Joan Laporta: “L’obtenció del finançament i la firma de l’empresa constructora Limak permetran engegar les obres de l’Spotify Camp Nou”
Aquest dijous 9 de febrer, el president del FC Barcelona, Joan Laporta, ha ofert una roda de premsa per fer balanç de la primera volta de la temporada i de la situació actual d’alguns dels principals temes del Club. Així, l’Espai Barça ha sigut clau en el discurs del president i ha explicar que “quan vam arribar ens vam trobar davant una evidencia, no s’havia tirat endavant l’Espai Barça i tampoc s’havia fet un anàlisi real dels costos que comportava” però ha afegit que “avui ja podem dir que s’està ultimant l’estructura de finançament de l’Espai Barça, que conjuntament amb la firma de l’empresa constructora Limak, permetrà engegar les obres després de 10 anys d’endarreriment, i tenir finalment un Estadi de primer nivell mundial amb la capacitat de generar molts més ingressos”.
El president ha repassat l'estat actual del projecte i ha destacat algunes de les principals fites de finançament i construcció: “La valoració del projecte, feta per una agència externa de ràting és de BBB+, la millor valoració dels últims anys, fet que confirma que la salut financera del Club està millorant”, i ha afegit que “abans del 31 de març tindrem el finançament de l’Espai Barça”. També en aquesta línia, Joan Laporta ha anunciat que “el passat divendres, Morningstar Sustainalytics, empresa de certificació de bons, va certificar la categoria de GreenBons els bons que emetrem al mercat americà, fet que significa que ampliem el nostre mercat de potencials inversors, així com la possibilitat d’aconseguir el finançament a un preu mes ajustat”.
Pel que fa a la vessant constructiva del projecte i a la recent adjudicació de les obres de remodelació de l’Spotify Camp Nou a Limak, Joan Laporta ha recalcat que “el procediment de licitació de l’adjudicació de les obres de remodelació de l’Estadi va ser exemplar des del punt de vista tècnic i de transparència i tot el procés va ser monitoritzat en tot moment per l’àrea de Compliance del Club, pel despatx d’advocats Fieldfisher, un dels millors despatxos europeus especialistes en Compliance, i per un auditor intern”. I recalca: “Goldman Sachs i JP Morgan han estat informats de tot el procés de licitació i han fet un seguiment exhaustiu de tot el procés, fent auditories de les empreses participants per assegurar que poden fer front a un projecte d’aquesta magnitud”.
Compromís amb les fites temporals i el cost
A més, el president ha explicat també alguns dels principals punts clau que van portar a Limak a ser l’empresa escollida per a les obres de remodelació de l’Spotify Camp Nou: “El seu planning d’obra s’ajusta als terminis que demanava el FC Barcelona; el mètode constructiu recolza el planning proposat; han acceptat totes les condicions contractuals proposades pel Club, condicions molt més exigents que en un contracte estàndard al nostre país sobretot en les garanties aportades atesa la necessitat de finançar l’operació en el mercat nord-americà; i perquè accepta un Preu Màxim Garantit”.
En resum, Joan Laporta ha volgut fer èmfasi en que “Limak és l’única de les empreses concursants que va assumir el compromís d’assolir les fites temporals marcades pel Club, que són tornar a l’Estadi abans de desembre de l’any 2024 i l’entrega de l’obra final abans del juny del 2026”. I aquest és un factor clau, ja que tal com ha afirmat “per cada temporada que estem fora suposa una pèrdua d’uns 93 milions d’euros pel Club”.
Màxima transparència i informació
En relació amb les comunicacions del projecte de l’Espai Barça, el president del FC Barcelona ha recalcat que l’àrea de Comunicació del Club ha elaborat una estratègia de comunicació per tal d’anar actualitzant de manera permanent en tot el que tingui a veure amb el projecte. D’aquesta manera, ha explicat que existirà la possibilitat que “els nostres socis i aficionats puguin rebre alertes als seus dispositius mòbils quan es comuniqui qualsevol novetat de l’Espai Barça. També s’hi inclouran càmeres per seguir en directe les obres de l’Estadi des del web i hi haurà espais monogràfics a Barça TV”.
Finalment, també ha explicat que s’organitzaran “compareixences periòdiques de la vicepresidenta institucional, Elena Fort, i diversos actes en tribunes i fòrums de la ciutat”. Així, el Club s’ha compromès en oferir la màxima transparència i informació.
Més notícies aquí