Líders en interaccions a les xarxes socials el 2018
El Barça ha tancat l’any com l’única entitat esportiva per sobre dels mil milions d’interaccions a les xarxes socials. Cap club a tot el món supera les xifres del FC Barcelona, que en aquests 365 dies ha assolit un total de 1.189 milions d’interaccions, que s’han produït a plataformes com Instagram (989 milions), Facebook (130) i Twitter (70), segons dades de CrowdTangle. El canal de YouTube blaugrana ha estat també el que ha acumulat més visualitzacions aquest 2018, entre els clubs de futbol a nivell internacional.
Líder en ‘engagement’
A Instagram, el Barça ha assolit un total de 989 milions d'interaccions (30 milions més que l'any anterior), fet que li permet liderar, amb solvència, el rànquing dels millors clubs europeus, superant el Reial Madrid (703M) i el Manchester United (647M). El compte d’Instagram continua creixent de manera espectacular, com ho demostren els 9 milions més de nous seguidors o els 873 milions de visualitzacions de vídeo d’aquest any (un increment del 245% respecte al 2017), en una comunitat que ja arriba als 66 milions de fans.
El lideratge del Barça també s’estén a Twitter, on el Barça continua al capdavant dels clubs de futbol d'arreu del món. Amb un total de 70 milions d’interaccions el 2018 (gairebé el doble que l’any anterior), el Club supera la resta d’entitats esportives, totes equips de futbol, com el Reial Madrid (47 milions) i el Liverpool (46 milions). Actualment el FC Barcelona compta amb 9 comptes diferents en aquesta xarxa social: català, castellà, anglès, àrab, francès, portuguès, japonès, turc i indonesi.
A Facebook, on el Barça ocupa la segona posició, la xifra d’interaccions, que compta els comentaris, likes i comparticions, s’enfila fins als 130 milions, a poca distància del primer classificat (146,77 milions). En aquest canal, que cada cop promou més els formats audiovisuals, el Barça ha superat el bilió de visualitzacions.
El club de futbol número 1 a YouTube
Si parlem exclusivament de vídeo, la plataforma referent és YouTube, i aquí el Barça també és el club de futbol líder, tant pel que fa al nombre de subscriptors (5,8 milions) com de visualitzacions dels seus continguts. El 2018, els vídeos del canal del Barça s’han vist un total de 271 milions de vegades, i han doblat el segon classificat (Liverpool, amb 132 milions) i gairebé han triplicat el tercer (Reial Madrid, amb 104). L’estratègia blaugrana, enfocada en els nous formats, els continguts d'entreteniment i els streamings al voltant dels partits del primer equip de futbol, està assolint els millors resultats a la plataforma.
Més notícies aquí