El FC Barcelona continua promovent iniciatives sostenibles i aplica un càrrec eco en les entrades del Barça Immersive Tour i el futur Museu
La sostenibilitat és un dels tres pilars del Pla Estratègic 2021-2026 del FC Barcelona, entesa des de diferents àmbits: l’econòmic i de governança, l’esportiu, el social i l’ambiental. D'acord amb aquest plantejament, el Club treballa per promoure un desenvolupament sostenible en tots els seus àmbits d’actuació i així assolir algunes de les principals certificacions de referència en matèria de sostenibilitat. En el marc d’aquest propòsit, el Club continua promovent iniciatives sostenibles i va establir el passat dilluns 2 de desembre un càrrec eco de 0,5€ en les entrades del Barça Immersive Tour i del futur Museu de l’Spotify Camp Nou per aconseguir assolir l'estatus de “Net-Zero”.
Alineada amb els objectius estratègics del Club, aquesta iniciativa està liderada per l’Àrea de Sostenibilitat del FC Barcelona, que està treballant amb la col·laboració d’Artemeter, una entitat especialitzada en sostenibilitat i mercats de carboni.
Polítiques ambientals al Club
El càrrec eco contribuirà al Club per continuar desenvolupant els seus programes de sostenibilitat, que es concentren especialment en quatre eixos: l’energètic, el de residus, l’aigua i la biodiversitat. Pel que fa a l’energia, aquest àmbit s’estructura en el consum d’energia -electricitat -, que procedeix en el 100% de fonts renovables, i el dels viatges corporatius i esportius, en què es potencia la utilització de mitjans amb poc impacte ambiental. En aquesta mateixa línia, una de les iniciatives que s’està duent a terme tant a la Ciutat Esportiva, com a les instal·lacions del FC Barcelona de les Corts, és la instal·lació de carregadors per a vehicles híbrids i elèctrics.
En relació amb els residus, des del FC Barcelona se segueix l’estratègia de les 3R -Reducció, Reutilització i Reciclatge-, i conjuntament amb la valorització dels residus inevitables, s’està treballant per assolir el ‘Zero Waste’ per al 2030. En aquest sentit, cal destacar que en la remodelació de l’Spotify Camp Nou, la primera i la segona graderia s’han rehabilitat, amb tot el que això comporta d’estalvi de nous materials i d’energia utilitzada, i per a la construcció de la tercera graderia s’ha reciclat i reutilitzat el 100% del formigó armat de l’enderrocament de l’antiga estructura. Aquest és un cas d’economia circular del formigó mai vist amb anterioritat i les dues actuacions conjuntes han significat un estalvi aproximat del 50% de l’empremta de CO2.
En el cas de l’aigua, s’han aplicat mesures d’estalvi, tant en els lavabos, com en els vestidors de totes les instal·lacions del FC Barcelona, i s’ha implementat la infraestructura necessària per poder regar els camps d’entrenament de la Ciutat Esportiva amb aigua regenerada, generant una política d’economia circular en la gestió de l’aigua. A més, entre les diferents accions relacionades amb la sostenibilitat que s’implementaran amb el desenvolupament de l’Espai Barça, destaca la recollida de l’aigua de pluja a partir de la nova coberta amb què comptarà l’Spotify Camp Nou.
Per últim, relacionat amb la biodiversitat, el FC Barcelona ha editat dues guies, una centrada en totes aquelles espècies que habiten l’Spotify Camp Nou, i una altra referent a la Ciutat Esportiva, on per tal de preservar la biodiversitat que hi ha present, s’han instal·lat tres tipologies de caixes niu destinades a ballesters/falciots, ocells insectívors i rapinyaires per facilitar la seva continuïtat.
Més notícies aquí