Joan Laporta fa el tancament institucional d’un Sports Tomorrow Congress amb èxit de participació
Aquest dimarts ha tingut lloc la segona i darrera jornada de l’Sports Tomorrow Congress 2024, la cita d’innovació esportiva impulsada pel Barça Innovation Hub que se celebra en el marc del Mobile World Congress.
Les jornades s’han tancat amb èxit de participació; enguany més de 500 persones ha estat registrades a les sessions presencials i més de 500 en la versió en streaming que es podia adquirir a través del web del BIHUB.
Laporta: “Hem d’usar la tecnologia de forma responsable i ètica amb l’objectiu de promoure la millora de la nostra indústria”
El president Joan Laporta ha intervingut en el tram final del congrés per realitzar la cloenda institucional, en la qual ha parlat del “futur brillant” de la indústria esportiva i ha recordat que “la tecnologia està al capdavant per ajudar-nos a optimitzar el rendiment i el benestar, i personalitzar l’experiència del fan per apropar-lo a l’acció”.
“El poder transformador de la tecnologia pot desencadenar oportunitats de negoci”, ha reconegut. “En un entorn digital canviant, la nostra capacitat d’aprendre i adaptar-nos a les noves tecnologies determinarà la capacitat del Club per innovar”, ha explicat posant com a exemple el treball del BIHUB i la seva inversió en start-ups.
Laporta també ha anunciat l’entrada del BIHUB en l’accionariat d’una nova start-up, en aquest cas, Made Of Genes, una empresa dedicada a les anàlisis de marcadors biològics. Laporta també ha desvelat que l’edició del congrés del 2025 estarà centrada en l’excel·lència esportiva i en models d’alt rendiment, “uns trets que fan del Barça un equip únic”.
En acabar la seva intervenció, el president ha fet una visita per diversos estands del Mobile World Congress amb l’objectiu de conèixer de prop els continguts d’aquesta nova edició de la fira de telecomunicacions líder a nivell mundial.
Deco: “El repte és saber com s’adaptarà un jugador mentalment a l’equip”
El director esportiu del FC Barcelona, Anderson Luís de Souza ‘Deco’, ha participat també en una sessió titulada ‘The future of the player transfer market’ (‘El futur del mercat de traspàs de jugadors’). Deco ha explicat com es desenvolupa el talent i com la tecnologia pot ajudar a potenciar-lo. En aquesta línia ha destacat alguns desafiaments. “El repte és saber com s’adaptarà un jugador mentalment a l’equip i és un tema que encara la tecnologia no ens pot oferir”, ha explicat en relació amb la pressió a la qual estan sotmesos els esportistes.
Pel que fa a la detecció del talent, Deco ha insistit en la mateixa idea, “l’scouting està evolucionant en termes estadístics individuals però caldria saber com s’ajustaria aquest talent en un equip”, ha assegurat. “El futbol és col·lectiu i la clau és entendre quin tipus de jugador necessites per al teu equip”, ha recordat el director esportiu del Club.
L’entreteniment i la inversió, altres dels temes de la jornada
Durant el matí s’han programat també diverses sessions en què s’ha parlat sobre continguts per als fans i sobre noves tendències d’inversió. Un altre dels temes tractats ha estat l’engagement i l’entreteniment en el món de l’esport. Ha estat en una xerrada liderada per Bryan Bachner, director general del Barça Vision i de les oficines del Club als Estats Units i a l’Àsia Pacífic, amb la participació de Jordi Mompart, director de recerca del FC Barcelona, i de Justin Castillo, assessor en l’àmbit de l’entreteniment digital.
L’start-up OLIVER, de la mà de José González Ruzo, el seu fundador, ha parlat sobre el nou dispositiu de recopilació de dades de rendiment per a equips amateurs que la seva empresa acaba de llançar. Per la seva banda, Daniel Foth, fundador de CeleBreak, l’app que crea una comunitat de persones per jugar partits de futbol amateurs, ha intervingut també per parlar sobre fans i comunitats digitals.
Més notícies aquí