El BIHUB expandeix la seva activitat i aposta per la inversió en start-ups
Durant la cloenda de l’Sports Tomorrow Congress, les jornades d’innovació tecnològica impulsades pel Barça Innovation Hub (BIHUB) el president Joan Laporta ha anunciat un rellançament del centre d’innovació i coneixement del Club que passa a incloure una plataforma d’inversió en start-ups per promoure el talent emprenedor en el sector de l’esport i captar el valor del seu creixement.
Aquesta nova fase pretén expandir les activitats del BIHUB per apropar-lo a empreses emergents del món de la innovació esportiva que comparteixin “els nostres valors i la nostra passió per l'esport”, segons ha assegurat el president. L’objectiu és “ajudar aquestes start-ups a créixer, prosperar i tenir un impacte significatiu en el món”. El Club oferirà els seus principals actius a canvi d’entrar a formar part de l’accionariat d’aquestes companyies.
Visualfy, una empresa d’accessibilitat auditiva
El primer acord tancat en aquesta línia és amb l’empresa Visualfy, que desenvolupa una tecnologia que permet l’accessibilitat als recintes esportius de les persones amb discapacitat auditiva. En aquest sentit Laporta ha recordat que el Club creu fermament que “tothom hauria de tenir el mateix accés als estadis esportius, i la tecnologia de Visualfy ajudarà que això sigui una realitat”.
La companyia ha desenvolupat un sistema que permet, entre altres solucions, oferir alertes visuals, com a substitució de les auditives, especialment útils en situacions de risc. “Treballem per a tot tipus de clients perquè el nostre producte aplica tant per a una estació de tren com per a un recinte esportiu. A més no només està enfocat per a persones amb discapacitat auditiva sinó també per a espais amb alta contaminació acústica”, ha assegurat Manel Alcaide, CEO de Visualfy.
OLIVER, una solució de gestió de dades
D’altra banda el BIHUB també ha establert un acord amb OLIVER, una solució que fa accessible la gestió de dades, habitual en clubs d’elit, per a categories esportives que, tradicionalment, no n’han tingut accés, com per exemple equips regionals o amateurs. Aquesta eina ajuda les comunitats futbolístiques a millorar les seves habilitats i coneixements del joc gràcies a l’aportació de dades de rendiment esportiu a través d’un dispositiu que es posa a la mitgeta dels jugadors.
“Sabem que els equips de la base són la saba del futbol, i volem donar suport al seu desenvolupament i creixement en tot allò que puguem”, ha reconegut el president. Per la seva banda, José González Ruzo, CEO d’OLIVER, ha explicat que la seva proposta “democratitza la tecnologia d’elit per a tots els sectors de l’esport combinant un weareable, la intel·ligència artificial i una aplicació mòbil 100% gamificada per poder millorar el rendiment dels futbolistes. En l’actualitat treballem amb 95 equips a més de 20 països”, ha recordat.
Multiplicar el motor d’innovació del Barça
La nova etapa que té per davant el BIHUB servirà per multiplicar el motor d’innovació del Club en un entorn on moltes empreses emergents són capaces d’adaptar més ràpid que les grans companyies tecnologies i solucions de gran projecció.
El nou portfoli de startups que s’anirà creant en els propers mesos permetrà al Club estar a l’avantguarda de la transformació en el món de l’esport i, alhora, contribuirà que Barcelona i el país puguin desenvolupar una economia de valor afegit, promovent el talent local, atraient-ne el global i posant la marca Barça al servei de la diversificació del teixit econòmic català.
Més notícies aquí