El FC Barcelona inaugura la seva primera Barça Store a Madrid
El FC Barcelona ha inaugurat avui dijous 1 de desembre una Barça Store a Madrid, la primera botiga del Club a la ciutat, ubicada al carrer Arenal, prop de la Puerta del Sol. Així, el Barça avança en la consolidació del seu pla d’expansió amb l’obertura d’un nou establiment gestionat 100% pel Club. La presentació de la botiga ha comptat amb la presència del directiu del FC Barcelona responsable de l’hoquei, Xavier Barbany, i Luis García, exjugador del FC Barcelona, que ha aprofitat per donar la benvinguda a l’afició que s’hi ha acostat i per fer-se fotografies amb els culers.
La Barça Store de Madrid, en ple centre i en una localització excepcional com és l’històric Palacio de Gavira, compta amb un total de 190 m2 dividits en dues plantes, que ofereix un espai d’experiències 100% Barça. Es tracta d’un punt de venda innovador amb què l’entitat blaugrana segueix la seva línia continuista pel que fa a disseny, un concepte molt característic que el Club ha anat plasmant en cadascuna de les últimes obertures.
En aquest sentit, el club blaugrana suma un nou punt de venda, el primer fora de Catalunya, i es converteix en el desè store oficial gestionat al 100% pel Barça, juntament amb els del Camp Nou, Canaletes, Passeig de Gràcia, Sagrada Família, Westfield La Maquinista, La Roca Village, el córner a El Cort Inglés i l’aeroport de Barcelona T1 i T2.
Una experiència Barça
Amb aquest establiment, el FC Barcelona segueix la línia de les últimes obertures amb un concepte de local que combina les noves tecnologies i elements característics i relacionats amb la tradició del Club, buscant oferir al visitant una experiència Barça única. Així, els visitants que arriben a l’establiment són rebuts amb un mosaic creat a partir de la característica rajola de Madrid, amb un dibuix que ret homenatge a la ciutat de Barcelona i alguns dels monuments més singulars de personalitats rellevants de la cultura catalana. La Pedrera i la Sagrada Família, obres d’Antoni Gaudí, juntament amb altres elements que formen part del singular skyline de la ciutat, prenen protagonisme juntament amb els diferents jugadors i jugadores que apareixen representats en el mural.
La planta 0 està dedicada principalment a la roba masculina i femenina. A més, els diferents aparadors que donen la benvinguda als visitants compten amb pantalles LED on es reprodueixen imatges del Camp Nou i d’algunes de les principals col·leccions 100% Barça. Els culers que s’acostin a la botiga se sentiran partícips de l’ambient i emocions que es viuen al Camp Nou, gràcies als diferents dispositius audiovisuals i dinàmics.
A la planta 1 hi ha la col·lecció per als més petits i la zona de printing lab, on aquells visitants i aficionats que ho desitgin podran personalitzar les seves samarretes blaugrana. D’aquesta manera, tot l’establiment està inspirat en l’imaginari català i barcelonista, que gràcies als grans finestrals també es pot veure des del carrer. Els visitants que vagin a la Barça Store de Madrid podran trobar les equipacions oficials ja disponibles de la nova temporada 2022/23 dels equips del FC Barcelona, la roba d’entrenament i també col·leccions exclusives 100% Barça, únicament disponibles en els punts de venda gestionats directament pel Club.
Una aposta pel control del ‘retail’ del FC Barcelona
El juliol del 2018 el FC Barcelona va recuperar l’explotació dels seus drets de marxandatge, que fins aleshores explotava FCB–Merchandising, una empresa 100% propietat de Nike. Des d’aleshores, el Barça va assumir-ne directament la gestió creant BLM, amb l’objectiu de recuperar el control directe de la marca per poder continuar amb la seva expansió global.
Una aposta estratègica, que inclou la creació d’una xarxa de centres de venda oficials gestionats 100% pel FC Barcelona, dels quals la botiga de Canaletes n’és l’establiment insígnia i la segona més gran en termes de superfície, per darrere de la botiga del Camp Nou.
Declaracions de Xavier Barbany, directiu del FC Barcelona responsable de l’hoquei:
“La Barça Store de Madrid és un pas més en el pla d’expansió de BLM, que com sabeu és Barça Licensing & Merchandising, en la gestió del negoci de retail i marxandatge que genera el FC Barcelona. Un club com el nostre, que és una de les principals marques esportives del món, amb milions de seguidors, desperta un gran interès que es reflecteix en les equipacions i les nombroses col·leccions de roba, així com productes que porten els colors blaugrana i l’escut del Club. Aquesta és una aposta estratègica, que inclou la creació d’una xarxa de centres de venda oficials gestionats 100% pel FC Barcelona, amb l’objectiu de recuperar el control directe de la marca i poder continuar amb la seva expansió global”.
Més notícies aquí