Local

El Barça crea l’àrea Barça Identity, per unificar i promoure la identitat del Club

El Barça ha creat l’àrea Barça Identity, que ajudarà a promoure i unificar la identitat del Club, dins i fora de l’Entitat. Un nou àmbit que també servirà per impulsar nous actius econòmics, aspirant a convertir-se en un nou àmbit de negoci pel FC Barcelona, i que estarà liderada per la Paloma Mikadze, fins ara responsable dels continguts i campanyes digitals del FC Barcelona. La marca Barça és una de les més admirades i estimades arreu del món i el seu posicionament internacional té un gran valor, és per això que Barça Identity mostra, un cop més, la clara aposta del Club per l’àmbit digital i tot el que el defineix com a Més que un club.

Els àmbits que pertanyen a aquesta nova àrea són les Xarxes Socials, el web del Club, equips de Marca Corporativa, Narrativa de Marca, i també el lideratge de l’estratègia de creació de les campanyes de Marca, amb uns equips d’unes trenta persones. Així, un dels grans desafiaments del Barça Identity serà garantir que totes les campanyes del Club transmetin no només l’esperit únic blaugrana, sinó que esdevinguin un model referent i dinamitzador de l’economia del FC Barcelona.

La Paloma Mikadze serà la nova directora de l’àrea de recent creació i reportarà directament al president del Club, Joan Laporta, a més a més d’integrar-se en el comitè de direcció del Club.

Amb el lideratge de la Paloma, des de la seva incorporació al Barça, i la feina que fa el seu equip, les xarxes socials del FC Barcelona s’han mantingut com a líders i referents mundials amb els creixements més destacats davants dels rivals esportius, com així ho corrobora Football Benchmark, que, en un dels seus darrers informes, subratlla que el Barça ha crescut en el darrer any en 40 milions més de seguidors en les seves xarxes socials, seguit del City (36), el Reial Madrid (35) i el PSG (27).

Entre les campanyes que ha liderat amb una gran repercussió digital, destaquen la del Lila Barça, en col·laboració amb Pantone, i amb motiu del Dia Internacional de la Dona. Un altre exemple és la de Motomami amb Rosalía, impulsada pel FC Barcelona i Spotify, en la prèvia del Clàssic, en què l’emblema es va lluir a la samarreta del primer equip masculí i femení de futbol. Aquesta ha estat premiada fa poc al Festival Cannes Lions 2023, el certamen de publicitat més prestigiós del món. I en aquesta mateixa línia, fa poques setmanes es presentava també la nova equipació per a la temporada 2023/24, inspirada en l’equip femení i l’esperit pioner, i que ha esdevingut en un reeixit llançament gràcies a la seva campanya, molt enfocada en l’àmbit digital.

Més notícies aquí