El Clàssic tindrà un mosaic històric que serà un altaveu per reivindicar l’empoderament de la dona
El primer partit de la història del Barça Femení al Camp Nou que es jugarà amb públic a les graderies lluirà en tota la seva esplendor, amb una escenografia pròpia de les grans nits fins ara reservades al primer equip masculí. L’Estadi més gran d’Europa tindrà un mosaic que no només cobrirà les grades amb els colors blaugrana del Club i el groc i vermell de la senyera, sinó que les convertirà en un poderós altaveu per llançar al món un missatge reivindicatiu en favor de la igualtat, un manifest visual en favor de l’empoderament de la dona, que tindrà un important impacte global si, com s’espera, el Camp Nou registra una assistència de rècord. Una imatge poderosa per visibilitzar el dret de les dones a ocupar el lloc que els correspon en una societat igualitària.
Serà el primer mosaic del futbol femení al Camp Nou, seguint una tradició que acaba de complir 30 anys. Des del 7 de març del 1992, l’afició culer ha aixecat un total de 77 mosaics. L’últim que es va poder veure en aquest escenari únic va ser al Clàssic de la Lliga del primer equip disputat el 24 d’octubre passat, amb la paraula Culers. Ara serà l’hora del primer Clàssic Femení que se celebra al Camp Nou, un partit on es decidirà, a més, quin dels dos equips, si el Barça o el Reial Madrid, passa a semifinals de la UEFA Women’s Champions League. Malgrat que és un enfrontament entre dos equips del futbol espanyol, la màxima competició europea representa una gran oportunitat perquè el Club pugui mostrar un cop més el seu ferm compromís amb la igualtat, la diversitat i la inclusió i que aquest missatge traspassi fronteres. La repercussió i la transcendència del resultat permetrà que aquest missatge tingui un abast tant local com global, i per això ha apostat per combinar elements lligats a les seves arrels, com són la bandera de Catalunya i els seus colors, amb un missatge en anglès que pugui impactar a totes les audiències.
El missatge de ‘More than Empowerment’ que s’ubicarà al Lateral, es complementarà, a més, amb dos símbols de la dona en cada un dels gols, donant continuïtat a l’acció que el Club va plantejar el 8 de març passat, en convertir el centre dels seus camps en els símbols de Venus aprofitant les línies del terreny de joc. Tot, envoltat de les franges blaugrana, que en horitzontal faran la volta al camp, fins a arribar a la grada de Tribuna, que es cobrirà amb les quatre barres per donar forma a la senyera en vertical.
Una història de suport i reconeixement
L’aposta del FC Barcelona per promoure el paper de la dona en el món de l’esport i de la societat en general és ferma. Així ho demostra la feina que desenvolupa el Club dia a dia per avançar en la igualtat i impulsar el paper de la dona en l’àmbit esportiu, juntament amb la seva aposta per l’esport femení i, en especial, pel futbol femení, que es remunta a més de 50 anys.
I és que l’esport femení és un dels pilars sobre els quals es construeix la identitat única del Barça i que es recull en el lema de ‘Més que un Club’ amb què el FC Barcelona és conegut arreu del món. Un pilar que es presenta a través del concepte de ‘Més que gènere’, sota el qual el Club recull totes les accions i posa en valor el compromís de l’Entitat amb el futbol femení i el rol de la dona en l’esport.
Un Clàssic de rècord
El dia 30 de març, l’objectiu esportiu és classificar-se per a les semifinals de la competició, en què les blaugranes són les actuals campiones, però subjau un altre repte comú i unànime, el de batre un rècord d’assistència. I per això, les jugadores de Jonatan Giráldez necessiten que aquell dia les acompanyin tots els socis, sòcies, aficionats i aficionades.
Les grades del Camp Nou es vestiran també de gala i lluiran un mosaic amb què l’Estadi i l’afició podran mostrar també el seu suport a l’equip. Una afició que ha respost de manera contundent, exhaurint ràpidament les primeres entrades que es van posar a la venda a dos mesos vista.
Més notícies aquí