La decisió de jugar en un Camp Nou buit té un impacte global
Minuts abans de jugar-se el Barça-Las Palmas d’aquest diumenge el president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, explicava les raons per les quals s’havia pres aquesta decisió: “Ho fem per reivindicar la falta de llibertats que estem patint a Catalunya. És una imatge per al món sencer”. Quan es compleixen 24 hores després de la finalització del partit, el repàs de la premsa internacional demostra que aquesta decisió va tenir un impacte global. La iniciativa del FC Barcelona va servir perquè el món sencer parlés de les accions dutes a terme a moltes localitats de Catalunya, que van impedir l’exercici del dret democràtic i la lliure expressió dels seus ciutadans.
Mitjans d’arreu del món se’n feien ressò aquest dilluns. Publicacions en paper i digital, de tots els continents i de totes les ideologies, generalistes i esportives, destacaven la imatge d’un Camp Nou buit amb el partit en joc: The Guardian, New York Times, Al Jazeera, Die Welt, La Repubblica, Le Monde, The Telegraph o Globoesporte en són només una petita mostra. S’han comptabilitzat més de 300 informacions entre els principals mitjans de referència globals, tots ells parlant de la iniciativa duta a terme pel FC Barcelona.
El Camp Nou buit va tenir un impacte global des del moment en què es va saber que no hi hauria públic a les graderies. Durant les dues hores del partit, les cerques a Google del concepte ‘Camp Nou’ es van incrementar un 1.300% respecte de les hores prèvies al partit. En la majoria de casos, les cerques estaven associades a la paraula ‘buit’, en diferents idiomes, per respondre als motius que van portar el FC Barcelona a prendre aquesta decisió.
També a Twitter va donar la volta el món el concepte ‘Camp Nou’. A partir del moment en què es va saber que el partit es disputaria a porta tancada, el nom de l’estadi barcelonista va convertir-se en Trending Topc mundial, sent superat només per l’etiqueta #CatalanReferendum.
Més notícies aquí