RePlayed, o la reconversió de les bufandes blaugrana en una col·lecció de moda urbana
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç
La irrupció de la pandèmia durant la temporada 2019/20 va portar, primer, a la suspensió dels esdeveniments esportius, i després a la celebració de partits a porta tancada. Una situació que va impedir als aficionats assistir a l’estadi acompanyats d’una de les peces de roba més característiques en aquestes cites, com són les bufandes, per animar el seu equip. Quan a poc a poc es va tornant a la normalitat, el Barça ha volgut donar una segona vida a aquestes bufandes que no van arribar a onejar mai a les grades i les ha reconvertit en els motius decoratius d’una nova col·lecció d’edició limitada de dessuadores streetwear per a aquesta temporada.
Per a aquest projecte s’ha col·laborat amb la Fundació Ared, que acompanya persones en alt risc de vulnerabilitat, majoritàriament dones, per a la seva inclusió social i laboral. Així mateix, el Club ha comptat com a ambaixadors amb els jugadors del masculí i el femení, Ansu Fati, Gavi i Nico González, juntament amb Jana Fernández i Clàudia Pina.
RePlayed presenta tres propostes diferents, on les bufandes s’apliquen com una banda horitzontal. La primera proposa una dessuadora en tonalitat gris vigoré amb la bufanda aplicada sobre la cintura amb franges horitzontals blaugrana i el nom del FC Barcelona que, des del lateral, arriba a cobrir part de l’esquena, i amb l’escut a l’altre costat. La segona és en color gris antracita amb l’aplicació de la bufanda en color groc i les franges blaugrana al centre, amb l’escrit Barça a l’esquena i l’escut a la part frontal. I la tercera és en to blau navy i una bufanda en fons grana, la paraula Barça brodada imitant una sanefa en la mateixa tonalitat de blau i l’escut també a un dels costats.
Una proposta d’Upcycling local i responsable
Per a la confecció de la nova col·lecció Càpsula, que s’emmarca dins el moviment Upcycling, el Barça ha fet, a més, una aposta per la producció local i responsable i ha unit forces amb la Fundació Ared, que acompanya persones en situació de vulnerabilitat, en la seva majoria dones que provenen de centres penitenciaris o serveis socials. La confecció s’ha dut a terme a Barcelona, al taller tèxtil de l’entitat situat al districte de Sant Martí.
Així, la producció de la nova proposta de moda streetwear ha estat a càrrec del taller de confecció de l’empresa d’inserció i Centre Especial de Treball de Confecció Ared, que contribueix a una societat més sostenible i socialment responsable, donant una segona oportunitat a aquelles persones en situació de risc d'exclusió social perquè es desenvolupin personalment i professionalment.
Una imatge amb una perspectiva única
Per plasmar aquesta col·lecció el Club ha comptat, a més, amb Jordi Puig i Arnau Puig, els artistes audiovisuals darrere el projecte de fotografia Koalitic, que ha desenvolupat un estil únic, que compta amb milions de seguidors a les xarxes socials.
Koalitic s’ha encarregat d’una de les sessions fotogràfiques de la col·lecció que el Club difondrà els pròxims dies a través dels seus canals.
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç