Local

S'estrena Barça One, la nova plataforma gratuïta de streaming del FC Barcelona

La nova OTT, que ja està disponible per a Smart TV i dispositius intel·ligents i en versió web, s’ha presentat aquest dijous en un acte celebrat al Mirador Torre Glòries de Barcelona

El FC Barcelona ha presentat aquest dijous Barça One, la nova plataforma gratuïta de streaming d’àmbit global en què el Club recopila la millor selecció de continguts amb temàtica Barça de tot el mercat audiovisual. Un projecte que democratitza els continguts del Club oferint-los de franc, a escala global, com mai s’havia vist fins ara.

Gaudeix ara de Barça One!
No et perdis tots els gols i els millors programes i documentals en clau Barça
ENTRA A BARÇA ONE!

La nova OTT, la millor d’aquesta categoria en continguts futbolístics al món, s’ha presentat al Mirador Torre Glòries de Barcelona, un dels edificis més icònics de la ciutat que s’ha il·luminat també de blaugrana per a l’ocasió. A l’esdeveniment, presentat per l’humorista Charlie Pee i pel periodista Llorenç Tarrés, hi ha assistit el president del FC Barcelona, Joan Laporta, acompanyat dels jugadors del primer equip masculí, de jugadores de l’equip de futbol femení i de diversos jugadors dels equips d’handbol, futbol sala i hoquei patins del Club.

 

L’acte, emmarcat sota el mític lema “Salid y disfrutad”, ha comptat, en l’àmbit institucional i executiu, amb les intervencions del president Laporta, de Toni Cruz, director de Barça Studios, i d’Elena Neira, experta en nous negocis digitals i assessora de Barça One. 

En el transcurs de la gala també hi han dit la seva Xavi Hernández i Araujo, protagonistes de dues de les noves estrenes de la plataforma (‘L’Àlbum’ i ‘Orígens’), a més de Marta Torrejón i els capitans dels equips d’handbol, futbol sala i hoquei patins, Dika Mem, Sergio Lozano i Sergi Panadero, respectivament.

També ha assistit a l’esdeveniment Maria Assumpció Romero, sòcia 454 del FC Barcelona, que ha estat la primera persona a provar la plataforma, en representació de la massa social barcelonista que a partir d’ara podrà gaudir d’aquest nou servei audiovisual. 

Pel que fa als continguts, els nous formats de Barça One han estat presentats durant l’acte per les cares visibles d’aquests espais: Mireia Germán i Diego Lorijn (Barça Notícies), Robert van Eeckhout, Marc Brau, Pol Martínez i Llorenç Tarrés (Barça Live) i Patricia Domínguez (nous originals).

Tres nivells d’usuari: de gratuït fins a 1,99 euros al mes

Barça One és una evolució natural i necessària de Barça TV+ que materialitza l’aposta del Club per crear un projecte de referència en la indústria de l’entreteniment. Per veure Barça One només cal descarregar-se l’app de la plataforma en qualsevol dispositiu intel·ligent o Smart TV o bé entrar al web

La plataforma disposa de tres nivells d’usuari. Un de gratuït amb publicitat, l’opció més accessible. Un altre de gratuït, sota registre previ, que permet personalitzar el canal, confeccionar llistes de reproducció pròpies, rebre recomanacions, visualitzar continguts exclusius i rebre informació de la programació, entre altres funcionalitats. I per últim, una subscripció Premium per 1,99 euros al mes, sense anuncis i amb la possibilitat de descarregar continguts per visualitzar-los on i quan es vulgui.

Amb aquest ventall de modalitats el FC Barcelona s’adapta a la nova realitat del mercat de l’streaming amb una fórmula de continguts en obert que alleugereix la càrrega econòmica per a l’usuari. Un canvi de model de negoci que suposarà una nova via per generar ingressos a tot el món i una oportunitat per difondre la marca Barça en el context internacional. A més, la plataforma està preparada per a formats de publicitat interactiva i no invasiva que no només milloren l’experiència dels usuaris, sinó que també ofereixen grans possibilitats als anunciants de tot el món.

Disponible a tot Europa, els Estats Units, l’Uruguai, l’Argentina, el Brasil i Mèxic 

Els socis i sòcies del FC Barcelona tindran la versió Premium de Barça One de manera gratuïta i els fins ara subscriptors de BarçaTV+ passaran a tenir automàticament el servei Premium de Barça One pel mateix temps que tenien contractat BarçaTV+.

Barça One té la vocació d’arribar des de Barcelona a tot el món i emet els seus continguts en català, castellà i anglès. D’entrada està disponible a tot Europa, els Estats Units, l’Uruguai, l’Argentina, el Brasil, Mèxic i properament es desplegarà en altres països. 

Aposta pels directes i els continguts originals

Barça One disposa d’una variada oferta de continguts en directe entre els quals hi ha un informatiu de dilluns a divendres amb tota l’actualitat del Club (Barça Notícies), programes en directe durant els enfrontaments del primer equip masculí (Barça Live), retransmissions dels partits del futbol formatiu, etc. 

Pel que fa a la producció d’originals, hi destaquen la sèrie documental ‘Orígens', que explica la trajectòria i l’entorn personal de jugadors del primer equip masculí, i de la qual ja està disponible el capítol d’Araujo i properament veuran la llum els de Balde i Fermín López; i la sèrie ‘L’Àlbum’, sobre les grans llegendes del Club, de la qual ja es pot veure el capítol sobre Xavi Hernández i ben aviat els de Rafa Márquez i Deco. 

Sèries sobre el primers equips masculí i femení 

També hi haurà protagonisme per a l’equip femení, amb ‘Nascudes per a jugar’, una sèrie sobre els perfils personals de les fubolistes que s’inicia amb capítols dedicats a Patri Guijarro i a Fridolina Rolfö. I aquest estiu s’estrenarà també un dels continguts estrella de Barça One, la sèrie documental sobre el primer equip masculí durant la temporada 2023/24, que posarà el focus sobre el grup de jugadors joves.

A més, ja està disponible la producció ‘We are the Academy’, una sèrie de cinc capítols sobre l’activitat de les acadèmies del Club d’arreu del món. 

Amb les seccions i els continguts històrics

Barça One aposta també per les seccions i els partits en directe durant tot l’any. Per això estarà al costat del primer equip de futbol masculí i femení amb la retransmissió en directe del Trofeu Joan Gamper i les presentacions dels respectius equips. Abans, es podrà seguir en directe la Final Four de la Champions League de futbol sala, en què el Barça debutarà el dia 3 de maig contra l’Sporting de Portugal.

La plataforma, a més, oferirà més de 1.500 hores de vídeo, amb contingut d’arxiu produït durant l’etapa de Barça TV (partits, programes, reportatges, continguts històrics, etc.). L’oferta poliesportiva del Club i la seva idiosincràsia social -característiques que fan del Barça una entitat única al món- són uns actius que permetran arribar a audiències diferents i fidelitzar els aficionats i aficionades del futur. 

Declaracions de Joan Laporta, president del FC Barcelona:

“Avui el barcelonisme està d’enhorabona amb l’estrena de Barça One. És la millor plataforma audiovisual d’un club esportiu, una finestra oberta al món amb la selecció dels millors continguts de temàtica barcelonista. El Barça és Més que un Club i Barça One serà també més que una plataforma audiovisual”.

Declaracions de Toni Cruz, director de Barça Studios 

“Hem estat treballant durant un any en Barca One que és un producte que està a l'avantguarda en el món de l'streaming. Un canvi com aquest no es fa sol; ha estat una feina d'equip. En els continguts de Barça One explicarem qui són i d'on venen els nostres jugadors i jugadores. Donarem presència a col·lectius com els Barça Legends, com el Fundació Barça Genuine, perquè tot el món conegui quines persones formen el Barça. I ho farem en català, castellà i anglès. Entreu i gaudiu!”.

 

Més notícies aquí