Local

El Museu supera les xifres de visitants d’abans de la pandèmia

Els mesos de novembre i desembre del 2022 es van tancar amb un 1,3% i un 10% de visitants més, respectivament, que els registrats en aquests mateixos períodes del 2019, abans de l’arribada de la covid

El Museu del FC Barcelona ha tancat el 2022 amb molt bones notícies quant a la xifra de visitants. Després més de dos anys amb dades d’afluència per sota dels registres històrics -a causa de les restriccions derivades de l’esclat de la pandèmia de la covid, el març del 2020-, els mesos de novembre i desembre del 2022 no només han capgirat aquesta situació sinó que han registrat xifres millors de les que es van comptabilitzar el 2019, abans que el món es paralitzés. 

El novembre del 2019 el Museu tancava el mes amb 76.406 visitants, mentre que aquest 2022 van visitar la instal·lació en aquest període 77.465 persones, 1.059 més, que representen un augment de l’1,3%. Un tímid augment que el mes següent es va consolidar amb xifres més notables. El desembre del 2019 van passar per taquilla 86.143 persones, mentre que el desembre del 2022 ho van fer 94.916. En aquest cas la diferència va ser de 8.773 entrades venudes, fet que suposa un 10% més. 


El museu esportiu més important del món

Aquests augments de visitants, els primers des de l’esclat de la pandèmia, són un bon símptoma que marca el camí per iniciar una nova tendència a l’alça que caldrà observar a mesura que avanci aquest 2023 i que constata l’interès dels seguidors pels continguts i l’experiència d’entreteniment que ofereix el Museu del FC Barcelona. 

“Hem tancat el 2022 amb 1,3 milions de visitants, encara per sota de les xifres habituals però seguim sent el museu més visitat de Barcelona, de Catalunya, el tercer de l’Estat i el museu esportiu més important del món”, assegura Jordi Penas, director d’aquesta instal·lació. “Els espais que més agraden són el de les cinc Champions, el dedicat a Leo Messi o la sortida al terreny de joc”, recorda.

Canvi d’ubicació del Museu

Enmig d’aquest context el Museu del FC Barcelona afronta en els propers mesos un dels canvis més significatius de la seva història. Amb motiu de les obres de remodelació de l’Spotify Camp Nou, el Museu canviarà d’ubicació i es traslladarà, de manera temporal, on fins ara estava ubicada la Pista de Gel del Club, a tocar del Palau Blaugrana. Aquest espai ocuparà aproximadament 2.400 m2 i estarà dividit en diferents zones per crear una millor experiència per al visitant. El seu ús s’allargarà fins que estigui inaugurat el nou Museu del futur Spotify Camp Nou, la temporada 2024/25. 

La creació d’aquest Museu temporal respon principalment a tres objectius. Primer, convertir-lo en una prova pilot per a la implantació de la realitat virtual, les activitats immersives i els hologrames que s’implantaran al futur Nou Museu de l’Spotify Camp Nou. Segon, també es vol crear un espai que es converteixi en un referent tecnològic, de modernitat i d’innovació. I finalment, es vol protegir tant com sigui possible una font important d’ingressos per al Club.

Més notícies aquí