Local

Laporta: “L’acord amb Nike demostra que el Barça ha tornat a la primera línia mundial”

El president destaca que, més enllà de la millora econòmica, l’acord allibera uns actius comercials que el Club podrà desenvolupar a través de la filial BLM

En l’informe que ha obert l’Assemblea Extraordinària de Socis i Sòcies compromissaris, el president del FC Barcelona, Joan Laporta, ha començat assenyalant la gran importància de l’acord amb Nike, que avui se sotmetia a aprovació. “És una qüestió de gran transcendència per a la viabilitat present i futura de l’entitat. Es tracta d’un acord que marca un nou model d’associació estratègica i de col·laboració entre el Barça i una marca líder en la indústria de l’esport”, ha comentat en aquest sentit.

El president ha subratllat el fet que la relació entre el FC Barcelona i Nike comencés la temporada del Centenari del Club i s’enforteixi “amb un acord històric” just en la temporada del 125è aniversari. “Aquest acord que avui sotmetem a votació ajuda, i molt, a culminar la recuperació econòmica de l’entitat, que és el nostre objectiu més important. Sense que els socis i les sòcies s’hagin de rascar la butxaca i sense posar en risc el model de propietat associativa”, ha sentenciat abans d’agrair públicament a Nike que hagi entès la grandesa del FC Barcelona en el llarg i dificultós procés de negociació.

Laporta ha assegurat que l’acord “millora, en tots els sentits, els contractes precedents, no només en xifres, sinó en la relació i sinergies entre Barça i Nike” i ha remarcat que s’hagi assolit amb la implicació de molts departaments del Club. El president ha dit també que durant els tres anys que ha durat la negociació, la seva Junta Directiva, i els executius i executives del Barça, ha volgut fer prevaldre els interessos de l’entitat per damunt de tot i de tothom. “Vam defensar que el millor club del món havia de tenir el millor acord del món”.

Sobre els detalls de l’acord amb Nike, Joan Laporta ha explicat que “més enllà del salt qualitatiu i quantitatiu de la contraprestació del patrocini a percebre per la cessió d’actius del Club, s’estableix una contraprestació de patrocini que serà creixent en els pròxims anys”. I ha posat especial èmfasi en què és un acord que va més enllà de les xifres pactades, “perquè allibera uns actius comercials que el FC Barcelona podrà desenvolupar a través de la filial BLM”.

El president ha conclòs el seu discurs sentenciant que l’acord amb Nike -“el millor contracte d’un Club de futbol amb una marca de roba esportiva amb de la història”, més enllà de l’impacte positiu que té en l’economia del Club, confirma que el Barça “ha tornat a la primera línia mundial tot consolidant el lideratge global de les entitats esportives del món”.

Més notícies aquí