El FC Barcelona presenta Rakuten al Japó
El FC Barcelona i Rakuten han celebrat aquest dijous la posada en marxa de l’acord de patrocini que els uneix amb el que ha estat el primer acte oficial des de l’entrada en vigor del contracte, l’1 de juliol passat. L’esdeveniment ha tingut lloc a la seu central de l’empresa a Tòquio, la Rakuten Crimson House, i ha consistit en una roda de premsa en què els jugadors han aparegut oficialment amb la samarreta del nou patrocinador per primera vegada.
Han participat en l’acte els jugadors del primer equip Leo Messi, Neymar Jr, Gerard Piqué i Arda Turan, així com el vicepresident de Màrqueting i Comunicació del FC Barcelona, Manel Arroyo i, en nom de Rakuten, el seu fundador i CEO, Hiroshi Mikitani. La presència del Barça a la seu de l’empresa japonesa ha aixecat una gran expectació, amb més de 260 periodistes acreditats que han omplert la sala de conferències de la seu de l’empresa.
Seguidament, els jugadors s’han traslladat a una sala on els esperaven 2.000 empleats de Rakuten, que han rebut la delegació blaugrana amb il·lusió i aplaudiments. A tots ells s’hi han afegit per videoconferència des de diferentes seus de la companyia al Japó uns altres 8.000 treballadors. Els jugadors del Barça els han agraït la seva presència des de l’escenari.
Durant el matí, els futbolistes han realitzat una sèrie d’entrevistes amb mitjans de comunicació japonesos i internacionals, com Nippon TV, Asahi TV o la BBC, així com diverses publicacions esportives del país. També han mantingut una conversa molt distesa amb fans de Rakuten mitjançant l’aplicació de missatgeria mòbil Viber, ara un Canal Oficial de Comunicació del FC Barcelona. Per la seva banda, Manel Arroyo ha atès diversos mitjans com Japan Times o Nikkei, una de les publicacions referents al món en matèria financera i econòmica.
Un cop finalitzades les activitats a la seu de Rakuten, l’expedició blaugrana s’ha desplaçat fins al mític barri de Shibuya, on es troba el Cafè Rakuten, propietat de la companyia japonesa. Messi, Neymar Jr, Piqué i Turan han signat sobre les fotos en vinil que cobrien un dels aparadors de l’establiment davant una multitud de seguidors.
La jornada ha conclòs amb una festa privada a l’hotel New Otani amb uns 500 convidats VIP de Rakuten, principalment del món de l’esport, el negoci i l’entreteniment com ara el creador dels dibuixos animats Oliver i Benji, Yoichi Takahashi. Després de saludar els assistents des de l’escenari, els jugadors del Barça han intercanviat samarretes amb Lukas Podolski i Mike Havenaar, dos jugadors del Vissel Kobe, equip de la J-League que és propietat de Rakuten. En aquest acte el vicepresident Manel Arroyo s’ha dirigit al públic ressaltant la importància d’aquest acord de patrocini i ha agraït la rebuda que ha tingut l’expedició blaugrana al país. Una visita que ha estat marcada pel bon ambient viscut i l’optimisme –curiosament un dels significats de la paraula Rakuten- de cara al futur.
Actius del patrocini
L’acord de patrocini permetrà que el FC Barcelona i Rakuten organitzin en comú accions com la potenciació de la comunitat online Barça Fans mitjançant la plataforma global Rakuten ID, l’obertura d’una zona dedicada exclusivament al Barça a Rakuten Ichiba -el centre comercial online més gran del Japó-, el llançament per part de Rakuten Card de dues targetes de crèdit exclusives del FC Barcelona amb l’escut i jugadors del primer equip de futbol i la celebració d’esdeveniments amb motiu de l’inici de l’acord a 12 ciutats d’arreu del món. Igualment, Rakuten coordinarà també actes promocionals en el marc de la gira pels Estats Units que el Club emprendrà la setmana vinent.
Finalment, el servei global de missatgeria mòbil Viber, propietat de Rakuten i Canal Oficial de Comunicació del FC Barcelona, llançarà una cobertura exlusiva entre bastidors de les activitats del Club dins i fora del camp, així com un paquet d’adhesius dels jugadors. Viber també organitzarà un concurs en què regalarà un paquet de viatges VIP a Barcelona per gaudir dels Barça Legends en directe al Camp Nou.
Declaracions de Manel Arroyo, vicepresident de Màrqueting i Comunicació del FC Barcelona
“Comptar amb Rakuten com a Patrocinador Global i Soci d’Innovació i Entreteniment del FC Barcelona és una satisfacció en tots els sentits i estem segurs que suposarà una col·laboració d’èxit per a ambdues entitats. L’experiència, la visió innovadora i el compromís amb el desenvolupament social de Rakuten, ajudaran el Club a continuar creixent i a mantenir-se com a referent mundial, tant a nivell esportiu com institucional. En aquest sentit, compartir la mateixa filosofia, els mateixos valors i els mateixos objectius és, sens dubte, una garantia més dels èxits que es derivaran d’aquest acord”.
Declaracions de Hiroshi Mikitani, fundador i CEO de Rakuten Inc.
"El lema del FC Barcelona més que un club encaixa amb el compromís de Rakuten de ser més que una empresa, empoderant els emprenedors, la innovació i els joves per convertir-se en líder del futur, així com contribuir a comunitats locals d’arreu del món”.
Més notícies aquí