Local

El FC Barcelona celebra el 50è aniversari de l’eslògan 'Més que un club' amb una campanya de comunicació d’abast internacional

L’objectiu de la iniciativa és donar a conèixer els arguments que fan del Barça un club únic al món en què l’excel·lència esportiva, el compromís social i la vocació innovadora van de la mà

Aquest 2018 l’eslògan Més que un club ha complert 50 anys. Quatre senzilles paraules que, amb els anys, han sintetitzat de manera excepcional el que significa el Barça dins i fora dels terrenys de joc, tant per als aficionats al futbol com per a aquells que no ho són. Però la primera vegada que es va pronunciar aquesta frase ni tan sols era un eslògan, simplement era una honesta declaració d’intencions. Va sortir de boca del president del Club Narcís de Carreras, en el dircurs del seu nomenament com a màxim responsable de l’Entitat, el 1968. Cinc dècades després d’aquell instant, el Més que un club ha anat de boca en boca, recorrent els cinc continents, fins a convertir-se en part indissociable de la marca Barça.

Amb l’objectiu de donar a conèixer més i millor el que vol dir −en tota la seva complexitat− aquesta frase, el FC Barcelona ha dissenyat una campanya de comunicació internacional que posa sobre la taula i dissecciona els pilars que sustenten aquestes quatre paraules. Amb el pas del temps han anat construint el relat del Barça més enllà del futbol i donen sentit a la singularitat del Club, que se sosté, entre altres raons, en l’excel·lència esportiva, el compromís social i la vocació innovadora.

La campanya vol projectar el Barça amb vocació global, i per això està principalment dirigida als mercats estratègics de l’Entitat, com la Xina, el Brasil, Indonèsia, el Japó, Turquia, Mèxic i, especialment, els Estats Units, on el primer equip durà a terme la seva gira de pretemporada aquest estiu. El focus de difusió es posarà a Nova York, on el Club té la seva oficina, a Los Angeles, a Dallas i a San Francisco, ciutats que visitarà el primer equip a finals de juliol i principis d’agost.

Xarxes, mitjans internacionals i Camp Nou

La campanya consta d’un vídeo que es pot veure als canals socials del Club (#mesqueunclub), i que durant les properes setmanes també apareixerà en diversos mitjans de comunicació internacionals. Aquest estiu la campanya també arribarà al Camp Nou, on es modificarà lleugerament l’eslògan que dibuixen les cadires del lateral de l’Estadi perquè de manera temporal s’hi pugui llegir: “WHAT DOES ‘MÉS QUE UN CLUB’ MEAN?” (Què significa 'Més que un club'?).

A la peça de vídeo, narrada en primera persona, el Club interpel·la directament l’espectador sobre qüestions com, per exemple, els èxits. “Què és un trofeu?”, es diu després de mostrar les copes més destacades de l’Entitat. “El primer partit de futbol d’una noia?, un noi amb el seu diploma de Batxillerat?”, continua, per concloure: “Ho sé, no soc simple, aquí no hi ha lloc per a la simplicitat”. Uns conceptes que evidencien que per entendre el Barça cal sortir de la dicotomia guanyar/perdre, deixar per un moment de banda el què per explicar a fons el com. Aquí és on entren en joc conceptes com l’estil futbolístic, el compromís social, l’aposta per la recerca i la innovació o el model formatiu, peces clau del Més que un club.

Els vuit arguments que defineixen el ‘Més que un club’

Definir el Més que un club és una tasca senzilla i alhora complexa. Es tracta d’una expressió que ha anat adquirint diferents matisos al llarg de la història i que, avui en dia, es basa en vuit idees consolidades que formen part dels fonaments i de l’essència del Barça. El FC Barcelona és més que un club perquè:

  • És un club propietat de 144.000 socis que prenen les seves decisions democràticament.
  • És un club poliesportiu que aposta decididament per l’esport femení.
  • És un club que creu que jugar amb un estil propi és tan important com guanyar.
  • La Masia. És un club que entrena i forma persones a través de l’esport.
  • La Fundació. És un club que aposta pel compromís social.
  • Barça Innovation Hub. És un club que incorpora, genera i transfereix coneixement i innovació.
  • És un club global, però se sent orgullós de les seves arrels de Barcelona i Catalunya.
  • És un club que creu i representa uns valors: humilitat, esforç, respecte, treball en equip i ambició.
Més notícies aquí