Local

El BIHUB entra en l’accionariat de CeleBreak, una innovadora app en què es poden buscar partits de futbol amistosos i trobar on jugar-los

Aquesta start-up, amb presència a l’estat espanyol i a Alemanya, ha revolucionat el món de l’esport amateur amb més de 30.000 usuaris i usuàries en el darrer any

El Barça Innovation Hub (BIHUB) amplia el seu portfoli de start-ups participades incorporant-se a CeleBreak, una companyia catalana que sota el lema Play whenever and wherever you want (Juga quan i on vulguis),  ha desenvolupat una app que permet trobar on i amb qui jugar partits de futbol amistosos.

CeleBreak funciona com un punt de trobada del futbol amateur; una comunitat global on tothom pot trobar el seu encaix, amb tots els elements necessaris per poder gaudir d'una experiència futbolística innovadora que resol contratemps habituals com, per exemple, “em falta equip”, “no tenim ningú a la porteria” o “no trobem camp”. 

Foment de l’esport local

Aquesta aplicació, creada el 2018, permet escollir entre quatre modalitats: futbol femení, masculí, mixt i futbol sala i, a més, també ofereix als usuaris la possibilitat d’incorporar-se a entrenaments, tornejos i lligues. Compta amb més de 30.000 persones que han jugat en els últims dotze mesos i està operativa a les ciutats de Barcelona, Madrid, Màlaga i València; i a Alemanya, a Frankfurt i a Munich. Fins ara ha ajudat a fer realitat més de 35.000 partits en més de 50 camps de futbol.

CeleBreak i el BIHUB treballaran conjuntament per desenvolupar experiències innovadores que construeixin comunitats al voltant del futbol per tot el món, posant èmfasi en el futbol femení i en el poder de l’esport per fomentar la socialització i els hàbits saludables. 

També es treballarà per validar conjuntament nous models de negoci que afavoreixin el creixement de la companyia i alhora facin de l’esport amateur una activitat senzilla des del punt de vista logístic i inspiradora per a tots els participants.

D’altra banda, els entrenadors de la Barça Academy també aportaran els seus coneixements com a místers -de forma puntual- amb alguns dels equips de CeleBreak i, seguint amb la comunitat blaugrana, també es fomentarà la participació dels socis i sòcies del FC Barcelona en aquesta plataforma.

A més, la comunitat de CeleBreak té l'oportunitat de formar part d'aquesta iniciativa invertint en la companyia  a través de Crowdcube. Això no només impulsa la missió compartida de transformar el futbol amateur, sinó que també permet a qualsevol persona ser part del creixement i l'èxit d'aquesta innovadora plataforma.

CeleBreak, quarta start-up després de Visualfy, OLIVER i Onalabs

CeleBreak és la quarta start-up participada pel BIHUB després de l’anunci, en els darrers mesos, de l’entrada en l’accionariat de Visualfy, OLIVER i Onalabs. La primera és una empresa que treballa per fomentar l’accessibilitat de les persones amb sordesa o discapacitat auditiva; la segona, una solució que fa accessible la gestió de les dades en clubs esportius de base per millorar el rendiment dels esportistes; i la tercera treballa en el desenvolupament d’un dispositiu de mesura de paràmetres biomètrics a través de la suor.

Visualfy ja ha aplicat la seva tecnologia a les oficines de l’OAB de l’Spotify Camp Nou. OLIVER ha fet les seves primeres passes en l’univers blaugrana aplicant la seva solució en alguns equips formatius del FC Barcelona, igual que Onalabs, que  ja està testejant el seu dispositiu al Club.

El Barça, de ple en l’avantguarda de la innovació

Des de fa uns mesos el Barça Innovation Hub (BIHUB) explora amb èxit una nova línia estratègica que aposta pel talent emprenedor en el sector de l’esport i això es materialitza en l’entrada del BIHUB en l’accionariat de diverses start-ups que ofereixen productes audaços i serveis de valor.

Aquestes inversions tenen com a objectiu principal multiplicar el motor d’innovació del Club en un entorn on les empreses emergents són capaces d’adaptar tecnologies i solucions de gran projecció molt més ràpid que les grans companyies. 

El Club, a canvi, ofereix els seus principals actius de marca, el seu know-how, l’accés als esportistes i a les instal·lacions, i obre la porta a aquestes companyies a establir sinergies amb els seus stakeholders.

El nou portfoli de start-ups que el BIHUB està creant introdueix el Club de ple en l’avantguarda de la transformació esportiva i contribueix al fet que la marca Barça estigui al servei de la diversificació del teixit econòmic català. A més, a nivell de país propicia que Barcelona i Catalunya puguin desenvolupar una economia de valor afegit que promogui el talent local i que també n’atregui el global.

Declaracions de Joan Laporta, president del FC Barcelona:

“El FC Barcelona està orgullós de recolzar les start-up del món de l’esport mitjançant el programa d’entrada a l’accionariat que realitzem des del BIHUB. L’expansió d’aquesta iniciativa és una aposta estratègica del Club que ens permet obrir noves vies per interactuar amb els aficionats i participar en la transformació digital de l’esport des d’una posició privilegiada. L’entrada de BIHUB en l’accionariat de CeleBreak ens connecta amb la vessant amateur i col·laborativa del món del futbol,  que ajuda a cobrir unes necessitats que qualsevol jugador aficionat pot haver experimentat.”

Declaracions de Daniel Foth, fundador i CEO de CeleBreak:

“Des de la meva infància, el futbol ha estat el mètode més efectiu de la meva vida per conèixer altres persones. Quan ets petit és fàcil: surts amb una pilota, coneixes altres nens, fas amics i et poses a jugar. De gran, és una mica més difícil, però el poder de convocatòria del futbol continua sent incomparable a tot el món. Així va néixer CeleBreak, del simple desig de fer nous amics i practicar el meu esport preferit quan vaig arribar a Barcelona des d'Alemanya. Per això, que ara un dels meus clubs favorits doni suport a aquesta idea boja d'una aplicació que vam tenir el meu germà i jo… Podria dir que és un somni fet realitat, però em quedaria molt curt. Tot l'equip està més que emocionat amb aquesta oportunitat i estem desitjant treballar encara més dur per portar CeleBreak, i el poder del futbol per connectar la gent, a un públic encara més ampli, ara unit a l'increïble suport de tothom al FC Barcelona i al Barça Innovation Hub”.

Més notícies aquí