Local

El FC Barcelona i Vueling desvelen com serà el nou avió del Barça Femení

L’aeronau està envinilada amb la imatge de les jugadores i serà el que portarà l’equip a Londres per jugar la tornada de les semifinals de la Champions League

El FC Barcelona i Vueling han desvelat avui el disseny del nou avió del Barça Femení, en què apareix una imatge d’una selecció de les jugadores de la plantilla en representació de l’equip. Es tracta del primer avió dedicat exclusivament a l’equip dirigit per Jonatan Giráldez i és el primer cop que un equip de futbol femení a Europa compta amb un avió de línia regular amb la seva imatge projectada. 

L’avió s’ha presentat en un acte a l’hangar de l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat i ha comptat amb la participació de gairebé totes les protagonistes d’un dels laterals de l’envinilat: Aitana Bonmatí, Fridolina Rolfö, Patri Guijarro i Ingrid Engen.  Així mateix,  per part del FC Barcelona també hi han assistit Elena Fort, vicepresidenta de l’Àrea Institucional, i Xavier Puig, directiu responsable del Femení. La representació de Vueling ha estat encapçalada per Sandra Hors, directora de Sostenibilitat, Relacions Institucionals i Sostenibilitat.

L’avió, un A320, lluirà a partir d’ara el nou envinilat en aquest final de temporada, un disseny que combina els colors i l’escut blaugrana, amb la imatge d’onze jugadores en representació de l’equip. Així, mentre en un dels costats apareixen les jugadores que avui han estat presents a l’acte, en l’altre la composició està formada per Keira Walsh, Salma Paralluelo, María León, Alexia Putellas, Lucy Bronze i Ona Batlle

L’aeronau inclou, a més, el concepte sota el qual es llança aquesta unió, ‘Blaugranes al Vent’, que combina l’essència de les dues entitats en adaptar una frase de l’himne del Barça, amb una menció que de manera implícita implica l’acció d’una aerolínia, com és el fet de volar. L’interior de l’avió també s’ha customitzat, lluint els capçals blaugrana que també inclouen aquest crit d’ànim.

L’entesa és vigent a Europa, Israel i al nord de l’Àfrica (Tunísia, Líbia, el Marroc, Egipte i Algèria) i contempla també activacions comercials de Vueling en el marc dels partits a l’Estadi Johan Cruyff, col·laboracions en la creació de continguts digitals i difusió a través de les plataformes  d’ambdues entitats, entre altres actius. 

Una aliança basada en uns orígens i valors comuns 

La unió del Barça i Vueling es construeix sobre tres eixos clau com són l’origen de les dues entitats basat a Barcelona; el seu inconformisme i la seva voluntat de trencar amb els convencionalismes juntament amb l’impuls de la figura de la dona; i el seu compromís amb la societat a través d’accions que tenen un impacte positiu en el seu entorn.

En aquest sentit, ambdues entitats posen de manifest el seu orgull de pertinença a Barcelona, ciutat que forma part de la seva identitat amb un caràcter cosmopolita, oberta i que es reimagina de manera constant amb un caràcter universal. Així mateix, tant Vueling com el Barça busquen trencar prejudicis a través de l’empoderament de la dona, treballant per oferir a les noves generacions nous referents posant en valor noves figures que no van dubtar a desafiar els convencionalismes en sectors tradicionalment lligats a les figures més masculines. I per últim, són dues entitats que busquen tenir un impacte positiu en aquelles comunitats en què estan presents, a través de programes i iniciatives per donar suport a persones en situació de dificultat o vulnerabilitat.  

Declaracions de Xavier Puig, directiu del FC Barcelona responsable de l’equip femení:

“Aquest acord suposa explorar noves vies per a l’expansió de la marca Barça al món posant, un cop més, l’equip femení a l’avantguarda del Club. Aquesta entesa, fruit de la trobada de dues marques orgullosament barcelonines, és, en el fons, un reconeixement a la tasca que des del FC Barcelona s’ha fet per impulsar l’esport femení i agraïm a Vueling aquesta posada en valor d’un equip que ha trencat motlles i vol seguir fent història”.

Declaracions de Sandra Hors, directora de relacions institucionals, comunicació i sostenibilitat de Vueling

“Ens enorgulleix molt especialment aquesta aliança històrica amb l’equip femení del Barça que ha sigut capaç de moure el món. Una unió que posa de manifest els valors compartits entre ambdues entitats: l’origen de Barcelona, la ciutat que ens uneix, l’aposta pel talent femení i la voluntat de moure el món y fer les coses d’una manera diferent. Gràcies a Vueling, el FC Barcelona es converteix en el primer equip de futbol femení europeu amb la seva imatge projectada en un avió, una acció icònica que posa en valor el potencial d’aquestes jugadores com a referents per a les noves generacions”. 

 

Més notícies aquí