Local

El FC Barcelona aterra a Nova York

El proper 6 de setembre el Club inaugurarà la seva nova oficina als EUA, que servirà per obrir nous canals comercials als mercats americans amb l’objectiu d’incrementar els ingressos

El FC Barcelona obrirà el proper 6 de setembre a Nova York la seva nova oficina als Estats Units, un país al qual arriba per quedar-s’hi. Serà una nova ubicació corporativa que durà a terme una intensa tasca de relacions, especialment comercials, i que suposa un pas de gegant en l’expansió internacional de l’Entitat, avui en dia ja reconeguda i consolidada com un fenomen global.

Una delegació del FC Barcelona inaugurarà aquestes noves instal·lacions en un acte que anirà acompanyat també de diversos esdeveniments institucionals, socials i solidaris per tota la ciutat. El president Josep Maria Bartomeu, amb el vicepresident primer, Jordi Cardoner, i els vicepresidents Jordi Mestre i Manel Arroyo, encapçalaran la comitiva del Club en aquest esdeveniment històric.

Amb la presència de Ronaldinho

L’exjugador del primer equip Ronaldo de Assis Moreira Ronaldinho, que va captivar el Camp Nou amb la seva màgia i que va tornar a situar el Barça en la primera línia del futbol mundial, serà el representant futbolístic del Club en aquest viatge, i estarà acompanyat de la jugadora de l’equip femení de futbol Line Røddik Hansen.

Objectius: expansió comercial, social i solidària

L’obertura d’aquesta nova seu és una decisió estratègica del president del FC Barcelona i de la seva Junta Directiva. Suposa un revulsiu en l’abast internacional del Barça i una baula comercial fonamental per a l’obtenció de nous ingressos i la concreció del Pla Estratègic del Club per al període 2016-2021, que preveu com un dels seus objectius principals arribar als 1.000 milions d’euros de facturació l’any 2021.

Amb aquest aterratge a Nova York el Club desenvoluparà una forta acció comercial en aquest territori, que se sumarà a les gestions de la seva oficina al mercat asiàtic, amb seu a Hong Kong, inaugurada el 2014. L’activitat comercial del Club s’estendrà, doncs, globalment, les 24 hores del dia, els set dies de la setmana.

El vessant social i solidari del FC Barcelona també serà una de les línies de treball d’aquesta nova oficina. En aquest àmbit, l’objectiu és incrementar la presència de la Fundació FC Barcelona als EUA, així com activar noves penyes.

L’agenda d’actes de la delegació del Club a Nova York

L’agenda d’esdeveniments institucionals prevista per a la delegació del FC Barcelona desplaçada als Estats Units és la següent: (Hores de Nova York, sis hores més a Barcelona.)

Dimarts 6 de setembre

12.30 h. Dinar privat amb empresaris nord-americans a Club 21.

13.00 h. Festival Social FutbolNet a la Middle School 129, el Bronx.

17.30 h. Inauguració oficial de l’oficina del FC Barcelona a Nova York.

(Per limitacions d’espai, l’accés a aquest acte és restringit. El Club oferirà a la premsa material gràfic i audiovisual de l’esdeveniment.)

18.30 h. Còctel postinauguració per a convidats a Mad 46.

Dimecres 7 de setembre

11.00 h. Acte amb l’Unicef a la seu de les Nacions Unides.

12.30 h. Recepció de la penya del FC Barcelona a Nova York a l’Smithfield Hall.

Amb equip executiu propi

L’oficina quedarà sota la supervisió institucional de Manel Arroyo, vicepresident responsable de l’Àrea de Màrqueting i Comunicació del FC Barcelona, i de Francesco Calvo, Chief Revenue Officer del Club. La delegació als EUA estarà dirigida per l’austríac Arno Trabesinger, acompanyat per dos executius més del Club. D’una banda, Gerard Guiu, que anteriorment havia ocupat els càrrecs de cap de gabinet de la presidència i director de projectes de l’Àrea Social; i, de l’altra, Arturo de la Fuente, pertanyent al Departament de Màrqueting. Ambdós hauran de desenvolupar els plans de les relacions institucionals i comercials previstos en el projecte de negoci de la nova delegació.

El FC Barcelona als Estats Units

El FC Barcelona manté una relació molt estreta, si no especial, amb els EUA, on gaudeix d’una gran popularitat. Des d’un punt de vista comercial, els EUA són, a més, un dels països estratègics on té acords amb companyies tan icòniques com Nike, Gatorade, Stanley Black & Decker i Gillette.

En l’àmbit solidari, i a través de la Fundació FC Barcelona, és molt especial l’entesa establerta amb l’UNICEF, que aquest 2016 compleix una dècada de durada, així com també són estratègiques les aliances amb la Bill & Melinda Gates Foundation i el Banc Interamericà de Desenvolupament (BID).

El FC Barcelona té penyes –fan clubs– a Nova York, Washington, Chicago, Miami, San Francisco i Charlotte. Manté oberta una FCBEscola a Florida, té prevista la inauguració d’una FCBEscola nova a Charlotte aquest setembre i està treballant també en l’obertura d’un nou centre a Nova York.

En l’àmbit digital, els EUA són el segon país en nombre d’usuaris web, just per darrere de l’estat espanyol, amb prop de set milions i mig, 660.000 a la ciutat de Nova York. Pel que fa a les xarxes socials, són gairebé tres milions i mig els seguidors a Facebook en aquest país, 275.000 dels quals es troben a Nova York.

Declaracions de Manel Arroyo

“Dos anys després d’obrir l’oficina de Hong Kong, la delegació de Manhattan ens dóna l’estructura que necessitàvem. Ara, per primera vegada i més que mai, estarem en els dos grans mercats, Àsia i Amèrica, de manera permanent i amb les eines necessàries per consolidar-nos com un ens global.”

“Nova York no serà l’última oficina que obrim. Creiem ferventment que hem de tenir més presència a la Xina i al Con Sud-americà; el Brasil és per a nosaltres un país estratègic, i estic segur que aquests nous suports seran decisius perquè el Club faci sostenible la seva posició al Top 3 dels clubs esportius del món”.

Més notícies aquí