Comunicat del FC Barcelona

El FC Barcelona informa que la Comissió de Disciplina del Club ha decidit suspendre cautelarment la condició de socis de les persones detingudes per la Gerdarmeria francesa durant el transcurs del partit d’anada a París de quarts de final de la Champions League contra el PSG del 10 d’abril passat. Al mateix temps, s’ha informat el col·lectiu penyístic del tercer encausat que té prohibit l’accés a entrades provinents del FC Barcelona tant per esdeveniments com a local com per visitant. Els tres aficionats investigats van ser detinguts en finalitzar el partit acusats de la realització de salutacions de caràcter nazi així com de proferir insults racistes.

La Comissió de Disciplina del FC Barcelona considera com a “molt greus” els fets denunciats per la policia francesa i per això aquesta suspensió tindrà caràcter immediat i durarà fins que conclogui la investigació interna, que pot tenir una durada de fins a tres mesos des de l’obertura de l’expedient. Cal recordar que per aquests fets el FC Barcelona s’enfronta a una sanció per part de UEFA de fins a 25.000 euros i la prohibició de desplaçament de l’afició culer com a visitant en un partit de la màxima competició europea. Sanció que ha quedat suspesa per un any.

Tant els dos socis suspesos com el membre de la penya encausats poden presentar les al·legacions corresponents als òrgans disciplinaris del Club.

El FC Barcelona condemna qualsevol forma de discriminació i reitera el seu compromís en la defensa d’uns valors que formen part de la identitat del Club.