El Barça lidera el rànquing d'ingressos en el futbol femení
FC Barcelona esdevé líder en ingressos del futbol europeu en categoria femenina, segons la 26a edició del Deloitte Football Money League, el perfil anual dels clubs que més ingressos generen al futbol mundial. Es tracta d’un moment històric per al futbol femení, essent el primer cop que l’informe analitza els ingressos atribuïts als equips femenins a Europa.
Els equips femenins dels clubs de la Money League van comptar amb una facturació mitjana de 2,4 milions d’euros a la temporada 2021/2022, en què el FC Barcelona va liderar el camí triplicant aquesta mitjana amb uns ingressos de 7,7 milions d’euros. Guanyar la UEFA Women’s Champions League el 2021 i ser finalista el 2022, juntament a generar una proporció significativa dels seus ingressos a partir de màrqueting i publicitat, han estat factors d’èxit per assolir el lideratge.
Al FC Barcelona el segueixen el Manchester United (6 milions d’euros), el Manchester City (5,1 milions d’euros), el París Saint-Germain (3,6 milions d’euros) i els rivals del nord de Londres, l’Arsenal i el Tottenham (2,2 milions d’euros i 2,1 milions d’euros, respectivament).
La clau de l’èxit del primer equip femení, un referent a escala global
Aquest lideratge parteix de l’èxit esportiu del primer equip femení, que, acompanyat del compromís i l'aposta de la Junta Directiva, l’ha projectat en les darreres temporades fins a convertir-se en un fenomen global. Amb un creixement sostenible continuat, la secció ha batut rècords de facturació i compta amb una previsió d’increment dels beneficis de cara a la temporada 2023/2024. Però a banda del resultats econòmics, l’objectiu del Club és seguir identificant el futbol femení amb els valors del FC Barcelona i al mateix apropar-lo, com ha fet fins ara, als socis i sòcies i aficionats i aficionades, que són la base de l’èxit del futur.
Creixement futur
La projecció del primer equip del Barça va en paral·lel amb un fort i accelerat creixement de la popularitat del futbol femení a nivell mundial fins al punt que els principals tornejos de seleccions nacionals, com la Copa Mundial Femenina de la FIFA 2019 i l’Eurocopa Femenina de la UEFA 2022, van assolir audiències rècord.
Més notícies aquí