L’Assemblea aprova per majoria absoluta els mecanismes que reflotaran l’economia del Club
El FC Barcelona ha rebut aquest dijous un baló d’oxigen molt important gràcies al suport majoritari que han donat els socis i sòcies compromissaris a les propostes presentades per la Junta Directiva per reactivar l’economia del Club. L’Assemblea Extraordinària que s’ha celebrat en format telemàtic ha aprovat per majoria absoluta l’activació dels dos actius econòmics que permetran aconseguir uns ingressos estimats d’uns 600 milions d'euros per les dues operacions, que són necessaris per reflotar l’economia del Club, que donaran tranquil·litat econòmica amb la recuperació dels fons propis positius, permetran acabar l’exercici 2021/22 amb beneficis i possibilitaran abordar les inversions necessàries per tornar a fer del Barça un equip competitiu.
Els socis i sòcies representants de la massa social han ratificat per majoria absoluta l’activació de la cessió d’una part minoritària (49,95%) de l’explotació de Barça Licensing & Merchandising (BLM), la societat propietat del FC Barcelona que s’encarrega del negoci de llicències i marxandatge, amb un 88% dels vots favorables. Dels 671 socis i sòcies compromissaris acreditats, en total, han participat en la votació 646 socis i sòcies, dels quals 568 (88%) han votat SÍ, 65 (10%) s’han decantat pel NO i 13 (2%) han votat en BLANC.
Els socis i sòcies compromissaris autoritzen l’activació dels mecanismes econòmics de BLM pic.twitter.com/B30roLhZBB
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) June 16, 2022
Pel que fa al tercer punt de l’ordre del dia, l’autorització de la cessió a un o més inversors de fins al 25% dels ingressos per a l’explotació dels drets de televisió de la Liga i/o l’obtenció de finançament sobre la base dels esmentats drets de televisió, el suport també va ser majoritari. Dels 586 compromissaris acreditats, un total de 494 socis i sòcies (el 87%) han votat favorablement, 62 (11%) en contra i 13 (2%) en blanc.
Els socis i sòcies compromissaris autoritzen l’activació dels mecanismes econòmics referents als drets de televisió pic.twitter.com/pdujezVpR2
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) June 16, 2022
Un F1 gripat que pot tornar a guanyar
En el primer punt de l’ordre del dia, l’informe del President, Joan Laporta ha utilitzat el símil d’un monoplaça de Fórmula 1 per explicar l’evolució de la situació econòmica del Club. Partint d’un F1 que s’havia quedat sense benzina i tenia el motor gripat a causa de la situació econòmica heretada, gràcies a les primeres mesures econòmiques aplicades (reestructuració del deute, reducció de la massa salarial esportiva, augment dels ingressos), “vam aconseguir engegar el cotxe de F1, però era un cotxe que no rodava”, però ara el Club necessita activar les ‘palanques’ de BLM i els drets de TV per “sanejar l’economia abans del previst, tenint fons propis positius, anar retornant el deute de manera més sostenible i poder fer les inversions necessàries en els nostres equips professionals per fer-los més competitius”. D’aquesta manera, seguint amb el símil, Laporta ha explicat que les autoritzacions permetrien “que el cotxe de F1 pugui sortir de boxes i tornar a la primera filera de la graella per tornar a competir i guanyar”.
Recursos per poder competir i superar els obstacles
El president, que ha agraït a la Comissió Econòmica els informes favorables a l’activació de les dues ‘palanques’, ha fet una petició als compromissaris abans de les dues votacions. Laporta ha demanat als socis i sòcies “que ens ajudeu a sortir del pou”, perquè estem en “una situació límit” i no fer-ho “ens portarà a no poder competir” contra els clubs estats” i no ens permetrà “mantenir la nostra independència i seguir amb la nostra model de governança i de propietat” davant “els que volen tenir-nos tutelats i intervinguts”. En aquest sentit, Laporta ha insistit que el club necessita “generar beneficis” i tenir “fons propis positius” amb aquests recursos econòmics per superar “aquests obstacles que estem patint de manera reiterada, sistemàtica i obsessiva”.
Presentacions dels vicepresidents Juli Guiu i Eduard Romeu
El vicepresident de l’Àrea de Marqueting del FC Barcelona, Juli Guiu, ha fet l’exposició del punt de l’ordre del dia dedicat a BLM i ha remarcat la força i l’impacte que té aquesta societat, que ha estat i és una font d’ingressos rellevant per al Club, amb un gran potencial de millora gràcies a la força de la marca Barça i als milions de fans d’arreu del món, i que ja ha mostrat una recuperació post pandèmia, gràcies a la reactivació del turisme, els partits celebrats a l’Estadi i a la venda online de l’e-commerce del Club. Guiu ha explicat que la intenció del Club és poder aliar-se amb “un partner amb el que puguem créixer”.
El president Laporta ha informat que la valoració que s’ha fet de tota la companyia BLM, feta per una empresa de valoració acreditada, és d’uns 700 milions d’euros i que el club espera obtenir “entre 200 i 300 milions d’euros” per la cessió d’aquest 49%, mantenint sempre una opció de recompra. “Nosaltres no podem fer aquest tipus d’inversions. Volem que entri un inversor que ha de respectar la identitat i la idiosincràsia del Club. Hem rebutjat ofertes importants perquè l’inversor volia entrar massa a controlar el negoci i nosaltres pensem que com el Club tindrà la majoria hem de tenir el control. Podem congestionar, sempre tenint en compte que la majoria la tenim nosaltres”.
Respecte al tercer punt de l’ordre del dia, el de la cessió dels drets de televisió, el vicepresident Eduard Romeu ha explicat que el Club guanya 165 milions d’euros a l’any gràcies a aquest actiu i que la venda suposa “un 5% com a màxim dels ingressos del Club”, un percentatge “que entenem que es un percentatge moderat i assumit, que el podrem neutralitzar, i que el podrem recomprar”. El Club espera obtenir al voltant d’uns 200 milions per cada 10% cedits dels drets de TV i “no ens plantegem cap operació per sobre dels 25 anys”.
Tant el president Laporta com els vicepresidents Juli Guiu i Eduard Romeu han contestat les preguntes dels compromissaris, tant les van arribar per escrit a través del formulari de la web, com les que han fet presencialment reconeguts barcelonistes, com l’ex president Joan Gaspart, Enric Reyna, l’ex directiu Josep Lluís Rovira o l’ex candidat Josep Maria Minguella, la d’un soci que ha intervingut a través de webcam.
Més notícies aquí