El FC Barcelona és el club de futbol que més ingressa per acords de patrocini a tot el món
El FC Barcelona és el millor club de futbol del món pel que fa al valor dels seus acords de patrocini, segons la publicació americana de negocis Forbes. L’entitat barcelonista té uns ingressos de patrocini anuals de 247 milions de dòlars, 45 milions més que el Manchester United i 47 més que el Reial Madrid, segon i tercer a la classificació, respectivament.
A més, el Barça és l’únic club en el top tres de la llista de Forbes que ha vist augmentar els seus ingressos de patrocini respecte a l’any anterior, i ho ha fet en un total de 15 milions de dòlars. Mentre el Manchester United ha vist com els ingressos disminuïen en 12 milions l’any 2017, el Reial Madrid ho feia en 16 milions el mateix any. Aquests ingressos inclouen el valor de l’equipació i dels patrocinis de l’estadi.
El FC Barcelona, juntament amb el Reial Madrid, són els dos únics clubs de LaLiga en un llistat amb presència dominant d’equips de la Premier League, com ara el Manchester United (202 milions de dòlars), el Chelsea (148 milions), l’Arsenal (89 milions), el Manchester City (77 milions) i el Tottenham Hotspur (74 milions).
Aquesta posició de lideratge del Barça coincideix amb el reforçament del valor de la seva marca. Tal com indica un estudi elaborat per la consultora Brand Finance, en el darrer any el FC Barcelona ha passat de la segona a la primera posició gràcies als acords signats amb Nike i Rakuten, així com gràcies a la gran temporada duta a terme pel primer equip de futbol tant a la Lliga com a la Copa del Rei. D’aquesta manera, el club blaugrana, amb una ràtio de marca AAA+, ha passat a tenir una puntuació de 95,4 a l’actual 96,6. Per sota queden el Reial Madrid (96,4), el qual ha perdut la primera plaça, el Manchester United (94,6), el Bayern de Munic (93,1) i el Liverpool (92,2).
Més notícies aquí