El FC Barcelona llança 'Empowerment', el segon NFT de la seva col·lecció 'Masterpiece', inspirada en Alexia Putellas
El FC Barcelona continua amb el llançament de la seva col·lecció Masterpiece i presenta el segon NFT de la seva història, una peça que té Alexia Putellas com a protagonista i que ret homenatge a un moment que es recordarà sempre i que ja forma part de la història del Club: la semifinal de la Women's Champions League contra el Wolfsburg, el 22 d'abril del 2022, on un rècord de 91. 648 espectadors van presenciar la victòria del Barça. Per a la creació artística d'aquesta peça anomenada Empowerment, el Club ha col·laborat amb World of Women, creant una obra que simbolitza la transformació i un catalitzador de progrés.
Empowerment és el segon NFT de la col·lecció Masterpiece de deu peces del FC Barcelona. La primera peça de la col·lecció, In A Way, Immortal, de Johan Cruyff, es va presentar el juliol del 2022, i, tal com es va anunciar, les peces restants es llançaran progressivament i comptaran amb altres moments i personatges emblemàtics del FC Barcelona, en què es destacarà el llegat i el patrimoni històric del Club. En aquest sentit, el Barça adopta la tecnologia i la innovació per crear moments culturals inoblidables i captar aficionats i aficionades millennials, xennials i de la generació zeta.
A més de fomentar la fidelització entre el públic més jove, un dels objectius del projecte és redefinir els NFT i crear un producte premium experiencial. Així, el contingut és una autèntica obra d'art, i el futur propietari d'aquest nou producte gaudirà d'avantatges i experiències úniques del Club.
També s'ha posat en marxa un microsite on hi haurà la informació necessària i tots els detalls de l'obra digital d'Alexia Putellas. En aquest sentit, s'activarà la pàgina de subhasta a OpenSea el 26 de juny a les 16.00 hores i finalitzarà el 28 de juny a les 16.00 hores.
Empoderament de les dones en l'esport
La segona obra NFT del Barça, anomenada Empowerment, representa l'excepcional actuació de Putellas en aquella semifinal de la Champions contra el Wolfsburg, on va marcar dos gols i va continuar defensant l'empoderament de la dona en l'esport. El FC Barcelona lidera aquest moviment, en què defensa la igualtat de gènere i ofereix la igualtat d'oportunitats a les dones i les noies en l'esport i en el conjunt de la societat, i on se’n destaca el talent, la passió i la determinació.
L'artista i autora de World of Women encarregada de la creació de la peça és Rhi Madeline, reconeguda per la seva capacitat per combinar les seves avançades habilitats artístiques tradicionals amb el programari tecnològic més recent per superar els límits de la creativitat humana a través de l'art digital. Aquest nou NFT del Barça és una declaració potent, amb la millor jugadora del món com a protagonista principal, que homenatja la contribució de les dones al futbol. Com a artista immersa en la comunitat de World of Women, Rhi representa profundament aquests valors compartits de connexió i elevació que deriven d'una missió i d’un vincle comuns forts.
Durant el procés de creació, s’ha elaborat una escultura tridimensional de Putellas, enriquida amb pintura digital, efectes especials i càntics autèntics d'apassionats seguidors i seguidores del Barça. L'ús de l'or a les obres d'art simbolitza els èxits destacats i el llegat intemporal d'Alexia. En incorporar múltiples capes de llum il·luminadora dins de la multitud, Madeline captura l'essència dinàmica i captivadora d'aquell moment emocionant i veritablement monumental.
Experiències per al propietari de l’NFT
El propietari de l'NFT tindrà accés a una sèrie d'avantatges premium que proporcionen l'experiència blaugrana definitiva, especialment centrada en el món del futbol femení. A més de ser l'únic propietari de l'obra d'art digital, que representa una poderosa declaració de suport a la igualtat de gènere en l'esport i l'empoderament de les atletes femenines, els beneficis de l’NFT inclouen un Meet & Greet amb Alexia Putellas, que ofereix una oportunitat personal per conèixer la millor jugadora del món, i un parell de botes de futbol signades.
El propietari d'Empowerment rebrà també un producte únic: un seient físic extret de l'Spotify Camp Nou, decorat amb un retrat de Putellas del reconegut artista català Òscar Tusquets i signat per la mateixa jugadora. Aquesta peça física complementa l’NFT, proporcionant una obra d'art tangible.
Primera subhasta a OpenSea
Empowerment es posarà a la venda en una subhasta digital a OpenSea, el mercat líder de col·leccionisme digital que ofereix la millor experiència i garanteix la màxima seguretat, tant per als compradors com per als venedors. Això marcarà la primera subhasta d'un NFT per part d'un club de futbol de primer nivell amb una base de fans global a OpenSea.
La subhasta començarà el 26 de juny a les 16.00 hores i s’acabarà el 28 de juny a les 16.00 hores, amb una durada total de 48 hores.
Declaracions de la jugadora del primer equip femení del FC Barcelona, Alexia Putellas:
"Estic orgullosa de formar part d'un club com el FC Barcelona, del nostre equip de futbol i seguir la història, per aquesta nova Masterpiece de la qual tinc el privilegi de formar part i que representa a tothom, i també que explica tan bé el que representa el Barça."
Declaració del director de recerca del FC Barcelona, Jordi Mompart:
“El 22 d'abril del 2022 va ser un dels dies més grans de la història de l'esport. L’Spotify Camp Nou va batre el rècord mundial d'assistents a un partit de futbol femení a les semifinals de la Women’s Champions League contra el Wolfsburg. La nostra capitana, Alexia Putellas, va ser una de les protagonistes d'aquell partit i simbolitza els valors del FC Barcelona i l'empoderament de la dona en el món de l'esport. La Masterpiece #2 Empowerment fa honor a Alexia i l'esport femení, una de les prioritats del Club. D'aquesta manera, el Club continua amb la seva clara aposta estratègica per adoptar la tecnologia i la innovació per crear moments culturals inoblidables i adequats als nous públics”.
Declaracions de l'artista de World of Women, Rhiana Madeline:
“Tenir el privilegi de crear una obra d'art tan significativa per a una comunitat tan orgullosa i apassionada com el Barça ha estat un honor increïble. Els valors i l'esperit que encarna el Barça em ressonen profundament i aquesta experiència empoderadora servirà com a font duradora de motivació mentre continuï el meu viatge artístic".
Declaracions de la COO de World of Women, Shannon Snow:
“Com a marca que defensa la força i la resiliència de les dones i poblacions diverses, World of Women està encantada de col·laborar amb el FC Barcelona per impulsar la nostra missió compartida d'empoderament i d’inclusió. Hem seleccionat una artista excepcional, Rhi, de la nostra comunitat per crear obres d'art impressionants que capturen l'essència de l'empoderament de les dones en l'esport. Junts, pretenem encendre un moviment global que elevi les atletes femenines, trenqui barreres i inspiri les futures generacions".
Què són els NFT?
Els NFT (tokens no fungibles) són actius digitals únics que no es poden modificar. Traduïts al món físic, els NFT es podrien comparar amb obres d'art. D'aquestes obres n'hi ha una d'original, i es poden fer reproduccions, però aquestes ja no tindrien el mateix valor que els originals signats per l'artista. És per això que es diu que són béns no fungibles (no intercanviables), a diferència dels béns coneguts com a béns fungibles, que són els que es poden bescanviar, com, per exemple, la moneda, ja que qualsevol bitllet de 50 euros és igual a un bitllet de 50 euros. Els NFT funcionen mitjançant tecnologia blockchain, i se'ls assigna un certificat digital d'autenticitat, que no es pot modificar i permet una certificació i traçabilitat totalment segura.
Sobre World of Women
World of Women (WoW) és una marca icònica darrere de dues col·leccions d'art digital famoses: World of Women i World of Women Galaxy. El seu ecosistema expansiu connecta els membres de la seva comunitat a tot el món amb oportunitats per a experiències de xarxa, esdeveniments presencials, educació immersiva i foment del desenvolupament de la identitat digital a web3 i més enllà.
WoW és un defensor de la construcció del món compartida i dels nous models per a la propietat de la IP, cosa que la converteix en una de les marques web3 més dinàmiques en la intersecció de l'art, l'activisme i l'entreteniment. World of Women ha aconseguit la credibilitat del món de l'art i l'èxit general gràcies a col·laboracions de marques com Billboard Magazine, Hasbro, Jazwares i el suport dels seus col·leccionistes famosos (com Reese Witherspoon, Gwyneth Paltrow, Eva Longoria, Huda Kattan, Moj Mahdara, etc.; Brie Larson i Sofia Vergara). WoW està representat per Guy Oseary, la llista del qual inclou Madonna, U2 i el Bored Ape Yacht Club.
World of Women està potenciant una comunitat diversa, celebrant l'art i la tecnologia, la representació, la inclusió i la igualtat d'oportunitats per a tothom.
Sobre OpenSea
OpenSea és el mercat peer-to-peer líder del món per a NFT. OpenSea fa que l'encunyació, la compra i la venda d'NFT siguin sense fricció i ofereix opcions de cadena múltiple perquè els creadors i col·leccionistes de tot tipus puguin tenir i donar forma a les seves relacions directament.
Més notícies aquí