El Museu del FC Barcelona canvia d'ubicació temporalment
El Museu del FC Barcelona afronta en els pròximes setmanes un dels canvis més significatius de la seva història. Amb motiu de les obres de remodelació de l’Spotify Camp Nou, el Museu es traslladarà on fins fa pocs mesos estava ubicada la Pista de Gel del Club, a tocar del Palau Blaugrana. És per això que el pròxim 28 de maig serà l’últim dia que els aficionats i aficionades podran gaudir del Museu actual, inaugurat l’any 1984, i que ara canviarà d’ubicació de manera temporal.
Al llarg d’aquests quasi 39 anys, el Museu del Barça s’ha convertit en el més visitat de Barcelona, de Catalunya, el tercer de l’Estat i el museu esportiu més important del món. Batent rècords de visitants any rere any, a través del seu recorregut els culers poden fer un repàs per una història més que centenària i plena d'èxits, tot recordant els jugadors més emblemàtics i admirant el palmarès de copes. D’aquesta manera, l'Stadium Tour & Museu tancarà les seves portes i es traslladarà a un nou espai que ocuparà aproximadament 2.400 m2 i estarà dividit en diferents zones per crear una millor experiència 100% Barça. Aquesta serà la nova ubicació fins que estigui inaugurat el nou Museu del futur Spotify Camp Nou, la temporada 2024/25.
En aquesta línia, el FC Barcelona ja té data per a la inauguració del Museu temporal. A partir del dimecres 7 de juny del 2023 els culers ja podran visitar el nou Museu, també anomenat Barça Immersive Tour, i tots aquells aficionats i aficionades que vulguin adquirir les seves entrades de manera anticipada ja ho poden fer a través de la pàgina web del Club.
Inspirat en el ‘Més que un Club’
El concepte que inspira aquest espai transitori és el ‘Més que un Club’, i és per això que el seu disseny pretén potenciar la universalitat i la projecció del FC Barcelona. Destaca la sala circular a doble altura, que serà la joia d’aquest Museu temporal, amb un audiovisual projectat en parets de 6 metres d’alçada i 78 metres de longitud. A més del Barça Immersive Tour, una exposició plena de contingut emotiu, l’experiència 100% Barça acabarà en un gran espai audiovisual de realitat virtual on es recrearan algunes de les sensacions que els aficionats i aficionades podran viure i gaudir al futur nou Estadi.
El projecte s’està desenvolupant conjuntament amb Mediapro Exhibitions, la divisió de GRUP MEDIAPRO especialitzada en la creació i el desenvolupament de projectes expositius i museogràfics, i que ja va dur a terme la reforma de l’actual Museu l’any 2010.
Més notícies aquí