Local
Dragon Year_KV_FINAL

El FC Barcelona felicita l'Any del Drac a tota l’afició asiàtica

Enguany el Club celebra l’efemèride posant a la venda una línia de roba esportiva anomenada Drac Pack, impulsant descomptes en entrades i organitzant accions festives amb motiu dels propers partits al Palau, a l’Estadi Olímpic i al Johan Cruyff

Aquest dissabte 10 de febrer se celebra l’arribada de l’Any del Drac i el FC Barcelona vol transmetre a tota l’afició asiàtica els seus millors desitjos per aquest nou període que enguany correspon a una criatura mítica que en la tradició xinesa evoca el poder, la força i el coratge.

Per celebrar-ho diversos jugadors i jugadores dels primers equips de futbol han participat en un vídeo en què envien salutacions festives als culers d'arreu del món  desitjant-los salut, sort, saviesa i prosperitat. Engen, Cata, Patri i Walsh, de l’equip femení, i Ferran, De Jong, Balde, João Felix i Koundé, del masculí, protagonitzen aquesta peça en què també hi apareix Yonghui, un artista cal·lígraf xinès que desplega el seu mestratge escrivint la paraula “drac” en caràcters xinesos corresponents a diferents etapes dinàstiques, evocant la gran tradició d’aquesta cultura.

Drac Pack, una nova línia de roba 

Aquest any, com a novetat, el Club posa a la venda un nova línia de roba esportiva inspirada en la celebració de l’Any del Drac. Es tracta d’un conjunt de peces format per una samarreta Prematch, una Anthem Jacket i dos xandalls que els jugadors i jugadores dels primers equips lluiran durant els desplaçaments i els escalfaments en els seus respectius partits de l’11 de febrer, el masculí, i del dia 14, el femení.

Aquestes equipacions són una evolució de les peces que habitualment fan servir els esportistes en la prèvia dels partits. En aquest cas el nou disseny pren com a inspiració el drac i les seves característiques escates de colors vius; unes poderoses imatges que formen part de la iconografia d’aquesta festivitat en danses i en altres representacions del folklore xinès.

La samarreta Prematch i l’Anthem Jacket duen, a més, el número 2024 inscrit en xinès i els xandalls desborden creativitat amb formes que recorden els moviments característics dels dracs de l’imaginari asiàtic.

Tots aquest productes es poden comprar des d’aquest dimecres a les Barça Stores i a través de la plataforma d’e-commerce del FC Barcelona.

El Barça i l'Any del Drac
Consulta totes les accions que fa el Club amb motiu de l'Any del Drac. Descomptes en partits i al Museu, una nova línia de roba...
LLEGIR MÉS!

Descomptes de fins al 40% en entrades

La celebració de l’Any del Drac també arriba enguany a la venda d’entrades amb unes interessants promocions de fins al 40% de descompte en els partits del primer equip contra el Granada, diumenge 11 de febrer, i contra el Getafe, el 24 de febrer. A més també hi ha descomptes disponibles en diversos packs per als partits del femení, del bàsquet i per al Museu del Club. Aquestes promocions estaran disponibles des d’aquest dimecres dia 7 de febrer i fins diumenge dia 11.

Accions de celebració amb motiu dels partits

Per celebrar aquesta festivitat en espaís físics, el FC Barcelona, de la mà de la Penya Blaugrana Dracs Units –fundada per la comunitat xinesa de Catalunya-, ha previst una sèrie d’accions coincidint amb tres partits dels equips de la casa. 

Per al partit de bàsquet Barça – Alba Berlín de divendres 9 de febrer, a l’exterior del Palau hi haurà un taller de cal·ligrafia per escriure en caràcters xinesos els noms dels aficionats i les aficionades. A l’interior del recinte es podrà escoltar una versió en xinès del Cant del Barça -creada pel grup GAS- i durant la mitja part el parquet del Palau acollirà un espectacle de dansa i un show de percussió tradicional. 

Amb motiu del Barça – Granada de diumenge dia 11 a l’Estadi Olímpic, els jugadors sortiran a la gespa acompanyats d’infants vinculats a la Penya Blaugrana Dracs Units i, a la mitja part, a la gespa, tindrà lloc també un espectacle de dansa i percussió, similar al del Palau Blaugrana. D’altres actius del partit, com la lona central o les fam cams també estaran tematitzades per celebrar aquesta festivitat.

Per últim, el dimecres dia 14, coincidint amb el partit Barça – Llevant de l’equip femení, a l’Estadi Johan Cruyff també ressonarà la cultura xinesa amb motius commemoratius i, a més, les jugadores sortiran al camp acompanyades d’un grup d’infants vinculats a la Penya Blaugrana Dracs Units.

Líders a les xarxes socials de la Xina

La campanya de l’Any del Drac reforça el compromís del Club per connectar amb els aficionats de la regió d'Àsia-Pacífic i serveix per crear continguts que ressonin i celebrin les cultures de tota aquesta zona del planeta. En aquest sentit el Club ha llançat una sèrie de stickers i de red packets (sobres tradicionals per regalar diners en la cultura xinesa) a WeChat i una col·lecció especial de dracs a l’aplicació xinesa Meitu Xiu Xiu

En el terreny digital la presència del Barça a la regió està en augment constant. Només a la Xina, el Club arriba a més de 15,7 milions de seguidors a través dels seus canals socials i és el club europeu amb més seguidors a les xarxes en aquest territori. Cal recordar que el 2013 el Barça va obrir la seva seu d'Àsia-Pacífic a Hong Kong i des d'aleshores treballa per forjar relacions sòlides tant amb l’afició, com amb els patrocinadors i els col·laboradors locals. 

Més notícies aquí