L’Assemblea ratifica l’acord amb Nike
En l’Assemblea General Extraordinària del FC Barcelona que ha tingut lloc aquest matí, els socis i sòcies compromissaris han ratificat l’acord amb l’empresa nord-americana d’equipament esportiu Nike, per un resultat de 419 vots a favor i 27 en contra i 22 en blanc.
L’Assemblea ha tingut lloc de manera telemàtica i la Mesa ha quedat constituïda a l’Auditori 1899, a les 11 hores en segona convocatòria, moment en el qual s’havien acreditat 390 compromissaris. A les 11:50 n’eren 634 i a les 12:27, 673. Abans de les votacions, hi ha hagut torn de precs i preguntes, telemàtiques i presencials, dels socis i sòcies compromissaris.
Ferran Olivé detalla l’acord
Després de l’informe del president, el tresorer de la Junta Directiva del FC Barcelona, Ferran Olivé, ha donat detalls de la relació que hi ha hagut entre el Club i Nike, que ha definit com “una història d’amor”, i del nou acord amb l’empresa nord-americana. Olivé ha explicat que la Junta Directiva de Joan Laporta, l’any 2021, va entendre que Nike no valorava prou la marca Barça. A partir d’aleshores hi ha hagut la voluntat de refer el contracte amb l’empresa nord-americana i, finalment, s’ha assolit el que el tresorer considera que és “un contracte entre iguals, perquè Nike necessita el Barça com Barça necessita Nike”.
Ferran Olivé ha explicat el nou model de relació entre el Club i la marca esportiva. “Es basa a valorar la marca Barça i els actius de patrocini i accelera el desenvolupament del negoci de BLM. Això permetrà duplicar la contraprestació de l’anterior contracte amb una fórmula econòmica durant els catorze anys de contracte”, ha dit. A més, ha concretat les millores econòmiques que el FC Barcelona treu del nou contracte, que passen per una bonificació per la signatura, un augment en la quantitat anual del patrocini, bonificacions per títols, eliminació de les penalitzacions econòmiques per rendiments esportius i la revalorització de l’acord durant el període de vigència.
El tresorer ha destacat, finalment, que el Barça podrà desenvolupar les línies de producte propi que utilitzen la marca Barça i que recupera, a través de BLM, el control de les operacions de venda al detall i d’e-Commerce per a tot el món.
Més notícies aquí