El Barça, el primer club de futbol que supera el milió de seguidors a TikTok
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç
El FC Barcelona és el primer club de futbol que ha arribat a 1 milió de seguidors a TikTok (https://www.tiktok.com/@fcbarcelona), la principal destinació per a vídeos mòbils de curt format. En només dos mesos, l’entitat blaugrana ha superat, de manera destacada, la resta d’equips internacionals que tenien presència a la plataforma molt abans de la irrupció del Barça.
El Barça va oficialitzar la seva presència a TikTok el 19 de juliol, coincidint amb l’inici dels entrenaments del primer equip de futbol. Des d’aleshores, la seva acceptació entre la comunitat de TikTok ha estat espectacular, amb una mitjana de més de 15.000 seguidors nous cada dia. A banda d’aquesta tendència a l’alça, també lidera altres dades relacionades amb les interaccions del contingut: el compte blaugrana acumula un total de 7,2 milions de ‘M’agrada’, que a banda de les visualitzacions de vídeo és un altre dels indicadors sobre l’engagement generat amb els aficionats.
Durant aquests mesos, els continguts que han tingut una millor acceptació entre els usuaris de la plataforma han estat els vinculats amb l’arribada d’Antoine Griezmann, les gires d’estiu al Japó i els Estats Units i la gala de lliurament de premis organitzada per la UEFA a Mònaco, on Leo Messi i Frenkie de Jong van tenir un paper protagonista. La diversió i l’entreteniment, combinada amb la participació dels jugadors, són algunes de les claus que expliquen l’èxit del Barça en aquest canal.
TikTok, la principal destinació per a vídeos mòbils de format curt
El contingut relacionat amb el futbol és molt popular a TikTok, ja que compta amb una gran acollida entre els usuaris, principalment la generació Z i els Millennials. És per això que, amb motiu de l’estrena de la nova equipació, el compte del FC Barcelona va posar en marxa el #BarcelonaChallenge, que convidava els usuaris a crear contingut amb samarretes de color blau i grana. Els vídeos dels usuaris, amb participants de 33 països diferents, van generar més de 5 milions i mig de visualitzacions. Les aportacions dels usuaris més originals es van compartir en el compte principal del Club.
Més enllà del fet simbòlic de l’assoliment de la xifra d’un milió de seguidors, aquesta fita reforça la situació del lideratge del FC Barcelona en l’ecosistema digital de les xarxes socials, on acumula 340 milions de seguidors i és l’únic club esportiu que va superar els 1.000 milions d’interaccions durant la temporada 2018/19. Aquesta irrupció a TikTok, una de les apps més descarregades el 2018, és una mostra clara del valor de la marca Barça i de l’estima i afinitat que genera també entre el públic més jove, que conforma la principal base d’usuaris d’aquesta plataforma.
Declaracions de Dídac Lee, membre de la Junta Directiva del FC Barcelona responsable de l’Àrea Digital:
"Des de l’Àrea Digital del FC Barcelona creiem que la millor manera de connectar i generar engagement amb la nostra audiència és a través de nous canals de comunicació que ens permetin interactuar amb els usuaris i generar experiències úniques que ens ajudin a apropar el Club als aficionats de tot el món. Per aquest motiu, ens sentim molt orgullosos d’haver arribat al milió de seguidors a TikTok, la plataforma de destinació líder per a vídeos mòbils de curt format amb un potencial més gran de creixement actualment i que compta amb una gran popularitat entre els joves. Una fita que hem assolit en poc més de dos mesos i que, sens dubte, contribueix a consolidar el lideratge del FC Barcelona en l’àmbit de les xarxes socials, on ja comptem amb més de 340 milions de seguidors”.
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç