El Barça lluirà l’emblema del cantant Drake al frontal de la samarreta davant el Reial Madrid
Un dels eixos clau en l’aliança entre el FC Barcelona i Spotify és unir el futbol i la música per connectar així amb noves audiències arreu del món. Ara, per apropar aquests dos àmbits que comparteixen la seva capacitat d’unir les persones i despertar les emocions dels fans, el primer equip de futbol masculí saltarà al terreny de joc en el Clàssic de diumenge amb una samarreta que, per primer cop, no lluirà al front el logo del seu partner principal, sinó l’emblema d’un artista de renom internacional: el cantant i compositor Drake, guanyador de 4 premis Grammy i el primer a assolir els 50.000 milions de reproduccions a Spotify.
🦉 @Drake 💙❤
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) October 14, 2022
Primer artista a assolir els 50.000 milions de reproduccions a @Spotify. Primer artista en estar present a la samarreta del FC Barcelona. pic.twitter.com/wVgsmvtS6Y
Així, aquest 16 d’octubre, en comptes de llegir el nom del servei sota subscripció d’àudio en streaming més popular del món al frontal de la samarreta blaugrana, els espectadors i espectadores que segueixin el partit contra el Reial Madrid veuran la silueta d’un mussol, que correspon al logo de la marca impulsada pel cantant canadenc. Spotify cedeix així aquest espai privilegiat en la samarreta de joc, com a part d’una acció que s’emmarca dins el partnership amb el Club i que s’inclou entre les activitats que es duran a terme dins de l’aliança d’ambdues marques per oferir experiències innovadores per als fans del futbol i alhora ajudar a arribar a nous públics a través de la música.
Com ja es va anunciar en el moment de la ratificació de l’acord es preveu que aquest tipus de canvis en el frontal es puguin donar en més ocasions al llarg de la temporada.
Per donar a conèixer el disseny que lluiran els jugadors, el Club i Spotify han comptat ni més ni menys que amb el mateix cantant, que ha publicat a través del seu perfil a Instagram -on compta amb més de 120 milions de seguidors- un contingut amb la samarreta. Un unveiling al qual el Club i Spotify també s’han sumat a través de les seves xarxes socials, amb diferents continguts audiovisuals que mostren aquest disseny únic.
Celebrar un rècord
Posant el logo de Drake al frontal de la samarreta, el Barça i Spotify volen celebrar la fita assolida pel cantant, en ser el primer artista a aconseguir 50.000 milions de reproduccions de les seves cançons a la plataforma.
Drake, que ja ha mostrat en el passat la seva afinitat amb el Barça vestint la samarreta blaugrana, és responsable d’èxits com ‘Take Care’ o ‘Certified Lover Boy’. Acumula rècords dels seus senzills i s’ha situat en el TOP 1 de les principals llistes d’èxits arreu del món i al llarg de la seva carrera musical ha sumat més de 275 reconeixements, entre els quals quatre premis Grammy, considerats com una de les principals distincions a nivell internacional en el món de la música.
Com a part de l’acció per commemorar el rècord aconseguit pel cantant, està previst a més que els homes de Xavi vesteixin durant l’escalfament previ al partit una versió especial de la samarreta, que mostri el número 50 a l’esquena, amb el logo de Spotify davant.
Una aliança estratègica
La col·laboració entre el FC Barcelona i Spotify, que es va iniciar l’1 de juliol passat, s’emmarca en l'objectiu estratègic del Club de buscar de manera proactiva partners que comparteixin els valors i la filosofia que defineixen la seva marca i, alhora, li permetin mantenir la seva condició de referent global, dins i fora dels terrenys de joc, en un entorn cada cop més competitiu.
Declaracions de Juli Guiu, vicepresident de l’Àrea de Màrqueting del FC Barcelona
“La nostra aliança amb Spotify va més enllà d’una relació comercial, com ja hem dit en moltes ocasions és una relació estratègica amb què busquem unir dos mons capaços de despertar les emocions com són la música i el futbol. Ara, amb aquesta acció, veiem un nou exemple d’aquesta voluntat i de l’esperit innovador de la nostra col·laboració. Per primer cop en la nostra història, canviem el nom del partner principal de la samarreta, que cedeix l’espai frontal a un artista de renom internacional com és Drake, guanyador de 4 premis Grammy i que ja ha conquistat diferents rècords, entre ells el de ser el primer artista a aconseguir 50.000 milions de reproduccions a Spotify. Es tracta d’una activació amb què demostrem el nostre potencial per convertir-nos en una plataforma única a l’hora d’oferir experiències que ens ajudin a estar més a prop dels nostres fans i alhora poder arribar a nous públics arreu del món.”
Declaracions de Marc Hazan, Spotify VP of Partnerships
"Estem molt emocionats per poder celebrar un dels partits més importants de l'any i, alhora, de poder marcar la fita assolida per Drake en convertir-se en el primer artista a arribar als 50.000 milions de reproduccions. Sempre hem dit que volem que aquesta aliança sigui una celebració dels aficionats i aficionades, jugadors i jugadores, i artistes en un escenari global, i no hi ha escenari més gran que El Clàssic".
Més notícies aquí