Local

Comunicat del FC Barcelona

El FC Barcelona anuncia l’entrada de nous socis estratègics per accelerar el creixement de Barça Vision i també informa de l’acord amb Mountain & Co. I Acquisition Corp, que garanteix l’èxit de Barça Media

El FC Barcelona ha anunciat que LIBERO Football Finance AG i els assessors d’inversions privades NIPA Capital B.V. han esdevingut nous socis de Bridgeburg Invest, marca comercial de Barça Vision.

Aquests inversors han adquirit el 29,5% de la propietat de Barça Vision (Bridgeburg) per 120 milions d’euros corresponent a una part de la participació que estava en mans de Socios.com i Orpheus Media. Barça Vision és la iniciativa del Club per agrupar totes las accions associades al Web3, NFT's i metavers que formen part de l’estratègia del Club per construir l’Espai Barça Digital.  

Amb aquest moviment el FC Barcelona aconsegueix reforçar l’estructura de Barça Vision amb socis estratègics que aporten coneixement i experiència en la cerca d’oportunitats de negoci relacionats amb la indústria de l’esport.  

La companyia amb seu a Alemanya LIBERO, que cotitza al Mercat Regulat de la Borsa de Frankfurt (ISIN: DE000A161N22), és especialista en el recolzament integral dels clubs de futbol en temes de finançament i rendibilitat oferint assessorament i suport en tots els aspectes econòmics de les companyies. 

NIPA Capital B.V., companyia de inversió amb seu a Països Baixos, proporciona una visió única i innovadora en el procés d’acceleració del creixement d’empreses i continuarà assessorant l’entitat en el futur.

La venda de la participació a Bridgeburg Invest es va dur a terme d’acord amb l’autorització de l’Assemblea General de Socis i Sòcies del FC Barcelona celebrada el 23 d’octubre del 2021 i ratificada la participació de Socios.com i Orpheus Media com a socis minoritaris a la del 9 d’octubre del 2022.

Socios.com i Orpheus, com a socis tecnològics estratègics del Club, seguiran jugant un rol principal en l’estratègia Web3 del FC Barcelona aportant el seu coneixement i infraestructura tecnològica per desenvolupar noves oportunitats mitjançant els seus canals i BAR Fan Token.

Acord amb Mountain & Co. I Acquisition Corp per impulsar Barça Media

Paral·lelament, el FC Barcelona també anuncia l’acord amb Mountain & Co. I Acquisition Corp (NASDAQ: MCAA), firma especialista en inversions en companyies tecnològiques i sectors emergents. L’acord està enfocat al fet que Barça Vision i Barça Media puguin accedir a finançament específic als nous mercats de capital nord-americans que accelerin les iniciatives del Club al sector digital i poder difondre els continguts de Barça Media a noves audiències en mercats estratègics per al Club a tot el món. El FC Barcelona espera que els dos negocis es converteixin en una font significativa d’ingressos per al Club amb una valoració estimada d’aproximadament USD 1.000 M (aproximadament 910 M€). 

L'operació anunciada resta a l’espera de l’aprovació dels accionistes Mountain & Co. I Acquisition Corp. i de l’aprovació de l’Assemblea General de Socis i Sòcies del FC Barcelona com a condició de tancament de l’operació, que s’espera per al darrer trimestre del 2023.

DECLARACIÓ DE JOAN LAPORTA, PRESIDENT DEL FC BARCELONA

“Hem fet un progrés considerable en els entorns digitals que fan que els nostres actius es converteixin en un hub creatiu que impulsa la marca del FC Barcelona fins a uns nivells únics al món”, ha comentat el president Joan Laporta. “L’estratègia de contingut que estem duent a terme s’ha demostrat un èxit i ens suposa noves formes per connectar amb els nostres seguidors a nivell global, a més de generar noves vies d’ingressos per a l’entitat. Aquest pas que fem ara és un moviment estratègic que ens aporta nous recursos de cara que les nostres plataformes segueixin creixent en un moment on la demanda per contingut digital esportiu és en clara expansió i reforça la via de transformació digital iniciada el 2022”.

Sobre Barça Vision i Barça Media

Barça Vision és la plataforma del FC Barcelona sota la qual el Club vol agrupar totes les iniciatives associades al Web3, NFT’s i metavers. Barça Vision és part fonamental de l’estratègia del Club per construir l’Espai Barça Digital i agrupar la comunitat digital d’aficionats i aficionades del FC Barcelona de tot el món, amb focus a la Gen Alpha, Gen Z i els Mil·lennials En aquest sentit, el FC Barcelona ja ha fet diferents passos com el canal oficial del FC Barcelona a Discord o el llançament de la col·lecció de 3.000 NFTs del Barça amb Plastiks per promoure projectes de sostenibilitat arreu del món.

La construcció de l’Espai Barça Digital és una de les prioritats de la Junta Directiva presidida per Joan Laporta al mateix nivell de la transformació física de l’Espai Barça. El camí traçat de la nova era digital del FC Barcelona va arrancar el 29 de juliol del 2022 quan el Barça va subhastar a Sotheby’s Nova York el primer NFT de la història del Club, la Masterpiece #1 In a way, Immortal, un homenatge a un gol icònic de Johan Cruyff de desembre del 1973, i posteriorment la Masterpiece #2 Empowerment, inspirada en Alexia Putellas, a la plataforma digital OpenSea el 28 de juny passat. Amb anterioritat, el Club va presentar el seu Fan Token BAR oficial, que ha proporcionat a milions de culers de tot el món una nova forma per interactuar amb el Club.

Amb més de 350 milions d’aficionats i aficionades, 520 milions de visualitzacions per televisió i més de 440 milions de fans a les xarxes socials a nivell global, el FC Barcelona s’ha convertit en una de les organitzacions esportives més importants del món. Amb Barça Media el FC Barcelona vol centralitzar la creació, producció i comercialització dels continguts digitals que el Club produeix des de fa més de 20 anys per a totes les edats de manera global. La seva missió és la de produir contingut dinàmic i engrescador que pugui ser difós a través de canals de distribució propis i plataformes externes líders mundials com Disney+, DirecTV, Sony Pictures, Univision i DaZN per arribar a audiències globals. Cada any el FC Barcelona genera milers d’hores de producció audiovisuals que converteixen el FC Barcelona en una icona global al món de l’esport i l’entreteniment i líder de la difusió digital amb més de 2.500 milions d’interaccions digitals a les seves xarxes socials (Twitter, Instagram, Facebook, YouTube i Twitch) durant la temporada 2021/22 

 

Més notícies aquí