El “Premi Cant del 125è Aniversari” supera totes les expectatives i rep més de 500 propostes de lletres
A finals de maig el FC Barcelona va anunciar la convocatòria del “Premi Cant del 125è Aniversari”, una iniciativa que tenia com a objectiu fer una crida al barcelonisme per enviar propostes de lletra per a la que serà la cançó oficial del proper aniversari de l’Entitat.
Un mes després -el termini es va tancar el 30 juny- el Club ha rebut 532 candidatures; un èxit aclaparador que demostra no només la idoneïtat de la iniciativa, sinó la sensibilitat del col·lectiu de culers davant d’una proposta creativa que els apropa al Club que més estimen.
Propostes d’arreu del planeta
El FC Barcelona ha rebut lletres procedents, principalment, del territori català però a la llista de països amb propostes enviades hi figuren, per exemple, els Estats Units, el Regne Unit, Polònia, Croàcia, Ucraïna, Mèxic i Egipte, entre d’altres.
La majoria d’autors i autores són majors d’edat però també s’han rebut moltes lletres escrites per menors. El denominador comú de totes les candidatures han estat el gran entusiasme per la iniciativa dels seus i les seves remitents i l’agraïment al Club per democratitzar un tema tan sensible com la lletra de la que serà la cançó oficial del 125è Aniversari.
La decisió, en mans d'un jurat
Durant les properes setmanes el jurat del Premi es reunirà i deliberarà quines són les tres lletres guanyadores, que seran premiades amb 6.000 euros cadascuna.
Aquest òrgan està format per professionals de la música, de la literatura i de la comunicació, de reconegut prestigi, entre els quals, Lluís Gavaldà, cantant i compositor; Jordi Puntí, escriptor, articulista, traductor i Premi Sant Jordi de novel·la 2023; Mita Casacuberta, historiadora i investigadora en literatura contemporània a la UdG; Jordi Cornudella, poeta i editor especialista en l'obra de Josep Pla; Anna Ballbona, periodista, poeta, novel·lista i Premi Llibres Anagrama de novel·la 2020, i Mònica Terribas, periodista, professora de la UPF i vicepresidenta d’Òmnium Cultural.
El Cant, escollit per votació popular
Les tres peces seleccionades passaran a mans d’uns compositors, escollits pel FC Barcelona, que crearan una música per a cadascuna d’aquestes. A continuació, aquestes lletres, ja musicades, s’oferiran a productors musicals i intèrprets, també a elecció del Club, per tal que les enregistrin i les posin en escena. El procés culminarà amb una votació popular en la qual s’escollirà democràticament quina de les tres obres serà el Cant del 125è Aniversari del FC Barcelona.
Més notícies aquí