Local

El FC Barcelona tanca la temporada 2022/23 amb xifres rècord en l’Àrea Comercial

El negoci d’instal·lacions de la temporada es tanca amb ingressos rècord, superiors en un 4% respecte a la temporada 2018/19, abans de la pandèmia. Destaquen facturacions de 'ticketing' mai assolides fins ara al futbol masculí, femení i al bàsquet

La temporada 2022/23 del FC Barcelona passarà a la història en l’àmbit corporatiu per les xifres de rècord que s’han registrat a l’Àrea Comercial. Les principals línies de negoci d’aquest pilar del Club han arribat el 30 de juny amb unes xifres molt per sobre de les esperades inicialment tant pel que fa a la venda d’entrades en el negoci d’instal·lacions, com patrocinis o de venda de marxandatge a les Barça Stores.

Negoci d’instal·lacions per sobre de les xifres prepandèmia

El global de les instal·lacions del Club ha tancat el curs 2022/23 amb uns ingressos totals de 154,8 M€. Aquesta xifra suposa un 18% més del que estava pressupostat a l’inici de temporada i un 4% més del que es va registrar durant la temporada 2018/19, darrera completa abans de la pandèmia de la covid.

Spotify Camp Nou: una temporada de xifres rècord

Entre totes les instal·lacions del Club destaca l’important augment de facturació que s’ha registrat a l’Spotify Camp Nou, amb 97,6 M€ d’ingressos.

La 2022/23 és la primera temporada en la història del Club on s’han venut més d’un milió d’entrades per veure el primer equip masculí, concretament 1.021.001. També és la primera vegada en la història en què s’ha baixat la mitjana dels 10.000 abonats que ni assisteixen ni alliberen la seva localitat. Enguany, la xifra s’ha situat en una mitjana d'unes 8.400 localitats.

Facturacions rècord del Femení (2,7M€) i del bàsquet (4,5M€)

L’augment més significatiu es troba al futbol femení, que ha aconseguit sumar els èxits esportius amb els ingressos per taquillatge amb una facturació de 2,7 M€ per la venda d’entrades.

La secció de bàsquet també ha aconseguit enganxar l’aficionat del Palau Blaugrana amb una facturació rècord que ha rondat els 4,5 M€. Si es compara amb les xifres de la temporada prepandèmia 2018/19, esdevindria un 126% d’augment en la facturació.

El Museu del Club va tancar el curs 2022/23 registrant uns ingressos de 42 M€ i deixant una xifra excepcional: fins al dia 27 de maig, data del tancament de la instal·lació per l’inici de les obres de l’Estadi, la seva facturació, de 39,9 M€, és la millor de la història.

Rècord en ingressos per nous patrocinis (97,6M€)

En l’àmbit del patrocini, el FC Barcelona va generar la xifra rècord en una temporada amb 97,6 M€ d’ingressos addicionals, gràcies a la signatura de vint nous contractes. Entre els nous patrocinadors del Club destaca la incorporació de Spotify, que també té els Title Rights de l’Estadi i que s’ha convertit en el primer Main Partner en la història del FC Barcelona que patrocina els dos primers equips de futbol. També s’han sumat a la família de patrocinadors marques com Bimbo, Herno o Whitebit i s’ha  renovat amb ScotiaBank i Stanley, entre d’altres.

Brillen amb llum pròpia els 7,8 M€ generats pel futbol femení, una xifra mai assolida fins ara, gràcies als seus nou partners que fan augmentar els ingressos de l’equip en un 95% en relació amb la temporada 2021/22. En aquestes noves associacions han incorporat Bimbo com a Main Partner, i tamb nous patrocinadors propis com Heura Foods i GLS.

Durant la temporada 2022/23 també es van tancar sis nous acords de patrocini per un valor de 36 M€ que entren en vigor en la present temporada, la 2023/24, i que, per tant, computaran com a ingressos en aquest exercici, entre els quals, les aliances amb Ambilight TV i PRIME, entre d’altres.

Aquesta àrea també ha treballat durant la temporada en activacions de patrocini que han demostrat la capacitat del Club per crear sinergies amb les marques, oferint experiències úniques als seguidors i les seguidores. És el cas de la campanya impulsada amb Spotify amb la col·laboració de ROSALÍA, que va suposar la incorporació a la samarreta del logotip del disc MOTOMAMI. Una iniciativa que va arrasar a les xarxes socials amb més de 9 milions d’impressions, 56 milions d’interaccions i 243 milions de visualitzacions que la van fer mereixedora del Lleó de Bronze a la millor acció de marca en la categoria de Música i Entreteniment al festival de publicitat Cannes Lions 2023. 

L’activació amb Allianz de la campanya #4All amb l’equip femení i el Fundació Genuine o l’acció duta a terme amb CUPRA que va convertir l’esplanada de l’Estadi en una pista de pàdel, són altres exemples d’aquesta simbiosi entre el Club i les marques.

Els nostres partners tornen a confiar en el Barça com a pilar de marca i, fruit d’aquest fet, la nostra marca ha tingut presència en campanyes pròpies de Nike, Spotify, Damm, Cupra i Bimbo, entre d’altres.

Barça Stores: augment de vendes tant al retail com a l’'e-commerce'

Barça Licensing & Merchandising (BLM) ha tancat el curs 2022/23 amb un augment de les vendes a les botigues físiques d’un 54% en relació amb la temporada 2021/22. Cal destacar el significatiu increment de les vendes de l’equipació del primer equip masculí per a la temporada 2023/24, posada a la venda el 15 de juny. Fins al tancament de l’exercici el 30 de juny, la samarreta per a la propera temporada a la Barça Megastore de l’Spotify Camp Nou ha registrat un 27% més de vendes en relació amb la campanya anterior. Una indumentària que ha causat furor entre el col·lectiu de culers; de fet, els tres primers dies de posada a la venda d’aquestes peces suposen el 52% de la facturació total. 

En l’àmbit  de l’e-commerce, les vendes de la 2022/23 s’han enfilat un 47% respecte a la temporada anterior, i específicament la roba de dona ha experimentat un creixement del 275%. 

El curs s’ha tancat amb l’expansió de les Stores. A les sis que ja hi ha, s’hi han incorporat vuit noves botigues gestionades pel Club: quatre a Barcelona –al costat de la Sagrada Família, al Poble Espanyol i als centres comercials Arenas i La Maquinista–, al Parc Central de Tarragona i a Madrid, a més de dos nous córners a El Corte Inglés de Maria Cristina i de plaça Catalunya (Barcelona). A les botigues de gestió directa s’hi han afegit les franquiciades de la ronda Universitat (Barcelona), Platja d’Aro, Salou i Palma.

Més notícies aquí