El BIHUB inverteix en Metrica Sports per democratitzar l’anàlisi tàctic en el futbol
El Barça Innovation Hub (BIHUB), la plataforma global d’innovació esportiva i gestió del coneixement del FC Barcelona, ha entrat en l’accionariat de l’start-up Metrica Sports amb l’objectiu de fer un pas més en la digitalització de l'anàlisi tàctica de partits de futbol. Gràcies a l’eina Metrica Nexus, desenvolupada per aquesta companyia emergent després d’una dècada de treball amb els millors equips del món, que fa accessible a entrenadors i analistes de tots els nivells la tecnologia d’anàlisi de partits i tàctiques emprada pels professionals de l’elit.
Des del 2014, Metrica Sports ha treballat amb l’objectiu clar de reduir les barreres d'accés a l'anàlisi avançada de partits. Això ha desembocat en el desenvolupament d’una tecnologia única de tracking sense necessitat de hardware, capaç de processar qualsevol vídeo i detectar automàticament les fases del joc. Aquest avenç, juntament amb un model de negoci adaptat a totes les necessitats, ha permès a la companyia assolir més de 1.000 clients i tenir presència a gairebé tot el món.
A partir del mes d’abril, tots els estudiants dels cursos en línia del BIHUB rebran, durant la durada de la seva formació, una llicència gratuïta del programari de Metrica Sports per tal que els entrenadors i els analistes del futur integrin eines professionals en la seva formació.
Declaracions d’Àngel Riudalbas, directiu del FC Barcelona responsable del BIHUB:
“La intel·ligència artificial aplicada a la tecnologia està donant resultats impactants com el que Metrica Sports proposa amb la seva eina Metrica Nexus. Des del Barça Innovation Hub estem molt orgullosos de contribuir a que les propostes que fan del futbol una experiència més enriquidora i completa arribin a esportistes de tots els nivells, arreu del món”.
Declaracions de Rubén Saavedra, CEO de Metrica Sports:
“Durant els darrers 10 anys hem treballat amb els millors i hem après d’ells. Ens vam adonar de quelcom clau: els equips d'elit i els de nivells inferiors tenen les mateixes necessitats. Tots volen millorar-ne el rendiment; l’única diferència és el pressupost. Per això, la nostra missió és clara: oferir la millor tecnologia possible a tots els entrenadors, des de Hansi Flick fins al tècnic del teu equip infantil. Això és el futbol”.
Sobre Metrica Sports
Fundada el 2014, Metrica Sports desenvolupa solucions d'anàlisi de joc i millora de rendiment basades en intel·ligència artificial, utilitzades per equips d'elit i entrenadors de tots els nivells. Amb un enfocament a l'accessibilitat, la seva tecnologia de tracking sense hardware i els seus programaris Metrica Playbase i Metrica Nexus han democratitzat l'accés a l'anàlisi avançada. Actualment, compta amb més de 1.000 clients a tot el món.
Més notícies aquí