Local

El FC Barcelona acull el Consell de Supervisió de Barcelona Global

El FC Barcelona presenta l’Espai Barça al Consell de Supervisió de Barcelona Global, destacant la seva aposta per la ciutat i el seu impacte internacional i local

Ahir, les oficines comercials del FC Barcelona van ser l'escenari del Consell de Supervisió de Barcelona Global, presidit per Ramon Agenjo, president de l'entitat. Aquesta trobada, que reuneix líders empresarials i socials amb l'objectiu de promoure el posicionament global de Barcelona, va posar de manifest l'alineació d'interessos entre el FC Barcelona i aquesta organització.

Durant l'acte, la vicepresidenta institucional del Club, Elena Fort, va presentar el projecte de l’Espai Barça. En la seva intervenció, Fort va subratllar la dimensió transformadora d’aquesta iniciativa, tant per al FC Barcelona com per a la ciutat de Barcelona i el seu entorn.

"L’Espai Barça no només serà un espai de referència internacional, també per a les empreses, sinó que està concebut com un projecte de ciutat que pot contribuir a la captació d’inversió per a Barcelona i Catalunya. Amb una mirada macro que s’estén a escala global, també hem tingut en compte el seu impacte a nivell de barri, creant un espai obert a la ciutat i integrador amb l'entorn”, va destacar Fort davant els membres del Consell.

El director comercial del FC Barcelona, Sergi Ricart, també va participar en l'acte. Ricart va explicar el plantejament comercial estratègic del futur Spotify Camp Nou, tant a nivell d’Hospitality com en els acords amb els partners estratègics, ressaltant el potencial de l’estadi com a eix vertebrador de l’activitat empresarial i social del Club.

Una trobada en un espai pioner

Les oficines comercials del FC Barcelona, que serveixen com a centre de promoció de la nova oferta de Barça Hospitality, es van consolidant com un punt de trobada per a iniciatives que impacten més enllà del món esportiu.

L’Espai Barça pretén convertir-se en un pol d'atracció tant per al teixit empresarial com per a la societat barcelonina. Aquest projecte, que combina innovació, sostenibilitat i connectivitat amb el seu entorn urbà, es perfila com un exemple de col·laboració entre el sector esportiu, el teixit empresarial i les institucions.

El Pla d'Acció 2024-2026 de Barcelona Global

A més de Ramon Agenjo, l'acte va comptar amb la participació de Mercè Conesa, directora general de Barcelona Global, que va presentar els detalls del Pla d'Acció 2024-2026. Aquest pla es basa en quatre pilars fonamentals: talent d’impacte, ciutat de referència, atracció d’inversió i engagement.

Entre els projectes més destacats d’aquest pla hi ha l’Scale Up Monitor, una eina per monitoritzar i fomentar l’escalabilitat de les empreses locals; l’elaboració d’un Regional Digital Twin, que permeti planificar la ciutat amb eines digitals avançades; el foment de l’habitatge assequible, amb l’objectiu de fer de Barcelona una ciutat accessible per al talent internacional i local; i l’impuls d’una fiscalitat competitiva, que faciliti l’atracció d’inversió i el desenvolupament empresarial.

Sinergies per al futur de la ciutat

La trobada va posar en relleu les sinergies entre el FC Barcelona i Barcelona Global, dues entitats amb objectius comuns pel que fa a la projecció de la ciutat al món. Amb projectes com l’Espai Barça, el Club reafirma el seu compromís amb Barcelona com a capital global i referent d’innovació i oportunitats.

 

Més notícies aquí