El Barça de bàsquet arriba al milió de seguidors a Instagram
Xifra de rècord per al bàsquet blaugrana. El compte d’Instagram de l’@fcbbasket ha arribat al milió de seguidors i seguidores i es converteix en el segon equip de l’ACB i el tercer de l’Eurolliga a arribar-hi.
Així doncs, aquestes dades confirmen el bon ritme de creixement del FC Barcelona a les xarxes, i també a les seves seccions. En el darrer any, el compte del Barça de bàsquet ha crescut fins als 150.000 seguidors i seguidores a Instagram, arribant a aquesta xifra de rècord. Un fet que demostra que el Club continua a la recerca constant per ser un referent en la creació de continguts digitals a les xarxes socials.
Els 'reels', un factor important
Una de les claus d’aquest creixement és l’estratègia de continguts short, amb reels més enfocats a l’entreteniment però sense perdre també la vessant informativa. Aquest tipus de contingut també serveix per captar el públic més jove i es consolida com un dels valors de marca del FC Barcelona el fet d’utilitzar aquestes estratègies en els diversos equips professionals del Club.
L’objectiu continua sent mantenir aquest híbrid entre informar i entretenir per poder seguir atraient la generació Z, la qual està molt familiaritzada amb el consum digital. Mitjançant aquests continguts curts i verticals, el Barça s'adapta a les necessitats actuals per fidelitzar l’audiència i seguir creixent.
Es tanca la temporada amb xifres de rècord
Durant la darrera setmana, coincidint amb els play-offs de la Lliga i amb la consecució del títol, cap equip a tot Europa ha estat capaç de superar les xifres d’instagram del compte @fcbbasket: un total d’1,2 milions d’interaccions i sense tenir en compte els reels, que és el format que genera més interaccions amb diferència. El segueix el Partizan (també campió de Lliga aquesta setmana), amb 938k d’interaccions, l’Estrella Roja (433k), l’Olimpia de Milà (304k, també campió aquesta setmana de la Lliga italiana) i el Reial Madrid (172k).
Pel que fa a reels, en aquest darrer mes de juny, el compte d’Instagram del @fcbbasket acumula ja 12 milions de reproduccions i més d’un milió de likes, amb un total de més de 13 milions d’interaccions, cosa que supera qualsevol equip de bàsquet d’Europa.
Les activacions al Palau, una eina més per créixer
A més, el fet que durant els últims mesos hagin augmentat considerablement les activitats i activacions al Palau Blaugrana també ajuda al fet que el canal segueixi creixent. Aquesta temporada, els partits al Palau han comptat amb nombroses activitats i diversos artistes. S'ha pogut gaudir de música en directe, festes temàtiques, reconeixements històrics, espectacles amb ballarins i ballarines, interaccions amb els fans a través de la càmera (kiss cam, dance cam, doble cam...), tornejos, quizes, jocs per als més menuts i més actuacions per continuar augmentant el fan engagement.
Al Palau, l’afició cada vegada és més fidel gràcies a totes aquestes activacions i, a més, és molta la gent que prova l’experiència i acaba repetint per les activitats que es duen a terme a banda del partit.
Així doncs, totes aquestes activitats i activacions del Palau també serveixen per generar contingut d’entreteniment a les xarxes, i han estat un aspecte a tenir en compte a l’hora de créixer en aquesta plataforma. El fet de saber aprofitar aquestes oportunitats i plasmar-les en continguts digitals ha estat clau per aconseguir aquest creixement.
Més notícies aquí