sagrada Família. Una proposta que vol transmetre la força de caràcter d’aquest felí i que comparteix amb  l'ADN del FC Barcelona.

Missatge del president

A més dels representants de l’equip, el president del FC Barcelona Joan Laporta també s’ha sumat a la celebració amb un missatge adreçat als aficionats xinesos culers en què els desitja un feliç any nou i al mateix temps els agraeix el suport rebut durant el 2021. En la seva locució, feta en anglès però amb la salutació inicial i el comiat expressat en xinès, Laporta afirma que amb la irrupció dels joves talents i els èxits dels equips professionals el Club gaudeix d’un present i d’un futur brillant i afronta una nova era que portarà alegria als aficionats.

Paral·lelament al missatge als aficionats per celebrar l'Any Nou Xinès, el Barça també vol estar a prop de l'afició durant la totalitat del transcurs de les celebracions, que tindran lloc entre l’1 i el 15 de febrer. Per això, al llarg de les properes setmanes, els seguidors blaugrana poden esperar una noves col·laboracions artístiques, entre les quals una d’inspirada en la tendència popular 'China Chic',  i nous continguts amb jugadors, entre d’altres.

Fins llavors, els culers poden enviar felicitacions i desitjos d'Any Nou a amics i familiars mitjançant els adhesius especials per a aquesta ocasió del Barça a Meitu Xiu Xiu i mems a WeChat.

El Club i la Xina, una relació que es consolida any rere any 

L’any 2013 el Barça va obrir a Hong Kong la primera oficina permanent a l’exterior de la seva història, resultat de l’aposta del Club per establir relacions i cercar oportunitats conjuntes a la regió d’Àsia-Pacífic, on el Barça concentra més aficionats a tot el món.

Des de llavors el FC Barcelona ha anat consolidant el seu vincle amb la Xina, alhora que el Club ha treballat per desenvolupar i reforçar la passió pel futbol en aquest mercat i a donar a conèixer els valors de l’Entitat, adaptant els seus missatges als canals, els formats i el llenguatge propi d’aquesta regió.

Així, el Club s’apropa a la seva afició i, a través dels canals digitals xinesos més rellevants, ha aconseguit connectar, emocionar i fer vibrar els que ja són més de 14 milions de seguidors, englobats en el mateix sentiment culer de ser ‘Més que un Club’. Una aposta que s’ha vist reconeguda en els últims anys amb diferents reconeixements, com per exemple el de ser designat Millor Club Online a la Xina dos anys consecutius, el 2020 i el 2021, per part de la prestigiosa agència de màrqueting esportiu Mailman.

Més notícies aquí