L’Assemblea de socis i sòcies ha aprovat de forma majoritària, amb 376 vots a favor, 45 en contra i 20 vots en blanc, la liquidació de l’exercici econòmic corresponent a la temporada passada. Així mateix, han aprovat, amb un suport del 372 vots a favor, 37 en contra i 12 vots en blanc, el pressupost de l’actual temporada 2023/24, que preveu uns ingressos de 859 milions d’euros i uns beneficis després d’impostos d’11 milions.
Pel que fa a la liquidació de la temporada passada, el vicepresident econòmic Eduard Romeu ha presentat uns números que, com ja era sabut, ofereixen 304 milions d’euros de benefici net després d’impostos, 30 més dels 274 pressupostats ara fa un any. Per a Romeu, però, el més important de l’exercici econòmic 2022/23 és haver aconseguit aturar les pèrdues econòmiques.
Romeu ha subratllat la importància d’haver reduït el deute i deixar-lo per sota dels 1.200 milions i a l’hora estar en procés de revertir els fons propis negatius que, segons el vicepresident econòmic "era important per a la tranquil·litat dels socis i sòcies; per a la credibilitat i solvència davant dels inversors que ens han fet confiança; i, en la vessant esportiva, per recobrar la situació normalitzada de fair play".
Els números assenyalen que durant la temporada 2022/23 el Club va aconseguir uns ingressos d'explotació de 1.259 milions d'euros amb una despesa d'explotació de 1.165 milions d'euros. Fet que ha permès la reducció del deute net per segona temporada consecutiva, passant de 680 milions d'euros, el 30 de juny del 2021, a 552 milions d'euros, el 30 de juny del 2023. En l'àmbit comercial, els beneficis han augmentat fins a un 43%, obtenint un total de 351 milions d'euros, mentre que les instal·lacions del Club han generat 229 milions d'euros, un 14% més de la xifra pressupostada. A aquests beneficis cal sumar la venda extraordinària del 15% dels drets audiovisuals de la competició professional de futbol masculina, que han injectat 400 milions d'euros als comptes de l'entitat.
Previsió de números verds per la temporada 23/24
Pel que fa al present exercici, el Club considera que acabarà amb números verds malgrat la reducció d'ingressos derivada del trasllat a l'Estadi Olímpic. Serà així gràcies a l’esforç addicional de l’àrea comercial, amb uns ingressos previstos que passarien de 351 a 378 milions, a l’augment d’ingressos per media, de 215 a 245 milions, ja que s’espera passar de la lligueta de la Champions League, i a la contenció de la despesa ordinària per la reducció del 27 % de la massa salarial dels equips professionals. El pla de viabilitat per millorar l'eficiència interna, la reducció de costos d'explotació de l'Estadi Olímpic i la desaparició d'imports extraordinaris en la temporada 22/23 també contribuiran.
El vicepresident de l’àrea econòmica ha assenyalat en la seva intervenció que abans de projectar el pressupost 23/24 “l’objectiu era tapar el forat, parar l’hemorràgia i ho hem aconseguit, però per això hem hagut de prendre decisions dures i doloroses. Un cop assolit el propòsit -ha afegit- aquesta temporada, sense cap operació extraordinària, serem capaços de no perdre diners”.
Romeu també ha subratllat l’esforç fet en la retallada en la despesa que correspons a la salaris per complir amb el pla de viabilitat “Per la despesa s’ha fet un esforç molt important tant en salaris esportius com no esportius així com pel que fa en costos operatius El pressupost de massa salarial més baix dels darrers 8 anys. Això ho hem fet sense menystenir la qualitat del planter”, ha explicat el vicepresident.
Ratificat l’acord amb TP Vision
El quart punt de l’ordre del dia corresponia a la ratificació de l’acord de patrocini entre l’empresa TP Vision i el FC Barcelona per dur la marca Ambilight TV a la màniga esquerra de la samarreta del primer equip de futbol masculí.
Després de l’exposició del vicepresident de l’Àrea de Màrqueting Juli Guiu, els socis i sòcies compromissaris han ratificat també aquest acord amb 326 vots a favor, 39 en contra i 24 en blanc.
L’acord amb TP Vision es va signar el passat mes de maig en un acte celebrat a la Llotja de l’Estadi amb la presència del president Joan Laporta, el vicepresident Juli Guiu, i Kostas Vouzas, CEO de TP Vision.
TP Vision, que és l'empresa responsable del disseny, la fabricació i la venda dels productes Philips TV, Philips Sound i AOC Audio, passa a formar part de l’ecosistema de patrocinadors del Club com a nou Main Partner for TV, Display and Sound Devices.
En la seva intervenció, Juli Guiu, després de destacar que aquest ha estat un any record en l’àmbit comercial, després de signar 20 nous patrocinadors, ha assenyalat el caràcter estratègic de l’acord amb Ambilight, que va més enllà de la visibilitat en la samarreta. “Es tracta d’una empresa líder en el sector que ens permetrà tenir recursos necessaris i aplicar la millor tecnologia, no només al Spotify Camp Nou, sinó també a la resta d’instal·lacions on competeixen els esports professionals”.
Guiu també ha posat de relleu l’atracció que genera entre els patrocinadors el Club i això ho ratifica el fet que segons l’empresa Global Data, la del FC Barcelona sigui actualment la samarreta més valorada en el món del futbol, tal i com ha recordat el vicepresident de l’àrea de màrqueting.